Golf Prise Tour Velvet +4

Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Du jagar resultat! Det kan vara väldigt farligt för glädjen.Pkgolf skrev:Sett framemot dagens runda men med streck på hål 5 så var det bara gå till bilen.
All form av motivation försvinner direkt när man inte kan få totalslag efter 18.
Det här måste vara ett enda stort feltänk!?
Måste spela för något. Det är döden att gå ut varje runda och se det som en träningsrunda för då "betyder" den inget. (Missförstå mig rättJohanAdministratör skrev:Du jagar resultat! Det kan vara väldigt farligt för glädjen.Pkgolf skrev:Sett framemot dagens runda men med streck på hål 5 så var det bara gå till bilen.
All form av motivation försvinner direkt när man inte kan få totalslag efter 18.
Tänk så här. Om du råkar ha sönder en tallrik i köket, öppnar du då resten av skåpen och kastar alla andra i golvet?
Ett streckat hål gör inget! Du spelat ju golf för att det ska vara kul. Om du inte kan sätta en score på just det varvet kan du istället utmana dig på resten av hålen och gå för pinnar och testa nya linjer!
Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Jo, jag spelar alltid tills bollen är i hål men problemet är om man tror bollen är i spel men sen inte hittar den. Finns inte alltid tid eller utrymme för att löpa till tee igen och slå om.Egon skrev:Det här måste vara ett enda stort feltänk!?
Du kan ju alltid spela bollen tills den är i hål. Om det sen blir 8,10 eller 27 slag är ju en annan sak och om du inte står ut med det, fine.
Jag har en del ”sträck” även på bra rundor. 6 i på en par4 kan det ju bli nån gång el tre.
Egon