Skickat från min iPhone med Tapatalk
Vad har du kvar från den ursprungliga CF:en?svingit skrev: ↑06 dec 2020, 23:21 Idag bokade jag in en custom fitting hos Dormy Arninge den 23 december. Då jag är svart medlem så har jag en gratis fitting att utnyttja. Tänkte utnyttja den till at testa andra skaft för järnen nu när min sving är mycket bättre än när jag gjorde utprovningen av nuvarande järn. Vill ha något styvare och lättare samt inte lika aktivt skaft som nuvarande $-Taper 120 stiff.
Skaftet "än så länge"manget skrev: ↑08 dec 2020, 16:41Vad har du kvar från den ursprungliga CF:en?svingit skrev: ↑06 dec 2020, 23:21 Idag bokade jag in en custom fitting hos Dormy Arninge den 23 december. Då jag är svart medlem så har jag en gratis fitting att utnyttja. Tänkte utnyttja den till at testa andra skaft för järnen nu när min sving är mycket bättre än när jag gjorde utprovningen av nuvarande järn. Vill ha något styvare och lättare samt inte lika aktivt skaft som nuvarande $-Taper 120 stiff.![]()
Vad lockar med kbs? Har inte dom haft stora kvalitetsproblem?svingit skrev: ↑08 dec 2020, 16:51Skaftet "än så länge"manget skrev: ↑08 dec 2020, 16:41Vad har du kvar från den ursprungliga CF:en?svingit skrev: ↑06 dec 2020, 23:21 Idag bokade jag in en custom fitting hos Dormy Arninge den 23 december. Då jag är svart medlem så har jag en gratis fitting att utnyttja. Tänkte utnyttja den till at testa andra skaft för järnen nu när min sving är mycket bättre än när jag gjorde utprovningen av nuvarande järn. Vill ha något styvare och lättare samt inte lika aktivt skaft som nuvarande $-Taper 120 stiff.![]()
men det är ju så att när man börjar svinga bättre och börjar känna klubborna mer så upptäcker man saker ibland.
Det är det som är problemet med CFD. Har manen dålig dag eller inte svingat på ett tag som var fallet för mig så är det svårare. Allt den där jakten på det lilla som kan förbättras. Vill helst stanna inom KBS familjen dock.
Gillade C-taper 105S som satt i mina Taylormade PSI klubbor. Tyckte jag fick rakare och lite lägre bollbana.Harry skrev: ↑08 dec 2020, 18:49Vad lockar med kbs? Har inte dom haft stora kvalitetsproblem?svingit skrev: ↑08 dec 2020, 16:51Skaftet "än så länge"men det är ju så att när man börjar svinga bättre och börjar känna klubborna mer så upptäcker man saker ibland.
Det är det som är problemet med CFD. Har manen dålig dag eller inte svingat på ett tag som var fallet för mig så är det svårare. Allt den där jakten på det lilla som kan förbättras. Vill helst stanna inom KBS familjen dock.
Ser jäkligt lovande ut för nästa säsong, jag tror helt klart du kan gå under 90 slag !joakim.pekkari skrev:Idag filmade samt klippte jag ihop lite material från morgonens uppvärmning samt ett par slag på banan. Kika gärna och jag är tacksam för feedback!
https://youtu.be/TpP8W3nMK5s
Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Haha, skönt att jag har ditt förtroendestevvee skrev:Ser jäkligt lovande ut för nästa säsong, jag tror helt klart du kan gå under 90 slag !joakim.pekkari skrev:Idag filmade samt klippte jag ihop lite material från morgonens uppvärmning samt ett par slag på banan. Kika gärna och jag är tacksam för feedback!
https://youtu.be/TpP8W3nMK5s
Sent from my iPhone using Svensktgolfforum