Sands GK är enligt min mening en av Sveriges absolut mest överreklamerade banor, har spelat den ett par gånger och då utan ogräs i bunkers och med gräs på tee.carlphilip.a skrev: ↑21 jun 2021, 08:31 denna helg var det dax att dra upp till Jönköping för att spela golf en weekend och vi använde oss av Golfunlimiteds paket. priset på detta paket var 3600kr för enkelrum på Elite och sedan kunde man välja mellan 9 olika banor.
vi valde att lira
Sand GK på fredagen
Jönköpings GK x2 på lördag
Isaberg GK på söndag.
vi kom upp till Sand GK på fredagen och fick se detta monster till bana det är verkligen något helt annat när man kör upp och ser hur layouten är här. Links på steroider känns det som hahaha
Vi börja med lunch och tyvärr var inte det någon höjdare alls. vi vänta ganska länge på maten och när den väl kom så var det en köttgryta utan någon smak, överkokt ris ja nä där förvänta man sig betydligt mer på en sån här anläggning.
efter lunchen drog vi ut och träna och sen var det dax!
banans layout är spektakulär helt klart MEN skicket är bedrövligt de flesta greener var väldigt hoppiga, det fattades en hel del gräs och bollen slingra sig fram som en orm ibland. Tee boxarna var mer sand än gräs där var till o med en teebox helt utan gräs. denna bana har en hel del bunkra och tyvärr var många av dessa fyllda med ogräs. det kändes verkligen märkligt att efter allt man har läst och sett på YT om hur bra denna bana är så gick man där ifrån rejält besviken. det är verkligen inget jag kommer rekommendera till någon
Jönköpings GK
Här möts vi av en härlig parkkänsla direkt när man kom till parkeringen. in i klubbhuset möts vi av riktigt trevlig personal och anläggningen känns ändå fräsch och välskött.
Banan i sig var i fantastiskt skick, fariways var täta och fina, greenerna var också väldigt bra bollarna rulla jämnt och här har man verkligen lyckats ta hand om sin bana.
det var ett otroligt lyft från Sand GK så nu var vi alla glad igen !
här spela vi 2 rundor och jag kan tänka mig dra upp och spela den snart igen
Isaberg GK
WOW det ser svårt att hitta andra ord än WOW
hela anläggningen är i toppskick och man kände på sig att detta kommer bli den upplevelse vi var ute efter.
banan var i absoluta topp skick, fantastiska hål och en riktigt rolig layout. man kom på sig själv stå och tittat ut på utsikten flera ggr under rundan det var verkligen helt otroligt.
har man inte spelat Isaberg innan så rekommenderar jag det starkt det är helt klart den bästa bana jag har spelat på hittills !
Att försöka bygga en links mitt inne i landet är kanske en god tanke men inget lyckat resultat, links är hela naturen runt omkring och den känslan får man inte där.
Jönköpings GK kan jag hålla med är trevlig, måste ha ett av Sveriges mest spektakulära hål där det nästan borde vara lift för att ta sig ner, snubblar man i den backen stannar man inte förrän på green, kommer inte ihåg vilket hål det var men har för mig den var en par 5.
Isaberg har jag aldrig spelat men av din beskrivning låter det som ett "to do".