Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
KinG-NothinG skrev:Tycker du är helt rätt ute Trippel! De svingarna du fick med utan att slå bollar är helt klart steg i rätt riktning, du kanske plockar klubban lite väl utanför men det gör ingenting i början.
Trevligt, ska se närmare på det. Ser ut som baksvingen följer ett spår och inte byter mitt i. Däremot känns det väldigt brant, och jag måste pressa rätt mycket för få klubban som på sista svingen.
Ska på lektion på onsdag så vi får se vad som händer efter det.
Nu har jag varit och filmat efter att ha haft lektion(cirka 1 vecka sedan). Vad vi jobbade på var mestadels rotation, jag roterade axlar alldeles för lite, har även fått en del andra övningar så jag är långt ifrån klar. Tycker däremot att jag får denna sving ganska lätt utan att tänka för mycket.
Jag har två frågor nu efter att sett min "nya" sving.
1. Är svingen för flack eller inte?. Exprimentera lite på klippen, försökte få en ganska flack sving.
2. Roterar jag höften för lite i baksvingen?.
trippelhej skrev:Nu har jag varit och filmat efter att ha haft lektion(cirka 1 vecka sedan). Vad vi jobbade på var mestadels rotation, jag roterade axlar alldeles för lite, har även fått en del andra övningar så jag är långt ifrån klar. Tycker däremot att jag får denna sving ganska lätt utan att tänka för mycket.
1. Är svingen för flack eller inte?. Exprimentera lite på klippen, försökte få en ganska flack sving.
Jag tar gärna emot andra tips men vill gärna hålla mig till rotationen ett tag till.
1. Svingen är under ditt föredragna svingplan skulle jag säga - att definiera det som flackt är ju mer en smakfråga. Det behövs helt klart en del arbete med transition och kroppstabilitet.
2. Rotationen i höften är nästan obefintligt, som du sagt i en annan tråd är det snarare att du sätter dig lite ner i knäna och skapar en svår position. Detta är också anledningen till att vi ser en riktig reverse spine angle på toppen vilket är direkt skadligt för din rygg.
Jag får be om ursäkt över att jag inte lyckats hålla denna tråd så aktivt som jag hoppats - jobbet måste ju gå först!
Ni får gärna reposta de svingar jag inte svarat på så ska jag ta hand om dem så fort jag bara kan!
trippelhej skrev:Nu har jag varit och filmat efter att ha haft lektion(cirka 1 vecka sedan). Vad vi jobbade på var mestadels rotation, jag roterade axlar alldeles för lite, har även fått en del andra övningar så jag är långt ifrån klar. Tycker däremot att jag får denna sving ganska lätt utan att tänka för mycket.
Jag tar gärna emot andra tips men vill gärna hålla mig till rotationen ett tag till.
1. Svingen är under ditt föredragna svingplan skulle jag säga - att definiera det som flackt är ju mer en smakfråga. Det behövs helt klart en del arbete med transition och kroppstabilitet.
2. Rotationen i höften är nästan obefintligt, som du sagt i en annan tråd är det snarare att du sätter dig lite ner i knäna och skapar en svår position. Detta är också anledningen till att vi ser en riktig reverse spine angle på toppen vilket är direkt skadligt för din rygg.
1. Jag tänkte då jämfört med min "gamla" sving.
2. Okej, Hur skulle du vilja se att jag gör?. Räcker det med mindre knä flex vid uppställning.
Ska försöka få fler svingar med järn också.
Kan reverse spine angle vara anledningen till att jag slår väldigt högt?.
Börjar se mycket bättre ut trippel!
Kan inte jämföra videos på telefonen men skillnaden mot de första videorna du la upp är enorma. Det största orosmomentet just nu är att dina armar är väldigt raka och utsträckta vid setup (sett från DTL). Slappna av och få en liten vinkel mellan händer och klubba och allt blir lite enklare.
Tackar ska försöka få händerna lägre/mer avslappnade.
Efter lektionen jag tog så blev baksvingen mycket bättre, därifrån var det mycket enklare att börja ändra på delar i svingen. Har mycket jag vill ändra på men jag är nöjd än så länge.