I dag.

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
Hollowind

Sandstream skrev:Själv har jag faktiskt aldrig avbrutit någon runda pga dåligt spel och då har jag ändå skjutit över 100 som singelhandikappare. Ibland funkar det bara inte men det jag har lärt mig är att hur dåligt man än spelar så brukar det komma något/några bra slag på slutet som gör att man får tillbaka lite självförtroende :)
Inte jag heller innan idag. Jag brukar också bita ihop, speciellt om man spelar med någon. Då har man någon att bolla det dåliga spelet med också, lättare att vädra sig lite och tänka "äsch nu spelar vi vidare", men när jag går själv blir det lättare att man hamnar i ett momentum som antingen är positivt (och man spelar bättre än nånsin) eller negativt och man börjar älta och bita sig i läppen. Idag hade jag bara sovit tre timmar och liksom forcerat mig till banan och gick rakt från bilen till första tee. Kände direkt att det inte var optimalt :lol:

Jag la faktiskt en helt otroligt fin chip från ruffen cirka 6-7m utanför green, som jag träffade en liten upphöjning (som jag tänkte var enda sättet att få den att falla mot flagg) och den stannade ungefär en meter ifrån hål, men jag lyckades ändå tvåputta :oops: Men det är absolut så att man presterar fina slag även på de sämsta av rundor, bara att scoren inte knyts ihop alls.

Erikxson skrev:Åh fy fan, med nya klubbor och allt! Det brukar faktiskt kunna gå riktigt jävla bra dagen efter om man har en usel dag. Om det går uselt en längre period så brukar det vara riktigt tungt. Men då är det bara hitta ljuspunkterna i sitt spel och glädjas åt dom.
Kör hårt nu och sluta grina ;)
Svingen var nog det som felade idag. Otroligt äckliga bollträffar, varav flera lite duffade och en tvättäkta hosel rocket 60-70m OOB, men järnen i sig kändes smöriga och fina på de få träffar jag mäktade med att hitta sweetspoten någorlunda på :lol:

Nu har jag suktat efter revanschrunda sedan lunchtid, haha! Upp på hästen är det enda som gäller!
Dr: TaylorMade M4 Fujikura Red 60
Fw3: TaylorMade M1 2017
Järn: Callaway Apex CF16 Modus 105S
Wedgar: Titleist SM7 48, 54, 60
Putter: Piretti Cottonwood II
HCP: 15,2
Erikxson

Att ställa sig på rangen och slå peggade slag kan göra jnderverk med bollträffen. Att få in känslan av en bra träff igen.

Låter bra det :) På't igen bara!
Driver: TM M4 10.5° HZRDS BLACK X 75g
Metalwood: Titleist 915F 16.5° Tour AD DI-6s 41"
Järn: Mizuno MP-5 3-PW Project X 6.0
Wedgar: Titleist Vokey SM5/6 50/08F 54/10M 58/08M
Putter: SC Newport Selected 2.6 34" 1ˢᵗ of 500
HCP: 3-ish :roll:
Wolfsheim

Då va man påväg till Aktieslaget då.
Rapporterar in 24poäng, avbryten putter å avstängning från att tävla mer i år om några timmar.
Instagram kewinsfoto och rawphotographygbg
Hemmaklubb Albatross Gk
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin

Idag är det golffritt till förmån för bröllop!

Skickas från min iPhone via Tapatalk
donballe

Wolfsheim skrev:Då va man påväg till Aktieslaget då.
Rapporterar in 24poäng, avbryten putter å avstängning från att tävla mer i år om några timmar.
Varför vill man åka till en tävling med en sån inställning?
ricky

Idag går vår interna kompistävling av stapeln som bara verkar växa för varje år! 36 startande och i potten ligger det en jäkla massa prestige! :lol:
En usel dag på Golfbanan är i alla fall bättre än en kanondag på jobbet!
MaxP
Kontakt:

Är det första augusti och när jag vaknade står det 4,0 på termometern.
Användarens profilbild
Sandstream

I dag blev det en runda på Queens (Kungsängen) med polarna i ett fantastiskt väder. Runt 20 grader och sol! 8-)

Spelet var hyfsat och det blev 32 poäng. Vi körde något som heter Wolf där den som slår ut sist väljer en av de tidigare spelarna att spela i lag med eller så väljer han att spela hålet själv. Kul och omväxlande.
trippelhej

Ska nu ut till banan, ska bli riktigt roligt med tanke på igår.
Wolfsheim

donballe skrev:
Wolfsheim skrev:Då va man påväg till Aktieslaget då.
Varför vill man åka till en tävling med en sån inställning?
Kallas skämt?
Instagram kewinsfoto och rawphotographygbg
Hemmaklubb Albatross Gk
Skriv svar