Begränsning av antal medlemmar

Här snackar vi allmänt om golf...
Niklas

Järn7 skrev: 25 maj 2025, 15:40 Är medlemsbegränsningen ett Stockholmsproblem? På alla klubbar (i princip) finns greenfeemedlemskap för ca 1000 kr i mitt område. Detta är ju dock ca 500 kr dyrare än de slimmade brevlådeklubbarnas avgift. Jag gissar att de flesta som varit brevlådemedlemmar har tillgång till spel via företagssponsring och inte snyfthistorier om juniorer. När jag tittar på golfstar ha de greenfeemedlemskap för 2000 kr, inkluderade tre greenfee.
Ja, det var bara Stockholm golfdistrikt som röstade emot förslaget. Alla andra i landet var positiva.
Hcp: ~12
Nordan

Järn7 skrev: 25 maj 2025, 15:40 Är medlemsbegränsningen ett Stockholmsproblem? På alla klubbar (i princip) finns greenfeemedlemskap för ca 1000 kr i mitt område. Detta är ju dock ca 500 kr dyrare än de slimmade brevlådeklubbarnas avgift. Jag gissar att de flesta som varit brevlådemedlemmar har tillgång till spel via företagssponsring och inte snyfthistorier om juniorer. När jag tittar på golfstar ha de greenfeemedlemskap för 2000 kr, inkluderade tre greenfee.
Med slimmade brevlådeklubbar, räknar du Happy golfer till den skaran klubbar? Ekholmsnäs?
Eller så är många golfare ute i landet några snåla jävlar, som hellre blir medlemmar i en stockholmsbana när det finns ett motsvarande alternativ i deras direkta närhet. Ett medlemsskap som TROLIGEN ger ett billigare GF kostnad, kanske ingår det en runda eller två eller hur många det är uppstyrt till.

ELLER!! Kan det vara så att Happy golfer lyckats hitta de golfare med detta behov genom en lyckad marknadsföring?
Användarens profilbild
Järn7

har ingen kunskap hur Happy golfer fungerar och om den är en brevlådeklubb eller ej. Om nu problemet finns främst i Stockholm, så får väl Stockholmsklubbarna fixa alternativ, likt Golfstar. Att komma ner till ca 500 kr är inte möjligt om inte klubben drivs som en slimmad brevlådeklubb, vilket nu kommer att förbjudas om inget domstolsbeslut går emot.

Har för egen del haft konfrontation med medlemmar i brevlådeklubbar på vår egen golfbana, där de inte betalt greenfee för något år sedan. Detta upptäcktes då jag gick bakom dem och de notoriskt struntade att kratta bunker, vilket jag frågade varför de inte gjorde o då kom det fram de bara knatat ut på banan. Nu är säkert inte alla på detta sätt, men gav en känsla av oärlighet i från dessa medlemmar.
Skriv svar