I dag.

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
Rasmus Mildek
Inlägg: 329
Blev medlem: 09 aug 2015, 06:46

Sandstream skrev:
Rasmus Mildek skrev:Bra spelat Sandstream! Själv hade jag 29 poäng på Ingarös skogsbana idag. Det resulterade i att jag höjde mig till 6.0 Bild sist jag hade det vart för tio år sen när jag var 15.. Var ska detta sluta?
Tack! :)

Stackare! Snart är du på samma nivå som mig :lol:

Stor skillnad. Du är påväg nedåt medans jag sakta går mot en långsam "golfdöd" Men snart är det vinter och då kan jag fokusera på 2016 :D
WITB
Driver Cleveland Launcher (9)
Fw3 Cobra F8 (13)
Fw5 Callaway Alpha 816 (18)
Hybrid 5 (23) & 6 (27) Callaway BigBertha 19
Järn 6 Mizuno mp-h5 (30)
Järn 7-PW Titleist AP2 (34,38,42,48)
Wedgar Mizuno T-20 (54+60)
Putter Cleveland HB soft 8,5
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

I dag träffar jag Acushnet igen, testar Titleist nya järn och provar lite skor. Trevlig dag på jobbet!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

MaxP skrev:I dag träffar jag Acushnet igen, testar Titleist nya järn och provar lite skor. Trevlig dag på jobbet!
Kul! Berätta gärna om det var något nytt som stack ut! :)
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Sandstream skrev:
MaxP skrev:I dag träffar jag Acushnet igen, testar Titleist nya järn och provar lite skor. Trevlig dag på jobbet!
Kul! Berätta gärna om det var något nytt som stack ut! :)
Lite testslående blev det som sagt och jag fick möjligheten att prova deras järnklubbor ännu en gång inför 2016. Nya AP1an är imponerande, skittråkig men imponerande, AP2 är vad den alltid varit. Däremot fick jag möjligheten att prova CB och MB för första gången och där har det hänt en hel del, MB är fortfarande enormt vacker speciellt nu när de gått tillbaka lite i stil och efterliknar deras 830 igen. Jag fick prata ner mig själv från att beställa ett set MB istället. CB blev i min mening den mest intressanta upplevelsen. Jag har tidigare tyckt att den inte riktigt fyllt en plats i sortimentet men i år stack den ut. Så pass att jag till slut valde att ändra min order på AP2 till ett set CB istället.

Det som stack ut mest var att det nu var officiellt med nya SM6 wedgarna från Vokey. Enligt Acushnet på grund av att responsen från Tourspelarna inte varit alls lika positiv som de trott på sina SM5or. Nya SM6 kommer behålla ungefär samma upplägg på bounce och grinds som tidigare modeller men nu flyttas lite vikt på huvudet istället och gör bland annat att deras lägre klubbor 46-52 spannet ska gå lite längre.

Dessutom fick jag möjligheten att prova deras nya Futura X-7 och X-7M, som jag kallar det Odysseykopiorna från Titleist. Den stora skillnaden där ifrån X-5an som funnits i år (och som jag spelar) är att de är lite större vilket jag själv tyckte var ett plus i kanten då jag upplever X-5 lite liten (sagt av någon som spelat med TaylorMade Spider i flera år).
donballe
Inlägg: 242
Blev medlem: 26 mar 2015, 08:32

MaxP skrev:
Sandstream skrev:
MaxP skrev:I dag träffar jag Acushnet igen, testar Titleist nya järn och provar lite skor. Trevlig dag på jobbet!
Kul! Berätta gärna om det var något nytt som stack ut! :)
Lite testslående blev det som sagt och jag fick möjligheten att prova deras järnklubbor ännu en gång inför 2016. Nya AP1an är imponerande, skittråkig men imponerande, AP2 är vad den alltid varit. Däremot fick jag möjligheten att prova CB och MB för första gången och där har det hänt en hel del, MB är fortfarande enormt vacker speciellt nu när de gått tillbaka lite i stil och efterliknar deras 830 igen. Jag fick prata ner mig själv från att beställa ett set MB istället. CB blev i min mening den mest intressanta upplevelsen. Jag har tidigare tyckt att den inte riktigt fyllt en plats i sortimentet men i år stack den ut. Så pass att jag till slut valde att ändra min order på AP2 till ett set CB istället.

Det som stack ut mest var att det nu var officiellt med nya SM6 wedgarna från Vokey. Enligt Acushnet på grund av att responsen från Tourspelarna inte varit alls lika positiv som de trott på sina SM5or. Nya SM6 kommer behålla ungefär samma upplägg på bounce och grinds som tidigare modeller men nu flyttas lite vikt på huvudet istället och gör bland annat att deras lägre klubbor 46-52 spannet ska gå lite längre.

Dessutom fick jag möjligheten att prova deras nya Futura X-7 och X-7M, som jag kallar det Odysseykopiorna från Titleist. Den stora skillnaden där ifrån X-5an som funnits i år (och som jag spelar) är att de är lite större vilket jag själv tyckte var ett plus i kanten då jag upplever X-5 lite liten (sagt av någon som spelat med TaylorMade Spider i flera år).
830? Du menar inte 680?
Wolfsheim
Inlägg: 843
Blev medlem: 14 maj 2014, 17:51

Har jag sagt upp mitt medlemskap på klubben.
Instagram kewinsfoto och rawphotographygbg
Hemmaklubb Albatross Gk
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

MaxP skrev:
Sandstream skrev:
MaxP skrev:I dag träffar jag Acushnet igen, testar Titleist nya järn och provar lite skor. Trevlig dag på jobbet!
Kul! Berätta gärna om det var något nytt som stack ut! :)
Lite testslående blev det som sagt och jag fick möjligheten att prova deras järnklubbor...
Tackar för infon! :)

Själv längtar jag efter att få prova 716 T-MB.
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Wolfsheim skrev:Har jag sagt upp mitt medlemskap på klubben.
För att?
Wolfsheim
Inlägg: 843
Blev medlem: 14 maj 2014, 17:51

För att jag ska byta klubb till nästa år å e två mån uppsägningstid då jag har på autogiro iår.
Så värre än så va d ej :)
Instagram kewinsfoto och rawphotographygbg
Hemmaklubb Albatross Gk
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Sandstream skrev:
Wolfsheim skrev:Har jag sagt upp mitt medlemskap på klubben.
För att?
Okej! :)
Skriv svar