Jason Day + Nike = Sant?

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

http://golfing.se/2016/02/12/s0Bg41-upp ... l-med-nike

Intressant rykte om att Jason Day kommer att skriva ett avtal med Nike Golf. Vad är dina tankar?
Personligen får jag lite deja vu från Tiger och Rory, vad hände med deras spel de första månaderna efter bytet? Day är ju precis som dem en spelare som varit i form en längre tid. Jag tror han gör sig en otjänst (golfmässigt) om han bestämmer sig för att byta.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Getinthehole skrev:Han lär få avsevärt mycket mer pengar av Nike än TM. Det lär spela en roll. Sen känns det som att Nike gör minst lika bra klubbor som TM. Kan ju vara en önskan av Nike att få in en ny stor spelare förutom Rory då Tiger inte varit sig själv på flera år och antagligen aldrig kommer vinna något igen.
Självklart är det pengar som ligger bakom och såklart vill Nike ha de stora namnen. Men även om det inte skiljer mycket mellan klubborna så finns många exempel på spelare som gått ned sig i resultaten strax efter ett klubbyte.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Getinthehole skrev:
Kan väl bara gå till oss själva som är lite bättre golfare. Hade varit segt att byta ut hela sin utrustning bara sådär och man hade nog presterat sämre en tid innan man spelat in sig.
Självklart är det så och jag menar att det är just det som är konstigt när en spelare är på gång och har spelat riktigt bra under en längre period. Att då sätta sig i en sits där man inte känner igen klubborna känns som en dålig idé.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4706
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Åh nej!
Tror verkligen det kommer påverka honom en hel del. Men money talks så är det ju!
TM har kanske inte pengar nog att matcha Nikes erbjudande...

Jag reserverar mig mot beslutet :)


Skickas från min iPhone via Tapatalk
donballe
Inlägg: 240
Blev medlem: 26 mar 2015, 08:32

Tror inte ett klubbyte blir ett problem. Problemet skulle snarare ligga i bollen.
Användarens profilbild
Rasmus Mildek
Inlägg: 329
Blev medlem: 09 aug 2015, 06:46

Hade det varit sant så hade fler skrivit något om detta? Stor övergång om det händer men blir ej förvånad. Hittade en annan tråd på golfwrx forum där de skriver lite om det också.

http://www.golfwrx.com/forums/topic/128 ... y-to-nike/
WITB
Driver Cleveland Launcher (9)
Fw3 Cobra F8 (13)
Fw5 Callaway Alpha 816 (18)
Hybrid 5 (23) & 6 (27) Callaway BigBertha 19
Järn 6 Mizuno mp-h5 (30)
Järn 7-PW Titleist AP2 (34,38,42,48)
Wedgar Mizuno T-20 (54+60)
Putter Cleveland HB soft 8,5
trippelhej
Inlägg: 532
Blev medlem: 19 maj 2014, 14:16

donballe skrev:Tror inte ett klubbyte blir ett problem. Problemet skulle snarare ligga i bollen.
Tror inte bollen är det ända, puttern måste även bytas.
donballe
Inlägg: 240
Blev medlem: 26 mar 2015, 08:32

trippelhej skrev:
donballe skrev:Tror inte ett klubbyte blir ett problem. Problemet skulle snarare ligga i bollen.
Tror inte bollen är det ända, puttern måste även bytas.
Jason har hoppat lite fram och tillbaka mellan ett blad och den där custom daddyn. Nike kan nog trolla ihop något som snarlika relativt enkelt medans bollarna skiljer sig ifrån varandra väldigt mycket. Men hur som vore det kul att se honom svinga Nike.
trippelhej
Inlägg: 532
Blev medlem: 19 maj 2014, 14:16

donballe skrev:
trippelhej skrev:
donballe skrev:Tror inte ett klubbyte blir ett problem. Problemet skulle snarare ligga i bollen.
Tror inte bollen är det ända, puttern måste även bytas.
Jason har hoppat lite fram och tillbaka mellan ett blad och den där custom daddyn. Nike kan nog trolla ihop något som snarlika relativt enkelt medans bollarna skiljer sig ifrån varandra väldigt mycket. Men hur som vore det kul att se honom svinga Nike.
Har ingen koll vad han har men vet att de som "jobbar" för Nike måste köra allt Nike.

Jag tycker det är fruktansvärt tråkigt om han går till Nike, snart går väl Jordan till Nike också.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

[quote="trippelhej"

Har ingen koll vad han har men vet att de som "jobbar" för Nike måste köra allt Nike.

Jag tycker det är fruktansvärt tråkigt om han går till Nike, snart går väl Jordan till Nike också.[/quote]

Nja, finns en hel del lirare som spelar Nike men har tex Titleist-bollar.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Skriv svar