Idag hände något väldigt ovanligt. Jag hade varken skola eller jobb på schemat. Hurra!

Jag körde på som vanligt men med ett specifikt fokus idag. Som jag skrivit om tidigare så är ju bollträffen något jag arbetar mycket med på olika sätt. Eftersom jag träffar marken väldigt bra, efter "bollpositionen", i mina provsvingar så tänker jag förstår att det sitter i skallen när det väl är dags för ett slag. Jag känner mig mycket mindre följsam när jag ska slå än när jag provsvingar, och det sitter nog främst i höftrörelserna. Istället för att göra en följsam rörelse som skiftar vikten från högerfoten i baksvingen och mer framåt genom träffen, står jag mer still med vikten under båda fötterna. Därför valde jag att försöka att inte spänna mig, utan göra samma rörelse som i provsvingen men över bollen. Det fungerande förvånadsvärt bra. Jag kände att jag hade ett mjukare tempo, en lite långsammare och mer kontrollerad sving rakt igenom och inte samma "ryck" i överkroppen som jag pratat om tidigare. Bollträffen var också väldigt väldigt bra idag. Av 80 bollar tror jag att jag hade tre tydliga duffar och kanske fyra-fem toppar. Resten var vad jag skulle klassa som bra bollträffar. Kändes otroligt kul! Att sedan applicera detta så att det blir standard, även på inspel "när det gäller" kommer förstås vara svårare. Men jag kämpar på!

De nya greppen var faktiskt väldigt väldigt sköna i jämförelse med mina gamla grepp på järnen, som säkerligen skulle ha bytts långt innan jag blev ägare till klubborna i mitten av förra säsongen. Dock glömde jag handsken i handskfacket i bilen, så när jag kom upp till rangen och hade lagt ut bollar i fållan och allt, insåg jag detta. Det blev alltså ett pass utan handske idag, vilket kändes på flera ställen i huden på fingrarna

Att spela med midsize och ett lager tejp (två lager på wedgarna) kändes heelt rätt. Riktigt naturligt och fint.
En bra dag på rangen följdes upp av ett bra pass på gymmet. Körde lite cardio samt några övningar mage och ben om vartannat, plus mina regelbundna lättviktsövningar för rotatorcuffen infraspinatus, som jag hade enorma problem med för 5-7 år sedan. Nu mår de bra, men jag fortsätter ha övningarna som en stående del av starten på mina gympass, efter uppvärmningen, så att de både hålls i trim och blir rejält varma och mjuka innan jag gör övriga övningar som aktiverar dem.