Vad har ni för mål 2023?

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4705
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Nu har jag spelat ett par varv den här säsongen och mitt mål med golfen har nog varit att få ut mer av min golf genom att träna mental träning.
Det har verkligen gett resultat måste jag säga så jag kommer fortsätta ha det som mål. Jag kommer fokusera på process istället för resultat. Jag vann den första tävlingen jag ställde upp i vilket var väldigt kul då det var så länge sedan jag tävlade. Det har gett mig bensin på elden att fortsätta träna på det mentala.
Egon
Inlägg: 885
Blev medlem: 19 mar 2018, 14:26

Jag har tydligen inte aviserat några mål men vill ändå nämna att jag är på god väg.

Året började med en sving i otakt med kroppen och så är det nästan varenda år. Slog kort i år igen .. men helt plötsligt vände det. Värmen kom, insikten kom och då kom längden tillbaka.

Senaste ronden hade jag 100% spelbara lägen efter utslaget och de med driver var i snitt en bit över 220m.
Det är långt ifrån de 180 carry jag började året med.
Så nu när jag slår wedgar och nån j9,8,7 in så sitter greenträffarna lite bättre. Fler och närmare hål.

Ge mig greener model 9-10 på stimpen och lite fair rull, så ska det nog klämmas till med nån par-rond då och då.

Egon
långryggen
Inlägg: 915
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

Det här har jag missat, men vad ska jag säga...
Det är ganska mkt som börjat falla på plats, men puttningen MÅSTE förbättras.
Lite grovhugget så måste jag kanske ta fram tre mål varav kanske två är mätbara.
Mål 1: Träna kontinuerligt
Mål 2: Sänka puttsnittet
Mål 3: Fortsätta träna på wedgear.
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Skriv svar