Adidas planerar sälja av golfmärken!

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Getinthehole skrev:Sen kan man ju diskutera deras reklam osv med. Man slår ju allrid 10-15m längre med deras senaste driver säger dom. Enligt den utveckligen skulle vi alla slå 300-400m nu om man bytt från deras R7 och framåt eller något sådant ;)
Du menar att Callaway, Nike, Cobra och alla andra skriver i sin reklam att deras nya driver inte går längre än den gamla? ;)
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

I dag fick jag höra att TaylorMade på klubbansidan tappat nästan 40% i sin försäljning mot i fjol på den Nordiska marknaden. Samtidigt är det flera konkurrenter som har ökat.
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

MaxP skrev:I dag fick jag höra att TaylorMade på klubbansidan tappat nästan 40% i sin försäljning mot i fjol på den Nordiska marknaden. Samtidigt är det flera konkurrenter som har ökat.
Oj, det var ett rejält tapp. Jag har iaf dragit mitt strå till stacken i och med inköp av nya järn :D
Getinthehole skrev:Edit: Här är tydligen deras nya som råkat läcka: https://www.reddit.com/r/golf/comments/ ... er_images/
Wow! Den var läcker!!! 8-)
trippelhej
Inlägg: 532
Blev medlem: 19 maj 2014, 14:16

Något jag gillar väldigt mycket är möjligheten att justera loft, Cobra är väl den första och den tillverkare med bäst möjligheter, Callaway har börjat använda det på drivers i alla fall. Hur är det med TaylorMade på den punkten?.
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

trippelhej skrev:Något jag gillar väldigt mycket är möjligheten att justera loft, Cobra är väl den första och den tillverkare med bäst möjligheter, Callaway har börjat använda det på drivers i alla fall. Hur är det med TaylorMade på den punkten?.
De har TaylorMade haft sen R11 som kom våren 2011 :)

EDIT: Verkar ha funnits redan på R9.
http://www.mygolfspy.com/best-adjustable-drivers-1/
Senast redigerad av Sandstream den 28 aug 2015, 22:15, redigerad totalt 1 gånger.
svalle
Inlägg: 176
Blev medlem: 11 jun 2015, 09:37

Ping har börjat med det också.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
WITB 2020
Driver: Ping G30 LS
Spoon: Callaway XR
Utility: TM Gapr Low
Hybrid: Adams Golf 20*
Järn: Taylor Made TP
Wedgar: Mack Daddy 4 52/10, 56/10, 60/10
Putter: Taylor Made Spider X
Boll: Pro v1 HCP: +0,4
HIO: 2
trippelhej
Inlägg: 532
Blev medlem: 19 maj 2014, 14:16

Sandstream skrev:
trippelhej skrev:Något jag gillar väldigt mycket är möjligheten att justera loft, Cobra är väl den första och den tillverkare med bäst möjligheter, Callaway har börjat använda det på drivers i alla fall. Hur är det med TaylorMade på den punkten?.
De har TaylorMade haft sen R11 som kom våren 2011 :)
Okej det visste jag inte. Även fairway woods och hybrider?.
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

svalle skrev:Ping har börjat med det också.
De väntade väldigt länge med det va?
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

trippelhej skrev:
Sandstream skrev:
trippelhej skrev:Något jag gillar väldigt mycket är möjligheten att justera loft, Cobra är väl den första och den tillverkare med bäst möjligheter, Callaway har börjat använda det på drivers i alla fall. Hur är det med TaylorMade på den punkten?.
De har TaylorMade haft sen R11 som kom våren 2011 :)
Okej det visste jag inte. Även fairway woods och hybrider?.
Jag hade en R11 fairway wood som var ställbar och den RBZ jag har nu är det också, likaså min hybrid 5 som har många år på nacken.

Taylormade har varit med och drivit utvecklingen framåt men får mest skit för det av någon anledning. Kanske avundsjuka från fan boys av andra märken?
svalle
Inlägg: 176
Blev medlem: 11 jun 2015, 09:37

Sandstream skrev:
svalle skrev:Ping har börjat med det också.
De väntade väldigt länge med det va?
TM har alltid legat i framkant ^^


Skickat från min iPhone med Tapatalk
WITB 2020
Driver: Ping G30 LS
Spoon: Callaway XR
Utility: TM Gapr Low
Hybrid: Adams Golf 20*
Järn: Taylor Made TP
Wedgar: Mack Daddy 4 52/10, 56/10, 60/10
Putter: Taylor Made Spider X
Boll: Pro v1 HCP: +0,4
HIO: 2
Skriv svar