Tänkte dela med mig av hur min säsong hittills varit och se om någon känner igen sig eller har tips på hur man tar sig ur en svacka.
Spelat usel golf egentligen hela säsongen förutom ett par OK rundor på 34-35 poäng.
Senaste rundan var på Brollsta GK och hade dagen innan spelat en av dom där helt OK rundorna där jag fått till 34 poäng så tänkte, nu jäklar vänder det!
Första hålet. Helt okej drive, en layup och sen missat inspel som hamnade i bunkern. Där blev det blackout och fick tillslut i en 8a.
Vandringen mot nästa tee och försöker tänka positivt "nu glömmer vi det hålet och gör något bra av det här"
Pang. 6 i på en par 3a. 4-putt.
I det tillfället är det svårt att fokusera om och försöka hitta någon form av bra spel.
Ska väl nämna att jag har 6.4 i hcp och har aldrig varit den som tränat mycket utan mest varit ute och spelat rundor.
Nu har jag faktiskt tränat enligt mig MYCKET men får inte spelet att stämma ändå.
Så.... Har ni varit i en svacka? Tog ni er ur den? Hur gjorde ni?
Hur försöker ni tänka när en runda går helt fel på första hålen?
Ska väl också tillägga att jag tidigare haft väldigt enkelt för att koppla bort att bara tänka resultat och ha kul men blir svårare och svårare när man behöver göra det på varje runda

Mvh
Daniel