FreeB skrev: ↑14 jan 2022, 16:25
Vad gött med nya golfprylar! Du bytte ut typ hela bagen!

.
Jag spelar själv med jpx921 tour. Hur stor skillnad tror du det är på ungefär på att tappa längd med semidålig träff med jpx 921 tour jämfört med t100s?
Även nyfiken på hur du resonerar med Taylormade 300 mini driver jfr med ”vanlig” driver. När du ställer ner den blir den i och för sig loftad som en driver, men kortare skaft och kring klubbhuvudets förlåtande egenskaper vid semikassa träffar. Antar att det är din gyllene kombo. Ändå lite nyfiken…
Och wedgen. Nyfiken på valet att lofta ner en 56 till 54 istället för att köra på en 54.
Och golfmål för 2022. Trevlig helg!
@FreeB
Med JPX 921 Tour har jag en carry på 146 meter och spinner 6300+ rpm. Dåliga slag tappar jag ca 15 meter carry.
T100S hade jag en carry på 157-158 meter och några runt 160 meter. Dåliga slag tappade jag ner till 142 meter carry.
Tappade mindre ball speed med T100S på dåliga träffar jämfört med JPX 921 Tour.
Wedge
Jag ville ha en wedge med låg bounce. Men då det skulle bli 8 grader mellan GW och SW så bockade jag ner SW med 2*. Det i sig gör att bouncen minskar med lika mycket.
Så nu har jag en 54/06 wedge som jag kommer använda som en allround wedge. Från 70-80 meter samt till bunkerslag.
Mini drivern
Då jag aldrig kommit överens med drivers med stora huvuden och långa skaft så blev det en mini driver. Har spelat mini drivers tidigare. Hade en Aeroburner mini driver på 12 grader tidigare som jag kunde slå riktigt bra. 250 meter carry och rullade ut till 270 meter. Sen tycker jag det är trevligare att titta ner på ett litet huvud än ett stort. En fullstor driver har större yta att missa på brukar jag säga. Med ett mindre huvud blir jag mer fokuserad på att träffa bra. Samma gäller med järnklubborna. Är bladet för långt så träffar jag oftare mer mot tån. Kortare blad så träffar jag oftare mer åt center/hälen.
Min carry med den nya minin var runt 245-250 meter och rullade ut mot 265-270 meter. Vilket är bra. Kravet jag hade var att den skulle iaf gå 250 meter total längd. Vilken den gjorde utan problem.
Även sämre träffar där carryn låg på 230 meter rullade ut till 250 meter. Så jag är nöjd med resultatet. Dessutom kan man ha ett längre skaft i den om man vill. Innan jag kapade skaftet slog jag det i 45" och det funkade bra.
Problemet var svingvikten som blev lite åt det tyngsta laget. Tror det var E0. Det är iof lätt fixat med en vikt i greppänden för att counterbalansera skaftet. Kommer skaffa ett andra skaft som jag kommer öra just det med, fast 44.25".
När det kommer till spridningen på slagen så var den mycet mer tight med mini drivern än vad jag har med drivern. Även sämre missar blev inte lika dåliga som med driver.