I dag.

Här snackar vi allmänt om golf...
Pkgolf
Inlägg: 258
Blev medlem: 07 jun 2019, 23:33

svingit skrev:
Pkgolf skrev: 15 mar 2022, 15:45 Idag gick jag ut för att spela min första runda för i år. Var hyfsat väder när jag bestämde mig, men sen kom molnen och graderna sjönk, så klev av efter hål 7.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Vekling ;) :lol:
Helt riktigt! 🥶


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Användarens profilbild
svingit
Inlägg: 1387
Blev medlem: 29 dec 2016, 13:42
Ort: Knivsta

Idag har jag tränat lite puttning. Försöka starta bollen på linjen.
WITB 2024

Driver: Titleist TSr4 9*.
FW3: Titleist TSr3 13,5*.
FW7: Titleist TSr2 21*
Järn: Titleist T150 (6-PW)
Wedgar: - Vokey SM10 50/8F - 54/10S - 58/12D.
Putter: Ping Pal 4 BeCu
Boll: Titleist Pro V1
Pkgolf
Inlägg: 258
Blev medlem: 07 jun 2019, 23:33

Idag gick jag årets första 18 hål och min 21;a rundan någonsin. Sköt under 100 för andra gången i mitt liv. Inte mycket att skryta om men jävla fint att anamma 90s redan första rundan.

Känner också att jag behöver gå till en tränare. Förstår ju att jag gör mig själv en jävla björntjänst som håller i pengarna.




Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Mikaelanstad
Inlägg: 425
Blev medlem: 03 aug 2020, 09:06

Idag tror jag fasiken jag fann min sving.

Började förvisso förra helgen på ranchen o sluta addresera klubban bakom bollen utan för in klubban bakom bollen o svingar direkt i samma rörelse

Dagens runda, så bra golfslag har jag aldrig slagit innan.

Att nått så litet jag göra en sådan otrolig skillnad.
Driver: Callaway Rogue ST Max LS 9°
Spoon Cobra LTDx 15°
7-Wood Taylormade Sim 2 Max 21°
Järn: Taylormade P770
Wedgar: Titleist SM8 50/54/58°
Putter: Taylormade Del Monte
Pkgolf
Inlägg: 258
Blev medlem: 07 jun 2019, 23:33

Mikaelanstad skrev:Idag tror jag fasiken jag fann min sving.

Började förvisso förra helgen på ranchen o sluta addresera klubban bakom bollen utan för in klubban bakom bollen o svingar direkt i samma rörelse

Dagens runda, så bra golfslag har jag aldrig slagit innan.

Att nått så litet jag göra en sådan otrolig skillnad.
Det är trevligt när man kommer på golfen ju. Hoppas det håller i sig. Bild


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Mikaelanstad
Inlägg: 425
Blev medlem: 03 aug 2020, 09:06

Pkgolf skrev: 20 mar 2022, 07:22
Mikaelanstad skrev:Idag tror jag fasiken jag fann min sving.

Började förvisso förra helgen på ranchen o sluta addresera klubban bakom bollen utan för in klubban bakom bollen o svingar direkt i samma rörelse

Dagens runda, så bra golfslag har jag aldrig slagit innan.

Att nått så litet jag göra en sådan otrolig skillnad.
Det är trevligt när man kommer på golfen ju. Hoppas det håller i sig. Bild


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Visst är det, är det jag måste finna för att kunna nå ner mot scratch HCP. Spelat bort mig för mycket ifrån Tee/järnslag o behöva rädda upp med chip/putt.

Se om man kan lyckas gå hemmabanans par i år kanske ☺️🏌️‍♂️
Driver: Callaway Rogue ST Max LS 9°
Spoon Cobra LTDx 15°
7-Wood Taylormade Sim 2 Max 21°
Järn: Taylormade P770
Wedgar: Titleist SM8 50/54/58°
Putter: Taylormade Del Monte
långryggen
Inlägg: 915
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

Mikaelanstad skrev: 19 mar 2022, 20:29 Idag tror jag fasiken jag fann min sving.

Började förvisso förra helgen på ranchen o sluta addresera klubban bakom bollen utan för in klubban bakom bollen o svingar direkt i samma rörelse

Dagens runda, så bra golfslag har jag aldrig slagit innan.

Att nått så litet jag göra en sådan otrolig skillnad.
Vad har du gjort?

Personligen är det ett nötande som gör att det blir bättre. En sak som jag kämpat med är en bättre uppvridning i baksvingen, och att dra på ordentligt, att inte "mjäka".
Rangen närmast hemma är öppen sedan länge och det har väl slagits +1000 bollar säkert så svingen börjar bli något att känna sig bekväm med.
Nu ska jag trimma in de nya wedgearna så att de måtten sitter.
Fullsving och en 70%. Det bör ge mig 6 mått från gissningsvis 105-110m med en fullsvingad 50°, ner till kanske 55-60m med 70% 58°, i teorin...
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4705
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Idag ska jag testa interlock grepp!


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Niklas
Inlägg: 1096
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Idag ska jag prova ett sju-dagars träningsprogram för golf. Jag har mest sysslat med tung gymträning senaste åren men för att vara ärlig påverkar det golfen för mycket negativt med lång återhämtning för muskler och CNS. Tror inte det är slump att jag typ aldrig kan träffa bollen dagen efter ett tungt pass.

Så ska prova ett program som enbart använder hantlar och den egna kroppen. Igår på rangen kände jag mest att jag inte riktigt orkade slå varje slag med ordentligt fokus så måste jobba lite på konditionen. Fixade min cykel igår också så jag dra ut med den om knän inte vill vara med och springa. Har glömt kondition alldeles för länge och vet att det påverkar det mentala.
Hcp: ~12
Mikaelanstad
Inlägg: 425
Blev medlem: 03 aug 2020, 09:06

långryggen skrev: 21 mar 2022, 09:45
Mikaelanstad skrev: 19 mar 2022, 20:29 Idag tror jag fasiken jag fann min sving.

Började förvisso förra helgen på ranchen o sluta addresera klubban bakom bollen utan för in klubban bakom bollen o svingar direkt i samma rörelse

Dagens runda, så bra golfslag har jag aldrig slagit innan.

Att nått så litet jag göra en sådan otrolig skillnad.
Vad har du gjort?

Personligen är det ett nötande som gör att det blir bättre. En sak som jag kämpat med är en bättre uppvridning i baksvingen, och att dra på ordentligt, att inte "mjäka".
Rangen närmast hemma är öppen sedan länge och det har väl slagits +1000 bollar säkert så svingen börjar bli något att känna sig bekväm med.
Nu ska jag trimma in de nya wedgearna så att de måtten sitter.
Fullsving och en 70%. Det bör ge mig 6 mått från gissningsvis 105-110m med en fullsvingad 50°, ner till kanske 55-60m med 70% 58°, i teorin...
Vad jag gjort? De flesta sätter ju klubban rakt bakom bollen innan de svingar och har den still där x antal sekunder.

Det jag börjat göra är att klubban vilar ~10-13cm innan bollen sen förflyttar jag den till bollen o svingar omgående. Varför jag börja var så jag såg att vissa på PGA touren gjorde detta men dem lyfte den på plats o svingade direkt. Blev då nyfiken och prova liknande. O det blev en sådan jäkla skillnad i bollträff. Varför har jag inte svar på faktiskt

Men det jag tror detta gjort för mig är att jag inte hinner tänka en tanke när väl svingen sätter igång.

De roliga var att en vän som har ett högre HCP blev nyfiken o testade samma sak, och även där blev det en markant skillnad på bollträff/sikte
Driver: Callaway Rogue ST Max LS 9°
Spoon Cobra LTDx 15°
7-Wood Taylormade Sim 2 Max 21°
Järn: Taylormade P770
Wedgar: Titleist SM8 50/54/58°
Putter: Taylormade Del Monte
Skriv svar