I dag.

Här snackar vi allmänt om golf...
MaxP
Kontakt:

Sandstream skrev:
MaxP skrev:Längre klubba är oftast lite lättare till en början så j7-j5 tycker jag är en bra start!
Okej!

Några tips på hur man ska ställa upp för att träna tex en draw med hjälp av siktpinnar för att få in rätt svingspår?

Jag brukar sällan använda siktpinnar för att lära spelare att slå draw. Använder istället fokus för att spelaren ska skapa rätt svingspår vilket jag tycker skapar mer hållbart resultat. Enklaste sättet jag brukar använda mig av är att låta spelaren ställa upp och sen under svingen endast fokusera på att klubban rör sig inifrån och ut när du träffar bollen.
Användarens profilbild
Sandstream

MaxP skrev:Jag brukar sällan använda siktpinnar för att lära spelare att slå draw. Använder istället fokus för att spelaren ska skapa rätt svingspår vilket jag tycker skapar mer hållbart resultat. Enklaste sättet jag brukar använda mig av är att låta spelaren ställa upp och sen under svingen endast fokusera på att klubban rör sig inifrån och ut när du träffar bollen.
Låter vettigt!

Såg den här videon med Sean Foley som verkade relativt enkel i kombination med artikeltexten:
http://www.golfdigest.com/golf-instruct ... f-the-draw

Ska prova på rangen idag.

En intressant detalj är att när jag svingar "runt mig själv" med drivern och inte tar i ett dugg så slår jag bollen som bäst och med lite draw. Så jäkla svårt bara att försöka övertyga hjärnan om att ta det lugnt med en driver i händerna :D
Användarens profilbild
Sandstream

Testade att slå draws och det gick så där men kändes väldigt instabilt. Ibland blev det spikrakt höger istället :(

Tror jag håller mig till så raka slag som möjligt :)
Wolfsheim

Då va man påväg till hisingengolfcenter för puttergreppbyte å träning. Idag e det olika slag från tee som gäller.
Instagram kewinsfoto och rawphotographygbg
Hemmaklubb Albatross Gk
donballe

Idag spelade jag 36-håls slagtävling i delvis regn på en regnsjuk bana. Jag började par, bogey, trippel, dubbel, par, dubbel, dubbel. Då var jag redo att kliva av. Resterande 29 hål gick jag på +6.
svalle

Idag har jag påbörjat att greppa om mina klubbor. Tyckte det var dags efter 6 år :p
Men tog emot lite att dra va greppet från min vokey wedge från förra året bara för att få samma på alla wedgar :)
Bild

Skickat från min iPhone med Tapatalk
WITB 2020
Driver: Ping G30 LS
Spoon: Callaway XR
Utility: TM Gapr Low
Hybrid: Adams Golf 20*
Järn: Taylor Made TP
Wedgar: Mack Daddy 4 52/10, 56/10, 60/10
Putter: Taylor Made Spider X
Boll: Pro v1 HCP: +0,4
HIO: 2
MaxP
Kontakt:

I dag börjar jag det intressanta arbetet att hitta en webdesigner för att hjälpa mig skapa min nya hemsida, är det så att ni kan rekommendera någon?
Användarens profilbild
kimf
Kontakt:

MaxP skrev:I dag börjar jag det intressanta arbetet att hitta en webdesigner för att hjälpa mig skapa min nya hemsida, är det så att ni kan rekommendera någon?
Jag hade gärna hjälpt till men tiden räcker tyvärr inte till.

Kan däremot rekommendera att lägga ut jobbet på sidor som elance.com och odesk.com

Ett annat alternativ som jag brukar rekommendera är http://www.hemsida24.se

Sent from my iPhone using Tapatalk
donballe

MaxP skrev:I dag börjar jag det intressanta arbetet att hitta en webdesigner för att hjälpa mig skapa min nya hemsida, är det så att ni kan rekommendera någon?
100 procent media. www.100procent.com
MaxP
Kontakt:

Tack för tipsen. Ska kikas på!

Sent from my iPhone using Tapatalk
Skriv svar