Svensktgolfforums Poddredaktion

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4742
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

stevvee skrev:Tänkte Johan sitter ju troligtvis på inside information när det gäller vad spelare tycker om Unipegs banor, och jag tänker på skillnaden mellan Kyssinge och Bodaholm i omdöme från gästspelarna :) (Kyssinge för mig är ju en väldigt väldigt fin bana med fint klubbhus och rolig layout medans Bodaholm är en bana med bra skick med tanke på resurser och hur kort tid den funnits en bana som skjuts sönder av en långtslående och klubbhuset blev uppeldat och nytt är inte påbörjat (ännu)
Jo jag sitter ju på sån info, och faktum är att Bodaholm är en av GolfStars anläggningar med bäst NPS-score. Systemet vi använder för kundnöjdhet.
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

JohanAdministratör skrev:
stevvee skrev:Tänkte Johan sitter ju troligtvis på inside information när det gäller vad spelare tycker om Unipegs banor, och jag tänker på skillnaden mellan Kyssinge och Bodaholm i omdöme från gästspelarna :) (Kyssinge för mig är ju en väldigt väldigt fin bana med fint klubbhus och rolig layout medans Bodaholm är en bana med bra skick med tanke på resurser och hur kort tid den funnits en bana som skjuts sönder av en långtslående och klubbhuset blev uppeldat och nytt är inte påbörjat (ännu)
Jo jag sitter ju på sån info, och faktum är att Bodaholm är en av GolfStars anläggningar med bäst NPS-score. Systemet vi använder för kundnöjdhet.
Visst är det lite lustigt att det är så men kan samtidigt förstå för skicket på banan brukar vara grymt. Fairway är ju som en vardagsrumsmatta för det mesta :) och greener med 10 på stimpen eller om det var 12 Bild under km.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Användarens profilbild
Paradispetter
Inlägg: 743
Blev medlem: 30 jan 2015, 17:12

Nu har jag bara lyssnat på ungefär 15 minuter av dagens avsnitt, men jag gillar att ni lyfter & pratar kring vad som just diskuteras på forumet.
Saltar alltid en bra story
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Paradispetter skrev:Nu har jag bara lyssnat på ungefär 15 minuter av dagens avsnitt, men jag gillar att ni lyfter & pratar kring vad som just diskuteras på forumet.
Vänta du tills Johan börjar läsa upp användarnamn från forumet, det var svårt att hålla skrattet inne!
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Jag funderar på att byta namn till något jobbigt så ni får lite funderingar på om ni skall läsa namn eller ej ;)

Har varit inne på det ovanför men tycker ni fortsätter på temat banor och diskuterar spelstrategier vad tänker ni på och hur lägger ni upp det M.m se tidigare inlägg


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Användarens profilbild
Rasmus Mildek
Inlägg: 329
Blev medlem: 09 aug 2015, 06:46

Bild

Vallentunas hål 11 är ett riktigt "Kalle anka" hål. Om du väl lyckas ta dig förbi trädsamlingen mitt i fairway har du ett inspel mot en upphöjd green som är i princip blint. En garanterad dubbelbogey som ger mersmak.

Bra snack idag gubbar!

Skickat från min EVA-L09 via Tapatalk
WITB
Driver Cleveland Launcher (9)
Fw3 Cobra F8 (13)
Fw5 Callaway Alpha 816 (18)
Hybrid 5 (23) & 6 (27) Callaway BigBertha 19
Järn 6 Mizuno mp-h5 (30)
Järn 7-PW Titleist AP2 (34,38,42,48)
Wedgar Mizuno T-20 (54+60)
Putter Cleveland HB soft 8,5
Användarens profilbild
Paradispetter
Inlägg: 743
Blev medlem: 30 jan 2015, 17:12

Rasmus Mildek skrev:Bild

Vallentunas hål 11 är ett riktigt "Kalle anka" hål. Om du väl lyckas ta dig förbi trädsamlingen mitt i fairway har du ett inspel mot en upphöjd green som är i princip blint. En garanterad dubbelbogey som ger mersmak.

Bra snack idag gubbar!

Skickat från min EVA-L09 via Tapatalk
Påminner direkt om någon jävla skithål jag spelat i typ.. Arboga? Värdelöst!
Saltar alltid en bra story
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Skulle uppskatta om ni som lyssnar tar er tiden att recensera podden på de platser där du lyssnar. Det hjälper den att nå ännu fler golfnördar där ute!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

När vi pratar banor, Skall det finnas något tydligare system som talar om för en golfare hur svår respektive lätt en bana är ?
Idag har ju golfen ett system som i min värld i alla fall är rätt krångligt. Man förstår ju att att får man många slag är banan lite svårare men egentligen inte varför den klassas som svår. Vad är det som gör att en bana klassas som lätt eller svår ?

Jag har i alla fall svårt att förstå den saken.
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Användarens profilbild
Rasmus Mildek
Inlägg: 329
Blev medlem: 09 aug 2015, 06:46

stevvee skrev:När vi pratar banor, Skall det finnas något tydligare system som talar om för en golfare hur svår respektive lätt en bana är ?
Idag har ju golfen ett system som i min värld i alla fall är rätt krångligt. Man förstår ju att att får man många slag är banan lite svårare men egentligen inte varför den klassas som svår. Vad är det som gör att en bana klassas som lätt eller svår ?

Jag har i alla fall svårt att förstå den saken.
Jag skulle vilja se ett system där man rankar banorna svår/medium/lätt. Den lättare banan skulle även då vara mer attraktiv i att den borde gå snabbare att spela. Men gärna så pass långa hål att den mer långtslående inte kan nå in på par4 eller par5 allt för enkelt så man får stå och vänta hela tiden.

Sen hur man rankar det på olika sätt är knepigare Bild

Skickat från min EVA-L09 via Tapatalk
WITB
Driver Cleveland Launcher (9)
Fw3 Cobra F8 (13)
Fw5 Callaway Alpha 816 (18)
Hybrid 5 (23) & 6 (27) Callaway BigBertha 19
Järn 6 Mizuno mp-h5 (30)
Järn 7-PW Titleist AP2 (34,38,42,48)
Wedgar Mizuno T-20 (54+60)
Putter Cleveland HB soft 8,5
Skriv svar