I dag.

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin

Idag bytte jag grepp på alla stickorna!
Golf Prise Tour Velvet +4

Bild

Bild

Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Användarens profilbild
svingit

Har jag en inbokad runda 12:30

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Pkgolf

Sett framemot dagens runda men med streck på hål 5 så var det bara gå till bilen.

All form av motivation försvinner direkt när man inte kan få totalslag efter 18.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin

Pkgolf skrev:Sett framemot dagens runda men med streck på hål 5 så var det bara gå till bilen.

All form av motivation försvinner direkt när man inte kan få totalslag efter 18.
Du jagar resultat! Det kan vara väldigt farligt för glädjen.
Tänk så här. Om du råkar ha sönder en tallrik i köket, öppnar du då resten av skåpen och kastar alla andra i golvet?

Ett streckat hål gör inget! Du spelat ju golf för att det ska vara kul. Om du inte kan sätta en score på just det varvet kan du istället utmana dig på resten av hålen och gå för pinnar och testa nya linjer!

Egon

Pkgolf skrev: 12 maj 2024, 17:02 Sett framemot dagens runda men med streck på hål 5 så var det bara gå till bilen.

Det här måste vara ett enda stort feltänk!?
Du kan ju alltid spela bollen tills den är i hål. Om det sen blir 8,10 eller 27 slag är ju en annan sak och om du inte står ut med det, fine.

Jag har en del ”sträck” även på bra rundor. 6 i på en par4 kan det ju bli nån gång el tre. 😉

Egon
Pkgolf

JohanAdministratör skrev:
Pkgolf skrev:Sett framemot dagens runda men med streck på hål 5 så var det bara gå till bilen.

Du jagar resultat! Det kan vara väldigt farligt för glädjen.
Tänk så här. Om du råkar ha sönder en tallrik i köket, öppnar du då resten av skåpen och kastar alla andra i golvet?

Ett streckat hål gör inget! Du spelat ju golf för att det ska vara kul. Om du inte kan sätta en score på just det varvet kan du istället utmana dig på resten av hålen och gå för pinnar och testa nya linjer!

Måste spela för något. Det är döden att gå ut varje runda och se det som en träningsrunda för då "betyder" den inget. (Missförstå mig rätt :) Får inte registrera solo heller och då är det slag som gäller. Hade man kunnat registrera hade problemet varit löst och jag hade fortsatt spela.
Egon skrev:
Pkgolf skrev: 12 maj 2024, 17:02 Sett framemot dagens runda men med streck på hål 5 så var det bara gå till bilen.

Det här måste vara ett enda stort feltänk!?
Du kan ju alltid spela bollen tills den är i hål. Om det sen blir 8,10 eller 27 slag är ju en annan sak och om du inte står ut med det, fine.

Jag har en del ”sträck” även på bra rundor. 6 i på en par4 kan det ju bli nån gång el tre. Bild

Egon
Jo, jag spelar alltid tills bollen är i hål men problemet är om man tror bollen är i spel men sen inte hittar den. Finns inte alltid tid eller utrymme för att löpa till tee igen och slå om.

Givetvis lätt löst genom att slå provisoriska jämt, men det hade ju sugit musten ur en. Bild

Användarens profilbild
hericson

Idag var det underbart väder för att spela golf. Vi hade i stort sett vindstilla och temperaturen var närmare 25 grader skulle jag tro. Tänk om man kunde ha så här skönt varje gång man spelar.
/ HE
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin

Taggar jag igång för PGA Mästerskapet på Valhalla!

Användarens profilbild
svingit

Idag beställde jag nya golfskor. Footjoy Pro SLX Carbon
Bild

Sohlberg

svingit skrev: 16 maj 2024, 12:18 Idag beställde jag nya golfskor. Footjoy Pro SLX Carbon
Bild

👍🏼
Själv kör jag på FootJoy HyperFlex Carbon som är sjukt sköna.
Driver: Cobra AeroJet 10.5
Spoon: Callaway Epic Max
FW5: Callaway Epic Max
Järn: Titleist 716 AP2 4-P
Wedge: Titleist 52-56-60
Putter: Odyssey White Hot OG One Wide
HCP: 15.6
Skriv svar