HCP-tråden!

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
NilsAnders
Inlägg: 67
Blev medlem: 01 jul 2014, 19:18
Ort: Uddevalla

Coolt med KM vinst! har du egen parkering på klubben nu?
KinG-NothinG skrev:Målet att ta sig ner under 1,0 visade sig vara en riktig utmaning. Spelar man inga tävlingar och tränar inget så är det svårt. Men vann KM gjorde jag.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Drömmen är att åka runt med en husbil och lira med en polare på Nordea Tour och bli topp 500 i världen.
Golf är ingen sport, det är en livstil.
Taylormade all the way.
EmilGOLFMattisson
Inlägg: 40
Blev medlem: 02 sep 2014, 07:19

Jag har spelat golf i ca 3 månader och har 24,8 i hcp
Driver: TaylorMade SLDR FW: Titleist 915 F 15grader Järn: Mizuno mp 68 3-pw true temper dynamic gold s300 Wedgar: Tileist SM6 58grader och TaylorMade Tour Preferred 54 och 58 grader Putter:Odyssey versa


HCP: 4,3
17år
Eksjö Golfklubb
Wolfsheim
Inlägg: 843
Blev medlem: 14 maj 2014, 17:51

28.9 efter dagens runda. Svingar i lugnare tempo nu å det ger massor.
Instagram kewinsfoto och rawphotographygbg
Hemmaklubb Albatross Gk
Gössätersgolfaren
Inlägg: 40
Blev medlem: 14 jul 2014, 11:18

Tjeena!
Började året på 31,5 o har nu lyckats komma ned till 22,0 så det rör på sig.

Ha det bra!
Driver: Nike
Trä3a : Wilson
Rescue3: Scoreman
Järn 4 - P Taylor Made r11
Sw: Acer 56gr.
Putter: Odyessy 2 ball
Hcp: 17,1
Magnus
Inlägg: 12
Blev medlem: 07 maj 2014, 08:51

Det blev en bra helg :) från 36 till 31
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Spelade KM i helgen och höjdes 0.2 :cry:

Jättekul att slå ut från vitt och veta att man har 2 slag extra jämfört med gult :evil:
Wolfsheim
Inlägg: 843
Blev medlem: 14 maj 2014, 17:51

Hörde 2snubbar i 50årsåldern snacka om handikapp igår över en öl i restaurangen på banan. Den ena tjatade om att hans fru hade 17 i hcp å att om hon hade varit man så hade hon ej kommit ner i det för det e svårare för en man än en kvinna att sänka sitt hcp pga att hon spelar hålen kortare. Den andra sa att det jämnar ut sig pga mannen får fler extraslag från tex gul.

Vem håller ni med? Är det lättare som kvinna eller jämnar det ut sig?

Jag själv e osäker.

Spelade för några veckor sen med en kvinna som hade ca 21 i hcp å hon slog max 100m med drivern å istort sig "puttade" sig fram till green med olika järnklubbor. Dock puttade bra men tog ju alla slag för att ta sig till green.

Har spelat med killar, ofta i 20årsåldern som haft runt 10-14 i hcp men de ej e ärliga mot vare sig de själva eller andra.
Slagit ut första i vattnet, andra i skogen för att på tredjeslaget träffat fw. Å då räknat de som ett slag.

Tror, å detta e bara vad jag tror, att många har helt fel hcp än vad de spelar på. För folk "fuskräknar" slagen då det inte e tävling.

Så oavsett om du e kvinna el man, spela ärligt så har man rätt hcp i slutändan.

Nu drog de lite åt feel håll mot vad jag tänkt från början. Men slutorden blir iaf:
Ska du spela med med så spela ärligt annars kan det kvitta. Fuska får du göra på fia med knuff mot dina syskon å inte på golfbanan.


Just d ja. Började på 54 iår å nere på 24 nu. Det tar sig sa pyromanen. Imorgon träning igen. Då bunker plus puttning å efter det en runda.
Instagram kewinsfoto och rawphotographygbg
Hemmaklubb Albatross Gk
NewUser
Inlägg: 22
Blev medlem: 11 maj 2014, 12:04

KinG-NothinG skrev:Målet att ta sig ner under 1,0 visade sig vara en riktig utmaning. Spelar man inga tävlingar och tränar inget så är det svårt. Men vann KM gjorde jag.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Låter som om att vi är i ungefär samma sits och jag lyckades pricka in två bra ronder på kategori-KM och sänkte mig till 0,6. Enda tävlingen för min del i år så det var lite överraskande faktiskt. Når jag 0,4 eller lägre så blir det kval till British Open bara för att man får, lär inte ha en chans med det skulle ändå vara kul. :)
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4705
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Är nog uppe i 6,6 efter helgens rundor...


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Wolfsheim
Inlägg: 843
Blev medlem: 14 maj 2014, 17:51

20.4 nu efter dagens runda. Nu blir d golffritt en dag å sen börjar träningen igen.
Instagram kewinsfoto och rawphotographygbg
Hemmaklubb Albatross Gk
Skriv svar