Kanske lite bättre men fortfarande problem med toppar och duffar.
Sitter 100% i huvudet. Bara kämpa på!
Finns DST klubban fortfarande att köpa? Var väl väldigt populär för något år sen?JohanAdministratör skrev: ↑07 jun 2020, 12:12 Har du testat DST-klubban?
Den gör susen för min chippning. Trygghet gör att yips försvinner.
Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Kämpa hårt!Sandstream skrev: ↑05 jun 2020, 08:29 Funkade inget vidare![]()
Kanske lite bättre men fortfarande problem med toppar och duffar.
Sitter 100% i huvudet. Bara kämpa på!
Tack!
Var det den videon Calle laddade upp på Insta igår? Jag tittade på den och tänkte att den stackaren som har det problemet har det tufft med närspeletSandstream skrev: ↑08 jun 2020, 12:38Tack!![]()
Spelade Lindö Dal i helgen och chipparna gick lite bättre så jag kanske är på rätt väg.
Ny lektion med Calle i dag och jag fick göra snabba och höga baksvingar för att sedan låta klubban falla ned mot bollen och avsluta med klubban lågt.
Lite ovant men fantastisk bollträff när jag väl gjorde som jag skulle.
Vi avslutade med att jag filmade Calle 2-3 minuter där han gick igenom och visade det jag skulle träna på.
Suveränt att kunna ta fram inför varje träningspass. Så lätt att man glömmer något vitalt och tränar på fel saker.
Hehe, så är det för mig just nu, men med alla klubbor. För mig handlar det om att jag tappar timing och tempo ute på banan. Blir för snabb i vändningen och blir totalhaveri. Ett ganska vanligt problem tror jag. Men för din del kan det såklart vara något annat.Sandstream skrev: ↑10 aug 2020, 08:21 Då var man tillbaka i det mentala träsket med den största klubban![]()
Slår drivern hur bra som helst på rangen men på banan är det som förgjort. Känner mig som en kirurg som ska utföra sin första hjärttransplantation utan att ha någon utbildning![]()
Hur ska jag tänka för att komma över det här? Har du några tips @MaxP?