I dag.

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
kimf
Kontakt:

Alm skrev:Idag blev det jobb på kontoret, så passade på att ta en lunchgolf på Kista Golfcenter.
Lyckades få 495p på points game vilket jag inte varit i närheten av tidigare :D
Får ta en runda där när jag börjar jobba igen.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin

Fortsatte jag träna putt och chip. Men det var riktigt svårt då greenen var så trög att jag fick forcera fram puttarna!

Skickas från min iPhone via Tapatalk
Användarens profilbild
kimf
Kontakt:

Idag bokade jag tid för en så kallad utrustningsanalys. Ska gå igenom mitt sett, från putter till driver och koll över längd, lie, grepptjocklek, skaftstyvhet, skaftvikt m.m och utifrån resultatet anpassa/byta ut så mycket jag bara har råd med.
Tröttnat på att inte vara helt säker på att begagnat-ihopplocket jag har är rätt för mig eller inte.

Sent from my iPhone using Tapatalk
MaxP
Kontakt:

Sommarvärmen byttes återigen lika fort till 9 grader och regn i Jämtland, den där spanienresan i höst känns allt mer behövlig...
Henric

Är det dags för andra 9-hålaren. Första i förrgår var katastrofdålig. Hoppas på lite bättre utdelning idag. Mitt dunderlånga uppehåll hade fått mig att glöma hur otroligt kul (och svår) den här hobbyn är.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin

Ska jag spela Brollsta G&CC!
Ska bli jäkla kul. Kan vara en av få rundor i augusti tyvärr. Mkt annat inbokat på helgerna eftersom polare ska gifta sig.

Skickas från min iPhone via Tapatalk
Användarens profilbild
Hollowind

..bokades en tvådagars golfresa in. Ska besöka polaren i Falkenberg måndag-tisdag och 72 hål ska spelas. 36 på Ullared-Flädje på måndagen och 36 på hans hemmabana Björnhults GK på tisdagen.

Den första av dem är en av de roligare och mer omväxlande banor jag spelat i år. Smala, luriga fairways som ofta har skog längs båda sidor. Dock relativt stora och lättputtade greener som bjuder in till scorer.

Björnhult, som jag också spelat ett antal rundor i år, är också rolig men på ett lite annat sätt. Den flacka, öppna och lite linksliknande banan har alltid några extra sekundmeter vind och man straffas ganska fort om man inte har kontroll på utslagen. Känner på mig att det kan bli några järnfyror från tee på vissa av hålen :lol:

Målet blir förstås att ha sjukt kul med min polare, men också att sätta personbästa på båda banorna. Bör inte vara några problem då jag hade 26 eller 28 senast jag var där, så man har ju utvecklats lite sedan dess. Men man vet aldrig. Ska bli otroligt kul never the less :)
Dr: TaylorMade M4 Fujikura Red 60
Fw3: TaylorMade M1 2017
Järn: Callaway Apex CF16 Modus 105S
Wedgar: Titleist SM7 48, 54, 60
Putter: Piretti Cottonwood II
HCP: 15,2
Användarens profilbild
kimf
Kontakt:

Idag blev det en riktig mördar-session, då man nu börjat slipa på formen inför finalen i Tisdagsgolfen:
- 1 timme uppställning och sikte på rangen
- 1 timme puttning. Körde ett test Viktor Gustafson gav till Katarina i Svensk Golfs "gör om mig". Korta, medel och långa puttar: http://golf.se/ImageVault/Images/id_652 ... ndler.aspx
Fick bara ihop 6.5 poäng så här har vi att jobba på!
- 1 timme på övningsområdet där jag nötte lite wedgar och avslutade med landslagets 8-bollsövning som testar närspelet. (http://www.ronneback.se/Media/Get/783/8 ... ningen.pdf) Hann tyvärr bara med 1 varv som resulterade i 9 poäng, vilket är lite för lågt även det.
Brunleif

Idag spelade jag 12 hål.
39 slag första nio, 2 över 3 sista.
Totalt tog detta 3½ timme. Ett kompisgäng från Umeå som körde intern tävling. De hade bokat tre bollar. Och framför de tre bollarna var det fritt så långt ögat kunde nå. Trots tillsägelse från banpersonalen blev det inte bättre.
Det var nog den minst roliga golfdagen någonsin.
Driver: Adams Speedline Fast 12LS, Accra Dymatch 2.0 M5 43"
Spoon: Adams Fast 12 13* Fubuki Alpha X-stiff
Trä 5: Nike Covert 17* Kuro Kage X-stiff
J: Mizuno MP58 4-7 MP68 8-PW Royal PX 6.5
W: Callaway X-forged 50, 54, 58
P: TaylorMade Balero Spider
MaxP
Kontakt:

Brunleif skrev:Idag spelade jag 12 hål.
39 slag första nio, 2 över 3 sista.
Totalt tog detta 3½ timme. Ett kompisgäng från Umeå som körde intern tävling. De hade bokat tre bollar. Och framför de tre bollarna var det fritt så långt ögat kunde nå. Trots tillsägelse från banpersonalen blev det inte bättre.
Det var nog den minst roliga golfdagen någonsin.
Lite läskigt men ungefär samma sak utspelade sig på vår klubb idag bortsett från att gänget istället var från Östersund.
Skriv svar