I dag.
Har jag återigen fått förstå varför SGF borde göra om i sitt sätt.
SGF som i svenskt golfforum? Eller den andra?MaxP skrev:Har jag återigen fått förstå varför SGF borde göra om i sitt sätt.
Vad har byråkraterna nu lyckats med?
Sent from my iPhone using Tapatalk
SGF var Svenska Golfförbundet långt innan det blev ett forum. 

- Sandstream
I dag ska jag spela 2-manna greensome på hemmaklubben. Hoppas man inte blåser bort!

Ja, men vad har de hittat på nu då?MaxP skrev:SGF var Svenska Golfförbundet långt innan det blev ett forum.
Utan att säga för mycket kan vi säga att man stundtals undrar om SGF eller deras Distrikt verkligen är intresserade av golfutveckling. De gillar att få men ger sällan tillbaks, känns inte som ett system som fungerar.Sandstream skrev:I dag ska jag spela 2-manna greensome på hemmaklubben. Hoppas man inte blåser bort!![]()
Ja, men vad har de hittat på nu då?MaxP skrev:SGF var Svenska Golfförbundet långt innan det blev ett forum.
- Sandstream
Har aldrig spelat med så mycket vind och det svåraste var att stå still när man skulle puttaSandstream skrev:I dag ska jag spela 2-manna greensome på hemmaklubben. Hoppas man inte blåser bort!

Tävlingen gick skit för mig första 6 hålen men sen kom jag i gång och tack vare min spelpartners stabila spel i början kammade vi hem vinsten och fina Galvin Green kläder!

Idag var det flaggtävling på hemmaklubben, drog hem A-klassen med en birdiechip på 18:e som gjorde att jag fick slå en sista drive på 18:e.
Sen drog jag även in närmast flagg 1.3m från flagg och troligtvis longest drive (ca 275m), men eftersom C-klassen inte hade kommit in än när jag for hem så vet jag inte om jag vann den men jag ledde när jag for hem iaf men det ska nog mycket till för att en C-klassare ska dra förbi det.
Sen var blev det en lottning om en matkuping i golfresturangen så då drog dom mitt namn också så en gratis lunch på det slank det ner också.

Dagens resultat hittar ni på: http://golfshot.com/en/Rounds/Detail/15 ... 3-28669702
Bra första nio men många misstag andra nio..
Grattis till din vinst Sandstream, alltid kul när man kompletterar varandra i scramble.
Sen drog jag även in närmast flagg 1.3m från flagg och troligtvis longest drive (ca 275m), men eftersom C-klassen inte hade kommit in än när jag for hem så vet jag inte om jag vann den men jag ledde när jag for hem iaf men det ska nog mycket till för att en C-klassare ska dra förbi det.
Sen var blev det en lottning om en matkuping i golfresturangen så då drog dom mitt namn också så en gratis lunch på det slank det ner också.

Dagens resultat hittar ni på: http://golfshot.com/en/Rounds/Detail/15 ... 3-28669702
Bra första nio men många misstag andra nio..
Grattis till din vinst Sandstream, alltid kul när man kompletterar varandra i scramble.
Senast redigerad av Erikxson den 06 jun 2015, 17:19, redigerad totalt 1 gånger.
Driver: TM M4 10.5° HZRDS BLACK X 75g
Metalwood: Titleist 915F 16.5° Tour AD DI-6s 41"
Järn: Mizuno MP-5 3-PW Project X 6.0
Wedgar: Titleist Vokey SM5/6 50/08F 54/10M 58/08M
Putter: SC Newport Selected 2.6 34" 1ˢᵗ of 500
HCP: 3-ish
Metalwood: Titleist 915F 16.5° Tour AD DI-6s 41"
Järn: Mizuno MP-5 3-PW Project X 6.0
Wedgar: Titleist Vokey SM5/6 50/08F 54/10M 58/08M
Putter: SC Newport Selected 2.6 34" 1ˢᵗ of 500
HCP: 3-ish

Hjälpte jag 16 hungriga juniorer på vårt Distriktsläger här uppe - imponerande kämparanda när de tränar en heldag i 8 grader och regn.
Idag var det foursome-km på hemmaklubben. Tung vind och regn på förmiddagen vilket resulterade i en inte så bra score, regnade och åskade en bit in på andra rundan men det gick desto bättre och vi hade tredje bästa score andra varvet. Dock räckte det bara till en femteplats.