Golfladan - tumme upp/ner

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
SGoldwin
Inlägg: 24
Blev medlem: 15 sep 2014, 09:13

Jag är på jakt efter en ny vagn och noterade att Golfladan har Big Max Blade+ för 2.495kr. Cirkus 500kr lägre än Dormy/GolfStore. Plus att paraplyhållare ingår.

Någon som köpt från GolfLadan och kan berätta hur leveranser, support mm är?
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

SGoldwin skrev:Jag är på jakt efter en ny vagn och noterade att Golfladan har Big Max Blade+ för 2.495kr. Cirkus 500kr lägre än Dormy/GolfStore. Plus att paraplyhållare ingår.

Någon som köpt från GolfLadan och kan berätta hur leveranser, support mm är?
Jag har inte hört något om GolfLadan, men som någon som sålt Blade-vagnen så kan jag bara rekommendera dig ifrån att köpa den. Aldrig sålt en vagn som haft så många problem.
SGoldwin
Inlägg: 24
Blev medlem: 15 sep 2014, 09:13

Aj då. Jag har bestämt mig för den. Tycker att den har de saker som jag vill ha. Framförallt att den blir liten när den fälls ihop. Jag åker på många utflykter med kompisar. Med 4 personer och tillbehör i bilen finns det inte utrymme för min nuvarande vagn.

Mer exakt, vad är det som strular med vagnen?
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

SGoldwin skrev:Aj då. Jag har bestämt mig för den. Tycker att den har de saker som jag vill ha. Framförallt att den blir liten när den fälls ihop. Jag åker på många utflykter med kompisar. Med 4 personer och tillbehör i bilen finns det inte utrymme för min nuvarande vagn.

Mer exakt, vad är det som strular med vagnen?
Köp en Clicgear istället. Den kostar lite mer men är värd det. Du slipper strul och kan koncentrera dig på spelet istället :)

Vet inte vad det är för kvalité på den här men det är en enklare modell från Clicgear:
https://www.dormy.se/golfvagnar-141/cli ... /vit-97811
SGoldwin
Inlägg: 24
Blev medlem: 15 sep 2014, 09:13

Sandstream skrev:Köp en Clicgear istället. Den kostar lite mer men är värd det. Du slipper strul och kan koncentrera dig på spelet istället :)

Vet inte vad det är för kvalité på den här men det är en enklare modell från Clicgear:
https://www.dormy.se/golfvagnar-141/cli ... /vit-97811
Clicgear kostar mer?? Den du visade är 1000 kr billigare. MEN den blir inte lika kompakt när man fäller ihop den. Den blir en fyrkantig klump. Har noterat att en vagns om blir platt är lättare att packa med andra bagar/vagnar.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

SGoldwin skrev:Aj då. Jag har bestämt mig för den. Tycker att den har de saker som jag vill ha. Framförallt att den blir liten när den fälls ihop. Jag åker på många utflykter med kompisar. Med 4 personer och tillbehör i bilen finns det inte utrymme för min nuvarande vagn.

Mer exakt, vad är det som strular med vagnen?
Rent allmänt är det väl byggkvalité, mycket pengar ha gått till att skapa som du själv säger, en platt vagn som tar lite plats. Men du offrar ungefär allting annat. Det är hjul som lossnat, bromsvajrar som gått av, uppfällningsmekanismer som gått sönder. Men bäst är ändå det faktum att du måste ha hela vagnen i luften när du vecklar ut den, annars kommer en viktig del att gå sönder (det har hänt 3 gånger i butik när kunder ska testa den hos mig).

Därtill så när den väl är uppfälld så är det som att köra en 1000krs vagn och kan inte alls jämföra sig med vagnar i samma prisklasser.
Användarens profilbild
Ringman76
Inlägg: 104
Blev medlem: 04 apr 2015, 15:51

Nä tumma inte på kvalitén för att få en variant som blir platt.
Jag själv använder mig av Clicgear 3,5 och är supernöjd med den.
Hur det är med Clicgear Rovic vet jag inte. Men det är ju en Clicgear och det är ju kvalitet i sig.
Driver: Tm Sim Max D 9°
Fairwaywood: Tm M4 15° och 18°
Järn: TM P770 4 - Pw
Wedgar: TM W Milled grind 50,54,58
Putter: TM Spider Tour black 37"
Grepp: Golfpride Cp2 wrap midz, Superstroke 2.0 XL
SGoldwin
Inlägg: 24
Blev medlem: 15 sep 2014, 09:13

Ringman76 skrev:Nä tumma inte på kvalitén för att få en variant som blir platt.
Jag själv använder mig av Clicgear 3,5 och är supernöjd med den.
Hur det är med Clicgear Rovic vet jag inte. Men det är ju en Clicgear och det är ju kvalitet i sig.
Problemet är att när vi är 4 som åker iväg (vilket händer ofta) får inte en Clicgear 3.5 plats. En Clicgear kan vara hur bra som helst men är den kvar hemma när jag ska spela så är den helt värdelös. Jag vet att Big Max Blade får plats. Dock är det inte bra om den går sönder. Jag får kolla lite mer med lokala shoppen och se vad dom säger - de har sålt en del och den nya modellen Big Max Blade+ har förstärkt en del saker om jag fattat korrekt.

Läste en jämförelse på nätet: http://www.mygolfspy.com/2014-best-pushcart-for-golf/ och där är Clicgear bättre på flera punkter, men det är inga milsvida skillnader.
Användarens profilbild
Ringman76
Inlägg: 104
Blev medlem: 04 apr 2015, 15:51

SGoldwin skrev:
Ringman76 skrev:Nä tumma inte på kvalitén för att få en variant som blir platt.
Jag själv använder mig av Clicgear 3,5 och är supernöjd med den.
Hur det är med Clicgear Rovic vet jag inte. Men det är ju en Clicgear och det är ju kvalitet i sig.
Problemet är att när vi är 4 som åker iväg (vilket händer ofta) får inte en Clicgear 3.5 plats. En Clicgear kan vara hur bra som helst men är den kvar hemma när jag ska spela så är den helt värdelös. Jag vet att Big Max Blade får plats. Dock är det inte bra om den går sönder. Jag får kolla lite mer med lokala shoppen och se vad dom säger - de har sålt en del och den nya modellen Big Max Blade+ har förstärkt en del saker om jag fattat korrekt.

Läste en jämförelse på nätet: http://www.mygolfspy.com/2014-best-pushcart-for-golf/ och där är Clicgear bättre på flera punkter, men det är inga milsvida skillnader.
Jag håller mina tummar för att du hittar en vagn som fyller dina behov och som är hållbar i längden.

Lycka till!!
Driver: Tm Sim Max D 9°
Fairwaywood: Tm M4 15° och 18°
Järn: TM P770 4 - Pw
Wedgar: TM W Milled grind 50,54,58
Putter: TM Spider Tour black 37"
Grepp: Golfpride Cp2 wrap midz, Superstroke 2.0 XL
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

SGoldwin skrev:
Sandstream skrev:Köp en Clicgear istället. Den kostar lite mer men är värd det. Du slipper strul och kan koncentrera dig på spelet istället :)

Vet inte vad det är för kvalité på den här men det är en enklare modell från Clicgear:
https://www.dormy.se/golfvagnar-141/cli ... /vit-97811
Clicgear kostar mer?? Den du visade är 1000 kr billigare. MEN den blir inte lika kompakt när man fäller ihop den. Den blir en fyrkantig klump. Har noterat att en vagns om blir platt är lättare att packa med andra bagar/vagnar.
Ja, en Clicgear 3.5+ kostar ca 3.000:-. Den jag länkade till var en enklare variant eftersom du verkar uppskatta ett lägre pris :)
Skriv svar