Här kommer mitt första blogginlägg. I denna blogg kommer jag dela med mig av mina kunskaper och tankar kring hur du kan bli en bättre golfare. Jag har 14 års erfarenhet ifrån professionell golfspel och har nog en annan syn på golfen än de som blev tränare efter bokens all kunskap. Jag är en av de få tränare som inte har gått någon "riktig" utbildning utan lärt mig spelet genom egna erfarenheter vilket speglar mycket av min kunskap. Golf ska spelas med känsla och glädje

Jag har också sålt utrustning i ett antal år och nu har jag även en högskoleexamen i försäljning. Därför har jag stenkoll på all försäljningsknep klubbtillverkarna använder. Jag har sett båda sidor, dels som golfare som vill förbättra sitt spel och som försäljare som behöver sälja klubbor för att överleva. Här kommer jag stå på golfarnas sida och visa hur påverkade vi blivit av klubbtillverkarna att köpa nya klubbor och köpa längd! Längd som enligt mig inte finns.
Två saker som jag tänkt endel på senaste tiden och som ni kan fundera på är följande:
På banan slår vi ett slag ca var femte minut. Vi slår ca 36-46 slag på 2 timmar när vi spelar nio hål. Varför slår vi då när vi tränar 36 slag på rangen på fem minuter?
När vi kör bil gör vi det helt utan att tänka på vad vi gör. Gasar, bromsar, växlar och blinkar utan att ens tänka på det. I golfen pratas det vinklar, gör si gör så m.m. Hur vore det om du skulle köra bil som du spelar golf? Testa nästa gång du kör bil att fokusera på vilken vinkel din högra arm har när du växlar. Hur bra blir din bilkörning då?
Tackar dig som länkade mig vidare på Youtube och så jag fick lyssna på Of Monster and Men, bra musik att skriva blogg till

Tills vi ses igen, må bollen flyga din väg.
/Henrik