I dag.

Här snackar vi allmänt om golf...
trippelhej

Erikxson skrev:Imorgon blir det färjan över till Åland för två dagars spel på Ålands GK, imorgon Slottsbanan söndag Kungsbanan.
Härligt, har du frågor kan du fråga mig. Både om banan och ön.

Hur fick du idén att fara över?
Användarens profilbild
kimf
Kontakt:

Idag spelade jag första rundan på nya hemmabanan. Var kategori-KM, spelade som en gud första 17 hålen, sen kom en kvadrupelbogey på 18:e och sen hämtade jag mig aldrig inför sista 9:an (det var 27 hål)

Sent from my iPhone using Tapatalk
trippelhej

Var på Dormy idag och testade lite, tur att pappa gillade samma klubba. Blev en Fly Z 3-4 till mig och 5-7 till han, när han inte spelar kan jag använda båda :D
Användarens profilbild
Rasmus Mildek

Idag gick jag ut halv 7 imorse och spelade på Lindö dal, 30 pinnar. Får ses som en framgång efter den senaste tidens dåliga spel.

Bjuder på en bild från första hålet.
Bild

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
WITB
Driver Cleveland Launcher (9)
Fw3 Cobra F8 (13)
Fw5 Callaway Alpha 816 (18)
Hybrid 5 (23) & 6 (27) Callaway BigBertha 19
Järn 6 Mizuno mp-h5 (30)
Järn 7-PW Titleist AP2 (34,38,42,48)
Wedgar Mizuno T-20 (54+60)
Putter Cleveland HB soft 8,5
trippelhej

Var och spelade lite och testade nya klubban, gick helt ok men behöver ge det en del tid.

Ser nu på golf, Stenson spelar bra.

Stenson puttar för birdie och en i publiken säger "vad fan var det där bra för" hahahahahaha

Stream med bra kvalité

https://www.pgatourlive.com/tournament/ ... e-barclays
Erikxson

trippelhej skrev:
Erikxson skrev:Imorgon blir det färjan över till Åland för två dagars spel på Ålands GK, imorgon Slottsbanan söndag Kungsbanan.

Tackar tackar, fina banor det där. Svåra banor är det också tycker jag, snabba ondulerade greener med höga höjdskillnader på hålen.
Riktigt klappkasst gick det för oss fyra som åkte, jag vann med totalpoäng på 54(!)
Men roligt hade vi, det var lite det som var målet med resan.

Vi bor rätt nära Eckerölinjen för att ta färjan över till Åland och dom har ett ganska prisvärt paket där med. Andra året i rad vi körde en helg där nu.
Driver: TM M4 10.5° HZRDS BLACK X 75g
Metalwood: Titleist 915F 16.5° Tour AD DI-6s 41"
Järn: Mizuno MP-5 3-PW Project X 6.0
Wedgar: Titleist Vokey SM5/6 50/08F 54/10M 58/08M
Putter: SC Newport Selected 2.6 34" 1ˢᵗ of 500
HCP: 3-ish :roll:
trippelhej

Erikxson skrev:
trippelhej skrev:

Tackar tackar, fina banor det där. Svåra banor är det också tycker jag, snabba ondulerade greener med höga höjdskillnader på hålen.
Riktigt klappkasst gick det för oss fyra som åkte, jag vann med totalpoäng på 54(!)
Men roligt hade vi, det var lite det som var målet med resan.

Vi bor rätt nära Eckerölinjen för att ta färjan över till Åland och dom har ett ganska prisvärt paket där med. Andra året i rad vi körde en helg där nu.
Roligt, vilken bana var bäst?. Kan tänka mig att hål 6/10 på kungs är rätt härligt för personer som åker över och spelar?.Hade du eagle putt på 8an kungs? Berätta gärna om svåra, roliga, häftiga hål du tyckte när du spelade.
Erikxson

trippelhej skrev:Roligt, vilken bana var bäst?. Kan tänka mig att hål 6/10 på kungs är rätt härligt för personer som åker över och spelar?.Hade du eagle putt på 8an kungs? Berätta gärna om svåra, roliga, häftiga hål du tyckte när du spelade.

Jag tycker att Slottbanan är mer en golfbana än Kungsbanan som känns lite väl kuperad för min smak. Finns dock en del hål som är bra där också.
Det blev ingen eagle putt på 8an på Kungs, orkade inte vänta på att dom skulle putta färdigt så jag slog en spoon istället som drog sig ner i vattenhindret till höger.. enda eagleputten var på 4:an på slottsbanan, spoon, spoon så låg jag pin high med 3m putt som jag såklart missade.
Greenerna var hala tycker jag, att missa på fel ställe gjorde att man fick kämpa för att scora bra. Och med ruffen som var på slottsbanan gjorde det att man ofta inte kom dit man ville heller.

Dom svåra hålen tycker jag är 2, 4, 9, 16, 17 på slottsbanan, 3, 5, 6, 7, 12, 13, 16, 17, 18 på Kungsbanan. Många knepiga lägen med blinda utslag/inspel, stora höjdskillnader på greener/utslag osv.

Roliga hål 4, 5, 6, 9, 11, 12, 15, 17 på slottsbanan, 2, 3, 7, 9, 10, 11, 15, 16 på Kungsbanan.

Ett häftigt hål måste man ju säga 10:an på Kungsbanan. Att stå ca 30m högre än fairway och daska på en drive är rätt roligt!

I det stora hela så är det fina banor och anläggning. Dock så tog ju handdukarna slut i omklädningsrummet på söndagen så vi fick ju åka oduschade hem vilket var tråkigt. Tur att vi hade golfbilar så vi inte hade blivit så svettiga i backarna.

Det roliga var att polaren, han slog ett slag på söndagen, en socket rätt ut i skogen sen åkte han bara med och spydde galla var och varannat hål :)
Driver: TM M4 10.5° HZRDS BLACK X 75g
Metalwood: Titleist 915F 16.5° Tour AD DI-6s 41"
Järn: Mizuno MP-5 3-PW Project X 6.0
Wedgar: Titleist Vokey SM5/6 50/08F 54/10M 58/08M
Putter: SC Newport Selected 2.6 34" 1ˢᵗ of 500
HCP: 3-ish :roll:
trippelhej

Erikxson skrev:
trippelhej skrev:Roligt, vilken bana var bäst?. Kan tänka mig att hål 6/10 på kungs är rätt härligt för personer som åker över och spelar?.Hade du eagle putt på 8an kungs? Berätta gärna om svåra, roliga, häftiga hål du tyckte när du spelade.

Jag tycker att Slottbanan är mer en golfbana än Kungsbanan som känns lite väl kuperad för min smak. Finns dock en del hål som är bra där också.
Det blev ingen eagle putt på 8an på Kungs, orkade inte vänta på att dom skulle putta färdigt så jag slog en spoon istället som drog sig ner i vattenhindret till höger.. enda eagleputten var på 4:an på slottsbanan, spoon, spoon så låg jag pin high med 3m putt som jag såklart missade.
Greenerna var hala tycker jag, att missa på fel ställe gjorde att man fick kämpa för att scora bra. Och med ruffen som var på slottsbanan gjorde det att man ofta inte kom dit man ville heller.

Dom svåra hålen tycker jag är 2, 4, 9, 16, 17 på slottsbanan, 3, 5, 6, 7, 12, 13, 16, 17, 18 på Kungsbanan. Många knepiga lägen med blinda utslag/inspel, stora höjdskillnader på greener/utslag osv.

Roliga hål 4, 5, 6, 9, 11, 12, 15, 17 på slottsbanan, 2, 3, 7, 9, 10, 11, 15, 16 på Kungsbanan.

Ett häftigt hål måste man ju säga 10:an på Kungsbanan. Att stå ca 30m högre än fairway och daska på en drive är rätt roligt!

I det stora hela så är det fina banor och anläggning. Dock så tog ju handdukarna slut i omklädningsrummet på söndagen så vi fick ju åka oduschade hem vilket var tråkigt. Tur att vi hade golfbilar så vi inte hade blivit så svettiga i backarna.

Det roliga var att polaren, han slog ett slag på söndagen, en socket rätt ut i skogen sen åkte han bara med och spydde galla var och varannat hål :)
Roligt att höra, själv spelar man inte så många olika banor som du kanske förstår.

Att Slottsbanan är en stor favorit är ju inget ovanligt, jag väljer dock kungs alla dagar i veckan. Kan tänka mig att många hål är väldigt svåra då dom är blinda, 2an på slotts och 18 på kungs exempelvis.

Roligt att ni tyckte om banan/banorna, i år har ju även eckerö golf öppnat men var väl inget speciellt när jag var där och spelade för någon vecka sedan.
MaxP
Kontakt:

Fyra timmars planerat arbete med hemsidan blev 2 timmars diskussion med kundtjänst.
Skriv svar