Jason Day + Nike = Sant?

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
biles_3
Inlägg: 64
Blev medlem: 24 feb 2015, 15:10

Läste något om att det skulle ske till nästa år då hans kontrakt inte gått ut ännu med TM, samt att Nike kontrakten brukar vara 14 klubbor + boll. Självfallet finns det säkert någon spelare som är undantaget men jag tvivlar på att de lär låta en sån stor profil som lär vara "posterboy" för Nike att tex lira med Titleist boll. Den nya Nike bollen har dessutom blivit riktigt prisad på senaste tiden, Jason kanske till och med föredrar den när det väl blir byte.
Driver: Nike Vapor Fly DI 7x Tippad 1" 3W CallyXR 15 Blacktie 7M3 Järn: Nike VR Pro Blades 4-P Pro MODUS 120TX alt Nike Vapor Pro Blades DG X100 Wedgar: Nike Engage 52SS/58DS DG X100 Putter: Nike Method Mod 30 Boll: RZN Black
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4706
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Nike verkar ha en boll på g som tar upp kampen med V1:an...


Skickas från min iPhone via Tapatalk
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

JohanAdministratör skrev:Nike verkar ha en boll på g som tar upp kampen med V1:an...


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Låter intressant, tyvärr tror jag att även om bollarna skulle bli bättre än V1/V1x så har Titleist ett för stort försprång med upp emot 80% av proffsmarknaden.
biles_3
Inlägg: 64
Blev medlem: 24 feb 2015, 15:10

MaxP skrev:
JohanAdministratör skrev:Nike verkar ha en boll på g som tar upp kampen med V1:an...


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Låter intressant, tyvärr tror jag att även om bollarna skulle bli bättre än V1/V1x så har Titleist ett för stort försprång med upp emot 80% av proffsmarknaden.
Håller med, tror speciellt proffs bara fortsätter lira den bollen de alltid lirat. Känns som sällan man ser en icke-nike spelare med en Nike boll. Spelar de inte bollen som tillhör deras sponsor är det pro v1/v1x som liras.

Växlar personligen mellan RZN Black/V1x, upplever att RZN black beter sig bättre för MIG när det är riktigt blåsigt och piss ute. Sen är jag sådan som skickar bollen lite för högt upp i luften egentligen, när det kommer till spin/känsla vid green upplever jag väldigt väldigt lite skillnad där möjligen rzn black är lite hårdare. Var jag tvungen att spela V1x hade jag nog vant mig bara.
Driver: Nike Vapor Fly DI 7x Tippad 1" 3W CallyXR 15 Blacktie 7M3 Järn: Nike VR Pro Blades 4-P Pro MODUS 120TX alt Nike Vapor Pro Blades DG X100 Wedgar: Nike Engage 52SS/58DS DG X100 Putter: Nike Method Mod 30 Boll: RZN Black
Skriv svar