Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Erikxson skrev:Så mina sista två dagar bestod av Vallda G&CC, Forsgården och två rundor på Sand GC.
Kul med så mycket golf på olika banor på kort tid! Hur var Sand då, som bana? Du kommenterade inte den
Sand var ju som liknande Vallda, dock med bevattnade fairways och greener, inte alls lika hårt och gult som Vallda. Kändes som att vissa hål var nån nödlösning, men i överlag så var det fina hål.
Helt klart en bana man ska spela i Sverige.
Greenkeepern kom även och provade min driver två gånger på hål 16 och 18, slog två riktigt fina drivrar.
Hål 12 från fairway
Måste varit jobbigt att springa ut från ruffen för att ta bilden
Erikxson skrev:Sand var ju som liknande Vallda, dock med bevattnade fairways och greener, inte alls lika hårt och gult som Vallda. Kändes som att vissa hål var nån nödlösning, men i överlag så var det fina hål.
Helt klart en bana man ska spela i Sverige.
Greenkeepern kom även och provade min driver två gånger på hål 16 och 18, slog två riktigt fina drivrar.
Härligt! Får boka in den någon gång innan säsongen tar slut då
Dr: TaylorMade M4 Fujikura Red 60 Fw3: TaylorMade M1 2017 Järn: Callaway Apex CF16 Modus 105S Wedgar: Titleist SM7 48, 54, 60 Putter: Piretti Cottonwood II HCP: 15,2
Sköt en 82:a på Kungsängen Kings igår på TopTee Open, vilket ledde till en femteplats.
Rätt missnöjd då jag hade två tripplar och en dubbel på en annars stabil runda. (4 pliktslag) Utan dem hade det räckt till en andraplats.
Ja, nog var det inte bästa rundan man spelat iår.. men inte den lättaste heller.
Att stå med en spoon i hand på en Par 3:a har nog aldrig hänt förut. 205m till pinnen, spelades som 240m så man kan säga att det var lite blåsigt.
Men roligt är det på alltid på Bro Hof ändå, och inte en droppe regn kom trots prognosen tidigare i veckan.
Driver: TM M4 10.5° HZRDS BLACK X 75g Metalwood: Titleist 915F 16.5° Tour AD DI-6s 41" Järn: Mizuno MP-5 3-PW Project X 6.0 Wedgar: Titleist Vokey SM5/6 50/08F 54/10M 58/08M Putter: SC Newport Selected 2.6 34" 1ˢᵗ of 500 HCP: 3-ish
Erikxson skrev:Ja, nog var det inte bästa rundan man spelat iår.. men inte den lättaste heller.
Att stå med en spoon i hand på en Par 3:a har nog aldrig hänt förut. 205m till pinnen, spelades som 240m så man kan säga att det var lite blåsigt.
Men roligt är det på alltid på Bro Hof ändå, och inte en droppe regn kom trots prognosen tidigare i veckan.
Ett slag bättre än mig!
Det var tufft, riktigt tufft men jag gjorde bort mig på 3 hål där båda utslagen (det ordinarie och det provisoriska) försvann så det blev +5 på dem.
Även jag spelade Amateur Master på bro hof igår ! Det var en väldigt rolig upplevelse, banan var i kanonskick men pinplaceringarna var galet svårt ställda- precis som det ska vara! Vissa par treor fick i blåsten nästan spelas som korta par fyror
Kommer säkert att spela nästa år igen, man får en helt annan förståelse för hur duktiga proffsen faktiskt är!
En usel dag på Golfbanan är i alla fall bättre än en kanondag på jobbet!
ricky skrev:Kommer säkert att spela nästa år igen, man får en helt annan förståelse för hur duktiga proffsen faktiskt är!
Så kände jag också. När man ser dem på TV tänker man att det där kan väl inte vara så svårt
Inte varje dag man slår en FW5 på ett korthål, får till en perfekt träff och mäter 58 meter kvar till flaggan
Men jösses vilken tid det tog! Vi höll på i 6 tim 10 min i vår fyrboll
Det var tydligen viktigt att slå ut i rätt ordning, att den som låg längst ifrån slog först osv istället för att slå när man var klar