Pliktslagets dagbok

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
Pliktslaget

https://vimeo.com/120359168

Passar på att ladda upp en liten video så kanske något händer :)

J4, Orust GK, hål 11. Lyckades stoppa bollen i koppen på 4 slag. Wiho, pippifågel är aldrig fel att göra!

Väl mött,
Pliktslaget
MaxP
Kontakt:

Dags att träna lite rörlighet och styrka för att stabilisera den där svingen!
Användarens profilbild
Pliktslaget

MaxP skrev:Dags att träna lite rörlighet och styrka för att stabilisera den där svingen!
Tack för dina varma ord och sågning MaxP! Haha, skämtosido - har du några generella tips för att få upp min rörlighet? Kanske spela utan dunjackan hjälper :lol:

Kommer upp en video från bättre vinkel och med slowmotion senare i veckan.

Väl mött,
Pliktslaget
Wolfsheim

Skriv på du. E alltid kul att följa golfares resor. Att jag mest läser utan att kommentera ska du inte ta på fel sätt utan jag låter d mer kunniga sköta den biten.

Men som sagt läser, de gör jag.
Instagram kewinsfoto och rawphotographygbg
Hemmaklubb Albatross Gk
Användarens profilbild
Pliktslaget

Wolfsheim skrev:Skriv på du. E alltid kul att följa golfares resor. Att jag mest läser utan att kommentera ska du inte ta på fel sätt utan jag låter d mer kunniga sköta den biten.

Men som sagt läser, de gör jag.
Tack för din kommentar Wolfsheim och skönt att du boostar upp mitt svajande ego!
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin

Alltid svårt att svinga i mycket kläder...
Användarens profilbild
Pliktslaget

Tänkte jag skulle visa lite vad jag har i bagen för de som är intresserade utav sådant :)

Bild
Börjar med det viktigaste vapnet för en icke tiltande runda och min bästa klubba i bagen. Ska jag vara otrogen mot frugan så får det bli med den här underbara skönheten som även är fint paketerad i ett fatgrip.

Imorgon fortsätter jag med resterande i bagen :)

Väl mött,
Pliktslaget
MaxP
Kontakt:

Pliktslaget skrev:
MaxP skrev:Dags att träna lite rörlighet och styrka för att stabilisera den där svingen!
Tack för dina varma ord och sågning MaxP! Haha, skämtosido - har du några generella tips för att få upp min rörlighet? Kanske spela utan dunjackan hjälper :lol:

Kommer upp en video från bättre vinkel och med slowmotion senare i veckan.

Väl mött,
Pliktslaget
Jag håller på vidare analys till riktig film finns men vissa saker går även att se ur en usel vinkel ;)

Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarens profilbild
Pliktslaget

Fortsätter med att visa vad som finns i min bag. Hojta till om det är något annat/mer ni önskar att jag visar :)

Bild
Bild

Mina järnklubbor. Det som visas upp här ovan är J9an :)

Fortsätter med resterande som finns i bagen i senare inlägg :)

Väl mött,
Pliktslaget
Användarens profilbild
Pliktslaget

Kvällen har bestått av puttning på mattan framför tvn till min tjejs inte allt för stora förtjusning. Det är tydligen sååååå irriterande när bollarna rullar utanför mattan och ut på trä parketten och dessutom blir ljudet från deltagarna på farmen sekundärt till oljudet från bollen.

"- SNÄLLA! Kan du inte sätta fler bollar i hålet istället så att jag kan se på tv som alla andra vanliga människor efter jobbet?"

Haha om det ändå var så enkelt att sätta varenda putt inom 2,5meters radie....

Måste få in lite tid på ranchen i veckan känner jag. Ska se vad jag kan boka in. Funderar oxå på att ta ett golfbett med en kompis som är en riktig gambler och tackar ja till alla förslag på spel, men jag vet ännu inte vad jag ska komma upp med för att motivera både honom och mig så att det blir intressant. De ramar vi har satt upp är endast att det ej får ta mer än 4veckor att nå/misslyckas med vadet och dessutom får det inte vara mer än 3ggr pengarna till någons favör.

Någon som har ett bra tips på vad vi kan göra? Att tilläggas ska väl oxå göras att min vän ej spelar golf själv men älskar att titta på spelet.

God natt och väl mött,
Pliktslaget
Skriv svar