Hollowinds golfdagbok - vägen mot singel

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
Användarens profilbild
StefanL
Inlägg: 755
Blev medlem: 17 feb 2016, 20:26
Ort: Ludvika
Kontakt:

Hollowind skrev:
MaxP skrev:Det gäller väl att ha ett par klubbor i backup om de första går illa? ;)
Efter att ha hämtat ut Nike-järnen är jag rätt säker på att detta inte är någon klok "backup om de första går illa" :lol:
'
Höger klubbor antar jag ?
Vänsterspelare
Hemmabana: Hagge GK
BanHcp: 12,6
RangeHcp: 2
SvingHcp: +1(enligt Stevvee)
Gamebook: Stefan Lundgren
Instagram: StefanLundgren
Instagram: StefanzGolf Tillsammas med Stevvee
https://www.youtube.com/c/StefanLundgren
Det är kul, men framförallt roligt!
Användarens profilbild
Hollowind
Inlägg: 792
Blev medlem: 18 jan 2015, 14:09
Ort: Göteborg (St Jörgen)

StefanL skrev:Höger klubbor antar jag ?
Japp!
Dr: TaylorMade M4 Fujikura Red 60
Fw3: TaylorMade M1 2017
Järn: Callaway Apex CF16 Modus 105S
Wedgar: Titleist SM7 48, 54, 60
Putter: Piretti Cottonwood II
HCP: 15,2
Användarens profilbild
Hollowind
Inlägg: 792
Blev medlem: 18 jan 2015, 14:09
Ort: Göteborg (St Jörgen)

Idag åkte jag och provslog nya Nike-järnen på World of Golf. Kunde inte låta bli när jag hade en förmiddag relativt ledig.

Först och främst. Shit vad små och tunna de är!

Bild
Bild

Om det inte är självklart är det Niken till vänster och min Cobra S2 Forged till höger.

Jag slog bara 60 bollar varav cirka 15 med drivern, som jag inte varit så bra vän med på sistone. Men av de bollar jag slog med J6, J8 och PW från Nike-settet så är jag verkligen imponerad. Vilken fin balans, vad snygga och vad härliga de är vid fina träffar. Själva eldprovet återstår förstås när de ska slås från gräs. Likt de Mizuno MP-58 jag hade några veckor i somras så kommer ju förstås dessa straffa mig (ännu mer) om inte bollträffen blivit bättre än den var då.

Jag har nog inga ambitioner att dessa skall ersätta mina Cobra i sommar, men huruvida de får bo kvar hos mig över huvudtaget eller om de får ny ägare längre fram återstår att se. Jag gillar dem redan skarpt i alla fall, efter det lilla testet :)
Dr: TaylorMade M4 Fujikura Red 60
Fw3: TaylorMade M1 2017
Järn: Callaway Apex CF16 Modus 105S
Wedgar: Titleist SM7 48, 54, 60
Putter: Piretti Cottonwood II
HCP: 15,2
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4742
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Men vad fina de är!
Användarens profilbild
Hollowind
Inlägg: 792
Blev medlem: 18 jan 2015, 14:09
Ort: Göteborg (St Jörgen)

JohanAdministratör skrev:Men vad fina de är!
Ja, de är i löjligt bra skick! Ser ut som att någon spelat 5-10 rundor med det men inte mer.

EDIT: Du kanske menade att de var snygga och de är de också. Supertunna och stilrena.
Dr: TaylorMade M4 Fujikura Red 60
Fw3: TaylorMade M1 2017
Järn: Callaway Apex CF16 Modus 105S
Wedgar: Titleist SM7 48, 54, 60
Putter: Piretti Cottonwood II
HCP: 15,2
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

JohanAdministratör skrev:Men vad fina de är!
Jag har aldrig fastnat för nike generellt men just deras lite äldre pro combo set ser ju så sjukt bra ut!!
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
Användarens profilbild
Hollowind
Inlägg: 792
Blev medlem: 18 jan 2015, 14:09
Ort: Göteborg (St Jörgen)

Äntligen har jag fått min kikare. Nu är det förvisso inte golfväder i Göteborg ännu, men det känns extremt bra att ha den hemma, redo för säsongen. Känns väldigt bra ut genom fönstret, så det blir nog bra. Ska främst bli intressant att se vad det gör för den egna kännedomen om längden med diverse klubbor och i förlängningen även scoren, när man väl blir vassare att välja klubba/sving för en viss längd.

Bild
Dr: TaylorMade M4 Fujikura Red 60
Fw3: TaylorMade M1 2017
Järn: Callaway Apex CF16 Modus 105S
Wedgar: Titleist SM7 48, 54, 60
Putter: Piretti Cottonwood II
HCP: 15,2
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

Hollowind skrev:Äntligen har jag fått min kikare. Nu är det förvisso inte golfväder i Göteborg ännu, men det känns extremt bra att ha den hemma, redo för säsongen. Känns väldigt bra ut genom fönstret, så det blir nog bra. Ska främst bli intressant att se vad det gör för den egna kännedomen om längden med diverse klubbor och i förlängningen även scoren, när man väl blir vassare att välja klubba/sving för en viss längd.

Bild
Att veta hur långt man slår och hur man jobbar med carry och totallängd ger väldigt mycket till spelet. Jag gjorde det förra året och var verkligen noggrann.

I vinter har jag gjort trackman analys, tränat teknik och skaffat kikare. Är så otroligt taggad på att se om något blir bättre!
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
Användarens profilbild
Hollowind
Inlägg: 792
Blev medlem: 18 jan 2015, 14:09
Ort: Göteborg (St Jörgen)

Mikael316 skrev:Är så otroligt taggad på att se om något blir bättre!
Det förstår jag och håller helt med. Alltid roligt att se om ens efforts ger några resultat. Det blir helt klart ett spännande golfår!
Dr: TaylorMade M4 Fujikura Red 60
Fw3: TaylorMade M1 2017
Järn: Callaway Apex CF16 Modus 105S
Wedgar: Titleist SM7 48, 54, 60
Putter: Piretti Cottonwood II
HCP: 15,2
Användarens profilbild
Hollowind
Inlägg: 792
Blev medlem: 18 jan 2015, 14:09
Ort: Göteborg (St Jörgen)

2016-03-06: Simulatorturnering

I söndags kväll var jag med och anordnade en simulatorturnering med skolans golfförening, där jag sitter som ordförande sedan förra våren. Vi fick ihop 15 tappra själar som delade på fyra simulatorer. Deltagarna hade allt från +1,2 till 25 i hcp, så det var ett väldigt kul och varierat gäng golfare.

Vi spelade nio hål slaggolf netto och jag hamnade precis i mitten av skaran. Till nästa gång har man nog lärt sig lite bättre hur närspelet fungerar, så att man inte tappar så många slag på puttar som gick 15 meter förbi hål eller andra tankevurpor. Dessutom har man nu lärt sig hur man kan rikta in "siktet" på simulatorn så att den bättre lämpar sig för det slag man ska slå härnäst etc.

Att spela i simulator var extremt beroendeframkallande och något jag gärna hade haft nära till hands 24/7 :lol:

Bild
Bild
Bild
Dr: TaylorMade M4 Fujikura Red 60
Fw3: TaylorMade M1 2017
Järn: Callaway Apex CF16 Modus 105S
Wedgar: Titleist SM7 48, 54, 60
Putter: Piretti Cottonwood II
HCP: 15,2
Skriv svar