Idag sköt jag 99 slag på Haninge GK. 14 bollar försvann, mestadels i vattenhinder.
Kändes hur bra som helst innan rundan, slog bollen som en Gud på rangen. Men på hål 3 så verkade det som de senaste årens träning och erfarenhet bara försvann.
Massa dåliga beslut och otroligt många slag där jag efteråt undrar om jag ens försökte.
Usch vad golf kan va tråkigt ibland.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Den stora tråden: Idag sköt jag...(dagens score)
Vilken jävla dag.
Bokade in mig med tre herrar. Vi slog alltså ut fyra st på hål ett. På hemmabanan e d en par 3a som första hål. Jag la mig ca 1 m höger om green. Redan där började det. ETT JÄVLA klagande från en av killarna i bollen. Dock inte då på sitt egna spel utan på vi andra 3s spel. Han börja gnälla att jag spelade med fade å därför la jag mig snett om green. Som att jag skulle ha legat på med en draw??!!?
De andra killarnas klubbval va fel m.m
Ja ni förstår läget?
Detta fortsatte å blev mer å mer..
Jag skulle aldrig bli ngt inom golfen för ska man bli bra ska man ej spela fade itan med draw.
Jo men visst :/
Efter tre hål började jag tröttna fett å frågade han om han va pro på klubben eller om han spelat på touren? Kanske rent av va ett gammalt proffs?
Ne blev svaret, jag har hcp 27 så skulle bli svårt, men jag vet hur man SKA göra.
Tack sa kag, då tycker jag rent ut sagt att du aka fullständigt hålla käften å låta oss spela som vi vill. Detta va på hål tres green. Han spelade ej hål fyra. Haha. Han gick av.
Jag å de andra två, grabbarna ska jag nog kalla dem då de va unga, spelade vidare. Å tur va d. Gör min bästa score ever. 12 över par å sänkning till 15.1
Woohoo.. Nu börjar man närma sig årets stora mål.
Utslagen va bra. Järnen ok. Wedgarna va heta å puttern glödhet. Så gött när d sitter.
Detta e inget svårt för er som e duktiga. Men för mig va d grymt. Härlig känsla.
Å se upp nu för fan för nu kommer jag.
Bokade in mig med tre herrar. Vi slog alltså ut fyra st på hål ett. På hemmabanan e d en par 3a som första hål. Jag la mig ca 1 m höger om green. Redan där började det. ETT JÄVLA klagande från en av killarna i bollen. Dock inte då på sitt egna spel utan på vi andra 3s spel. Han börja gnälla att jag spelade med fade å därför la jag mig snett om green. Som att jag skulle ha legat på med en draw??!!?
De andra killarnas klubbval va fel m.m
Ja ni förstår läget?
Detta fortsatte å blev mer å mer..
Jag skulle aldrig bli ngt inom golfen för ska man bli bra ska man ej spela fade itan med draw.
Jo men visst :/
Efter tre hål började jag tröttna fett å frågade han om han va pro på klubben eller om han spelat på touren? Kanske rent av va ett gammalt proffs?
Ne blev svaret, jag har hcp 27 så skulle bli svårt, men jag vet hur man SKA göra.
Tack sa kag, då tycker jag rent ut sagt att du aka fullständigt hålla käften å låta oss spela som vi vill. Detta va på hål tres green. Han spelade ej hål fyra. Haha. Han gick av.
Jag å de andra två, grabbarna ska jag nog kalla dem då de va unga, spelade vidare. Å tur va d. Gör min bästa score ever. 12 över par å sänkning till 15.1
Woohoo.. Nu börjar man närma sig årets stora mål.
Utslagen va bra. Järnen ok. Wedgarna va heta å puttern glödhet. Så gött när d sitter.
Detta e inget svårt för er som e duktiga. Men för mig va d grymt. Härlig känsla.
Å se upp nu för fan för nu kommer jag.

Instagram kewinsfoto och rawphotographygbg
Hemmaklubb Albatross Gk
Hemmaklubb Albatross Gk
Det lät som en väldigt annorlunda runda herr Bertilsson. Men människor slutar aldrig att förvåna! Däremot undrar jag ju, själv skulle jag aldrig kommentera någons golfspel ute på banan om de inte bad om det eller betalade mig för att göra det!
- Sandstream
Grattis till en bra runda!
Har själv stött på typen och de är förbannat tröttsamma. Undantagslöst rör det sig om äldre män med relativt högt handikapp.
Hur man kan börja kommentera en medspelares sving, klubbval och så vidare är för mig en gåta.
Om någon jag inte känner frågar så svarar jag om jag kan men jag skulle aldrig drömma om att kommentera deras slag.

Har själv stött på typen och de är förbannat tröttsamma. Undantagslöst rör det sig om äldre män med relativt högt handikapp.
Hur man kan börja kommentera en medspelares sving, klubbval och så vidare är för mig en gåta.
Om någon jag inte känner frågar så svarar jag om jag kan men jag skulle aldrig drömma om att kommentera deras slag.
Jag hade nog enbart surat tillbaka. Vara allmänt dryg tillbaka medans man är trevlig till övriga i bollen. Sådant folk är inte mycket värt i mina ögon.
Skönt att det blev bra till slut och ni kunde spela erat spel.
Skönt att det blev bra till slut och ni kunde spela erat spel.
Driver: TM M4 10.5° HZRDS BLACK X 75g
Metalwood: Titleist 915F 16.5° Tour AD DI-6s 41"
Järn: Mizuno MP-5 3-PW Project X 6.0
Wedgar: Titleist Vokey SM5/6 50/08F 54/10M 58/08M
Putter: SC Newport Selected 2.6 34" 1ˢᵗ of 500
HCP: 3-ish

Grattis till rundan och bra gjort att säga till ärketönten!
Han kanske inte ens har reflekterat över hur han beter sig på banan för att ingen har berättat för honom.
Han kanske inte ens har reflekterat över hur han beter sig på banan för att ingen har berättat för honom.
Driver: Adams Speedline Fast 12LS, Accra Dymatch 2.0 M5 43"
Spoon: Adams Fast 12 13* Fubuki Alpha X-stiff
Trä 5: Nike Covert 17* Kuro Kage X-stiff
J: Mizuno MP58 4-7 MP68 8-PW Royal PX 6.5
W: Callaway X-forged 50, 54, 58
P: TaylorMade Balero Spider
Spoon: Adams Fast 12 13* Fubuki Alpha X-stiff
Trä 5: Nike Covert 17* Kuro Kage X-stiff
J: Mizuno MP58 4-7 MP68 8-PW Royal PX 6.5
W: Callaway X-forged 50, 54, 58
P: TaylorMade Balero Spider
Blev för mycket så d brast å jag sa ifrån. De andra i bollen va hur trevliga som helst å vi hade efter att han klivit av en riktigt trevlig dag.
Tack. Det va göttigt att få bevis på att om de sitter så kan jag ju lira
Nu se till att hålla det uppe å köra på.
Idag vilodag med hemmasysslor men imorgon så kör vi igen.
Tack. Det va göttigt att få bevis på att om de sitter så kan jag ju lira

Nu se till att hålla det uppe å köra på.
Idag vilodag med hemmasysslor men imorgon så kör vi igen.
Instagram kewinsfoto och rawphotographygbg
Hemmaklubb Albatross Gk
Hemmaklubb Albatross Gk
Bra spelat Wolf!
Själv spela jag en runda på Hagge GK idag med rätt taskigt spel.
11p första 9, 16p sista 9. Slog bort mycket boll. Missa eagleputt på ca 3m på hål 9, missa även 1,5m retur för birdie... Missa därtill 3 birdieputtar på 2-2,5m. Banan va riktigt fin och det var roligt i det stora hela iallafall. Lär nog bli möjligt att det blir en revansch imorgon på hemmabanan.

Själv spela jag en runda på Hagge GK idag med rätt taskigt spel.
11p första 9, 16p sista 9. Slog bort mycket boll. Missa eagleputt på ca 3m på hål 9, missa även 1,5m retur för birdie... Missa därtill 3 birdieputtar på 2-2,5m. Banan va riktigt fin och det var roligt i det stora hela iallafall. Lär nog bli möjligt att det blir en revansch imorgon på hemmabanan.

Driver: Taylormade Burner 9,5º, 45g
Metalwood: Taylormade RBZ stage 2. 15º och 22º
Järn: Titleist AP2 3-P 712
Wedgar: Cleveland 588 RTX 52º/10º, Cleveland CG15 56º, Taylormade Z-Spin 60º,
Putter: Ping Karsten TR Anser 2
Boll: Srixzon z-star x
HCP: 6,4
18hål på hemmabanan idag. Ok spel, men inte nöjd. Helt OK avslutning men det kan alltid bli bättre
14p första 9, 19p sista 9 = 33p.

Driver: Taylormade Burner 9,5º, 45g
Idag blev det 36 hål på två banor som vi eventuellt vill bli medlemmar på nästa år.
Började med Söderby GK i morse, en lite halvknepig bana med lite doglegs och sånt. Behöver inte slå så många drives på banan, vilket kanske är tråkigt i längden?
Öppnade med 3 dåliga inspel som kostade slag efter perfekta utslag, men sen vakna jag till. Efter 3:an var det bara hål 13 som jag var missnöjd med. Där det var ett enkelt bunkerslag som blev en trippel till slut.

Nästa bana var Upsala GK, lite fler driver hål, dock så kan man hålla igen sig ganska bra här också då "gul" bara är runt 56, men vi brukar köra 59 här då banan verkar vara roligare då.
Rundan i sig gick inte så bra, drivern satt otroligt fint, med många drives runt 280-300 och ganska raka med men hoppade ut i semi-/ruffen lite mer än på Söderby. Wedgarna satt riktigt fint, skönt när man slår förbi flaggan med ett par meter sen kommer bollen tillbaka mot flaggan. Det händer ju aldrig på hemmabanan med stimpen på 7(?).

Slutsatsen är att vi fortfarande inte vet vilken bana vi ska ta..
Söderby ingår det ju en till 18hålare (+2st 9hålare), Edenhof som ligger lite närmre hem till mig. Bra träningsanläggningar på båda ställena. Dock har skicket på greenerna på Söderby varit katastrofalt dåliga i år, nu var dom fina dock.
Upsala GK, är ju otroligt fin i skicket, fairways är perfekt hårde och greenerna lika så. Roliga hål, dock så blir det ofta stopp på hål 16. En par5:a med stark dogleg höger ganska tidigt på hålet som gör att folk vill chansa och det är helt blint landningsytan. Sen därpå en par4:a på 240m där alla vill chansa och nå in på ett.
På Upsala GK ingår det 2st 9hålar varav en Pay & play.
Började med Söderby GK i morse, en lite halvknepig bana med lite doglegs och sånt. Behöver inte slå så många drives på banan, vilket kanske är tråkigt i längden?
Öppnade med 3 dåliga inspel som kostade slag efter perfekta utslag, men sen vakna jag till. Efter 3:an var det bara hål 13 som jag var missnöjd med. Där det var ett enkelt bunkerslag som blev en trippel till slut.

Nästa bana var Upsala GK, lite fler driver hål, dock så kan man hålla igen sig ganska bra här också då "gul" bara är runt 56, men vi brukar köra 59 här då banan verkar vara roligare då.
Rundan i sig gick inte så bra, drivern satt otroligt fint, med många drives runt 280-300 och ganska raka med men hoppade ut i semi-/ruffen lite mer än på Söderby. Wedgarna satt riktigt fint, skönt när man slår förbi flaggan med ett par meter sen kommer bollen tillbaka mot flaggan. Det händer ju aldrig på hemmabanan med stimpen på 7(?).

Slutsatsen är att vi fortfarande inte vet vilken bana vi ska ta..
Söderby ingår det ju en till 18hålare (+2st 9hålare), Edenhof som ligger lite närmre hem till mig. Bra träningsanläggningar på båda ställena. Dock har skicket på greenerna på Söderby varit katastrofalt dåliga i år, nu var dom fina dock.
Upsala GK, är ju otroligt fin i skicket, fairways är perfekt hårde och greenerna lika så. Roliga hål, dock så blir det ofta stopp på hål 16. En par5:a med stark dogleg höger ganska tidigt på hålet som gör att folk vill chansa och det är helt blint landningsytan. Sen därpå en par4:a på 240m där alla vill chansa och nå in på ett.
På Upsala GK ingår det 2st 9hålar varav en Pay & play.
Driver: TM M4 10.5° HZRDS BLACK X 75g