Anade nästan det. Sedan kan det nog vara lite så att om man kommer in i entrén i full J Lindeberg-utstyrsel och verkar vara en reko typ, så kanske de känner att sannolikheten att personen i fråga inte kan sköta sig på en golfbana är tämligen låg och därför släpper ut honom till första tee utan kontroll.MaxP skrev:Du har helt rätt i att det inte har med pay and play att göra. Men samtidigt har jag aldrig blivit tillfrågad att visa någon sorts bevis på att jag är golfare när jag spelat på någon bana i USA. På privata banor och resortbanor är det ju självklart en grej. Amerikanerna kör mer på den enkla varianten att är du villig att betala så får du spela!
Jag står kvar i pay and play-debatten att det är extremt få människor som skulle vara intresserade av att lägga 400-600kr på att spendera tid med att slå sönder en golfbana.
Håller helt med om det senare. I så fall kanske affärsmän som vill spela golf-afterwork och släpar med sig alla, golfare eller ej, nu när ingen kan skylla på att inte ha grönt kort