I dag.

Här snackar vi allmänt om golf...
Niklas
Inlägg: 1097
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Rolf.h skrev: 09 apr 2024, 09:58 10 år sedan jag var först i denna tråd. Numera är golfen i vila efter 54 år på banan. Reumatism och annat elände gör att det inte är lika roligt längre. Ägnar mig istället åt nyinköpt segelbåt på västkusten.
Bra att du hittat något att ersätta golfen med! Alltid jobbigt med krämpor.
Hcp: ~12
Användarens profilbild
svingit
Inlägg: 1388
Blev medlem: 29 dec 2016, 13:42
Ort: Knivsta

Hade en fitting med Titleist hos Golfverkstan.

Slutspecifikarion på det jag blev utprovad för.

Driver: TSr4 9°, Tung vikt fram, AD DI 7X.
FW3: TSR3 13,5° -2g vikt, AD DI 7X.
FW7: TSr2 21°, -2g vikt, AD DI 7X.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
WITB 2024

Driver: Titleist TSr4 9*.
FW3: Titleist TSr3 13,5*.
FW7: Titleist TSr2 21*
Järn: Titleist T150 (6-PW)
Wedgar: - Vokey SM10 50/8F - 54/10S - 58/12D.
Putter: Ping Pal 4 BeCu
Boll: Titleist Pro V1
Användarens profilbild
svingit
Inlägg: 1388
Blev medlem: 29 dec 2016, 13:42
Ort: Knivsta

Idag var jag på AW på Golfverkstan. Där vi minglade och gick igenom nya funktioner i trackman samt quintiq.

På lördag har jag en demo fitting med Titleist hos Nordica Golf. Ska testa wedgar. Kommer antagligen bara köra med 2 wedgar utöver PW. Kör på 6° mellan wedgarna. 44, 50, 56.

Det blev också att jag beställde detta via Golfverkstan. Det jag provade ut igår.
Bild
Bild
Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
WITB 2024

Driver: Titleist TSr4 9*.
FW3: Titleist TSr3 13,5*.
FW7: Titleist TSr2 21*
Järn: Titleist T150 (6-PW)
Wedgar: - Vokey SM10 50/8F - 54/10S - 58/12D.
Putter: Ping Pal 4 BeCu
Boll: Titleist Pro V1
Niklas
Inlägg: 1097
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

svingit skrev: 10 apr 2024, 22:08 Idag var jag på AW på Golfverkstan. Där vi minglade och gick igenom nya funktioner i trackman samt quintiq.

På lördag har jag en demo fitting med Titleist hos Nordica Golf. Ska testa wedgar. Kommer antagligen bara köra med 2 wedgar utöver PW. Kör på 6° mellan wedgarna. 44, 50, 56.




Skickat från min iPhone med Tapatalk
8500 kronor för en driver? Jag måste fråga, vad är din budget för golf per år?
Hcp: ~12
Användarens profilbild
svingit
Inlägg: 1388
Blev medlem: 29 dec 2016, 13:42
Ort: Knivsta

Niklas skrev: 11 apr 2024, 08:48
svingit skrev: 10 apr 2024, 22:08 Idag var jag på AW på Golfverkstan. Där vi minglade och gick igenom nya funktioner i trackman samt quintiq.

På lördag har jag en demo fitting med Titleist hos Nordica Golf. Ska testa wedgar. Kommer antagligen bara köra med 2 wedgar utöver PW. Kör på 6° mellan wedgarna. 44, 50, 56.




Skickat från min iPhone med Tapatalk
8500 kronor för en driver? Jag måste fråga, vad är din budget för golf per år?
Det är med Graphite Design Tour AD DI skaft. Vilket är 2000 kr i upcharge. Var också det huvud/skaft kombon som fungerade bäst.
Min budget är flytande. Bor man själv och inte har barn så finns det utrymme för "lite" extravaganta köp 😉
WITB 2024

Driver: Titleist TSr4 9*.
FW3: Titleist TSr3 13,5*.
FW7: Titleist TSr2 21*
Järn: Titleist T150 (6-PW)
Wedgar: - Vokey SM10 50/8F - 54/10S - 58/12D.
Putter: Ping Pal 4 BeCu
Boll: Titleist Pro V1
Egon
Inlägg: 885
Blev medlem: 19 mar 2018, 14:26

Själv grät jag nyss blod när jag insåg att min driver inte låg kvar i baksätet.
Har nån snott den!?
En beggad callaway med nylimmat skaft … no upcharge.. utan gammalt men beprövat. Kanske värd 3500:- samt lite svett.
Blev glad som en speleman när jag insåg att den stod kvar i garaget.

Ang. Svingit…
Jag tror det är 7-8st, skaft och andra klubbor exkl. … om det nu inte blev nåt köp av alla fittings som inte gått omärkt förbi. :lol:

Snälla, stolpa gärna upp dina köp.
Jag behöver det för hemfridens skull.
Bara att dra fram när hon klagar på mig.

Egon
Användarens profilbild
svingit
Inlägg: 1388
Blev medlem: 29 dec 2016, 13:42
Ort: Knivsta

Egon skrev: 11 apr 2024, 17:19 Själv grät jag nyss blod när jag insåg att min driver inte låg kvar i baksätet.
Har nån snott den!?
En beggad callaway med nylimmat skaft … no upcharge.. utan gammalt men beprövat. Kanske värd 3500:- samt lite svett.
Blev glad som en speleman när jag insåg att den stod kvar i garaget.

Ang. Svingit…
Jag tror det är 7-8st, skaft och andra klubbor exkl. … om det nu inte blev nåt köp av alla fittings som inte gått omärkt förbi. :lol:

Snälla, stolpa gärna upp dina köp.
Jag behöver det för hemfridens skull.
Bara att dra fram när hon klagar på mig.

Egon
Bara för man är på demo fittings så betyder det inte att man köper allt. Jag älskar att testa allt som kan vara intressant och testa.
I tisdags gjorde jag ytterligare en demo fitting med Titleist som jag skrev. För att testa woods igen. Denna gång blev det ett köp.
Nu på lördag är det som sagt wedgar. Då jag gjorde mig av med cobra wedgarna. Då dom inte alls kändes lika sköna som Vokey wedgar.
Men bara för jag kommer testa Vokey så behöver det inte bli så. Wilson Staff Model ZM wedgarna samt Cleveland ZipCore är också alternativ.
WITB 2024

Driver: Titleist TSr4 9*.
FW3: Titleist TSr3 13,5*.
FW7: Titleist TSr2 21*
Järn: Titleist T150 (6-PW)
Wedgar: - Vokey SM10 50/8F - 54/10S - 58/12D.
Putter: Ping Pal 4 BeCu
Boll: Titleist Pro V1
Egon
Inlägg: 885
Blev medlem: 19 mar 2018, 14:26

svingit skrev: 11 apr 2024, 18:35
Egon skrev: 11 apr 2024, 17:19 Själv grät jag nyss blod när jag insåg att min driver inte låg kvar i baksätet.
Har nån snott den!?
En beggad callaway med nylimmat skaft … no upcharge.. utan gammalt men beprövat. Kanske värd 3500:- samt lite svett.
Blev glad som en speleman när jag insåg att den stod kvar i garaget.

Ang. Svingit…
Jag tror det är 7-8st, skaft och andra klubbor exkl. … om det nu inte blev nåt köp av alla fittings som inte gått omärkt förbi. :lol:

Snälla, stolpa gärna upp dina köp.
Jag behöver det för hemfridens skull.
Bara att dra fram när hon klagar på mig.

Egon
Bara för man är på demo fittings så betyder det inte att man köper allt. Jag älskar att testa allt som kan vara intressant och testa.
I tisdags gjorde jag ytterligare en demo fitting med Titleist som jag skrev. För att testa woods igen. Denna gång blev det ett köp.
Nu på lördag är det som sagt wedgar. Då jag gjorde mig av med cobra wedgarna. Då dom inte alls kändes lika sköna som Vokey wedgar.
Men bara för jag kommer testa Vokey så behöver det inte bli så. Wilson Staff Model ZM wedgarna samt Cleveland ZipCore är också alternativ.
Självklart är det så.
Har man tid och inga andra förpliktelser så är det ju inget konstigt med en fitting/test då och då.

Men men, du ger epitetet materialspelare en helt annan dimension. 😉

Ang. wedgar så är det svårt att sätta fingret på vad folk tycker är ”skönt”. Vokey’s förtjänst är mer valmöjlighet i sula/slipning och inte materialet. Det är 8620 (det finns naturligtvis många olika 86** men det är same shit) dvs. ett material som är tillräckligt mjukt/formbart men också gjutbart. Detta ger ett skimmer av ”forged” men kan lika gärna vara gjutet (vilket de troligtvis är till största del). Wilson har ”bättre” komposition i sina high end wedgar… bättre för att de är smidda och då lite tätare på molekylnivå vilket ger mindre risk för ”luckor” i materialet.
Om du har satt upp kakel/klinker någon gång så vet du vad en bom är. Risken för det är större med gjutet.
Om/hur/vad det isf. gör för skillnad, är en annan sak. Det är likväl så.

Egon
Användarens profilbild
svingit
Inlägg: 1388
Blev medlem: 29 dec 2016, 13:42
Ort: Knivsta

Egon skrev: 11 apr 2024, 21:17
svingit skrev: 11 apr 2024, 18:35
Egon skrev: 11 apr 2024, 17:19 Själv grät jag nyss blod när jag insåg att min driver inte låg kvar i baksätet.
Har nån snott den!?
En beggad callaway med nylimmat skaft … no upcharge.. utan gammalt men beprövat. Kanske värd 3500:- samt lite svett.
Blev glad som en speleman när jag insåg att den stod kvar i garaget.

Ang. Svingit…
Jag tror det är 7-8st, skaft och andra klubbor exkl. … om det nu inte blev nåt köp av alla fittings som inte gått omärkt förbi. :lol:

Snälla, stolpa gärna upp dina köp.
Jag behöver det för hemfridens skull.
Bara att dra fram när hon klagar på mig.

Egon
Bara för man är på demo fittings så betyder det inte att man köper allt. Jag älskar att testa allt som kan vara intressant och testa.
I tisdags gjorde jag ytterligare en demo fitting med Titleist som jag skrev. För att testa woods igen. Denna gång blev det ett köp.
Nu på lördag är det som sagt wedgar. Då jag gjorde mig av med cobra wedgarna. Då dom inte alls kändes lika sköna som Vokey wedgar.
Men bara för jag kommer testa Vokey så behöver det inte bli så. Wilson Staff Model ZM wedgarna samt Cleveland ZipCore är också alternativ.
Självklart är det så.
Har man tid och inga andra förpliktelser så är det ju inget konstigt med en fitting/test då och då.

Men men, du ger epitetet materialspelare en helt annan dimension. Bild

Ang. wedgar så är det svårt att sätta fingret på vad folk tycker är ”skönt”. Vokey’s förtjänst är mer valmöjlighet i sula/slipning och inte materialet. Det är 8620 (det finns naturligtvis många olika 86** men det är same shit) dvs. ett material som är tillräckligt mjukt/formbart men också gjutbart. Detta ger ett skimmer av ”forged” men kan lika gärna vara gjutet (vilket de troligtvis är till största del). Wilson har ”bättre” komposition i sina high end wedgar… bättre för att de är smidda och då lite tätare på molekylnivå vilket ger mindre risk för ”luckor” i materialet.
Om du har satt upp kakel/klinker någon gång så vet du vad en bom är. Risken för det är större med gjutet.
Om/hur/vad det isf. gör för skillnad, är en annan sak. Det är likväl så.

Egon
Fitting eventen är närheten av där jag bor samt nära kontoret när jag är i fjollträsk.

Haha. Någon måste ju vara materialspelare också. Nu har jag ju gått tillbaka till "standardutrustning" och inte D2C prylar.
Sen måste man ju ha bra utrustning inför seriespelet också och möjligen klubblags SM Bild
WITB 2024

Driver: Titleist TSr4 9*.
FW3: Titleist TSr3 13,5*.
FW7: Titleist TSr2 21*
Järn: Titleist T150 (6-PW)
Wedgar: - Vokey SM10 50/8F - 54/10S - 58/12D.
Putter: Ping Pal 4 BeCu
Boll: Titleist Pro V1
Användarens profilbild
hericson
Inlägg: 351
Blev medlem: 21 maj 2017, 19:59

Idag blev det utomhuspremiär för i år. Långsamma greener och dåligt med gräs på dem, men schyssta fairways, det är ju ändå bara mitten på april. Men himla kul var det, nu är säsongen igång!
/ HE
Skriv svar