DeWiz

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4705
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

mikael.josefson skrev: 19 okt 2023, 18:34
JohanAdministratör skrev:Det har kommit en riktigt djup och bra review av DeWiz från Mark Crossfield som är "shocked at the capabilities of deWiz and is excited to show you how it can benefit your golf swing"
https://www.youtube.com/watch?v=Uz8UVJ0MwRU

Någon mer än jag som har en hemma?
Använder du den både på rangen och ute på banan eller hur gör du?
Tänker på ifall kollar värden och drar några slutsatser till resultat på banan Bild


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Course mode lanseras nästa vecka, då ska jag ut och testa.

Jag har använt den för att kolla tempo på rangen, men aldrig på banan.
Sedan har jag jobbat wedgar med den, jobbat längd på baksving också.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4705
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Idag fick jag möjlighet att testa DeWiz On Course Mode för första gången.
Enheten känner av dina svingar ute på banan och lagrar dem i enheten. Appen ber dig fylla i vilket hål du var på, vilken klubba du slog och om bollen gick rakt, vänster eller höger.

Efter varvet får du en summering av svingarna. Som ni ser plockade den upp 38 stycken svingar, eftersom jag sköt 78 slag och hade 34 puttar och 1 plikt betyder det att den inte har plockat upp 5 slag och det var nog chippar greenside. Så alla fulla slag ska vara med.
IMG_2556.jpg
IMG_2556.jpg (97.1 KiB) Visad 808 gånger

Det här är mitt 5e fulla slag för dagen, en driver från tee på hål 2. Jag slog en quickhook/pullhook till vänstra ruffen. Om du jämför slaget med sving 35 i bilden nedan som var en riktig kanondrive ser du att hand speed var högre på det dåliga slaget. Tempona var nästan exakt samma med 0.26 sekunder ned på båda men den dåliga svingen hade en baksving på 0.85 vs den bra 0.81. Den dåliga svingen var mer shallow 6,7 vs. 5,9 vilket betyder att skaftet var flackare. IDDx betyder att jag började nedsvingen mer framför mig jämfört med sving 35. 8 grader vs. 10 grader.

Jag ska be någon från DeWiz kommentera lite kring datan och återkommer med deras input.
IMG_2560.jpg
IMG_2560.jpg (100.68 KiB) Visad 808 gånger
IMG_2559.jpg
IMG_2559.jpg (100.89 KiB) Visad 808 gånger
Skriv svar