Bästa banan du spelat?
- Sandstream
Om du menar skicket så är det utan tvekan Bro-Hof Stadium (Castle är också riktigt bra).
Pratar vi skick så är det TPC Sawgrass alternativt Kingsbarns. Pratar vi en fin upplevelse så är ju Old Course eller Diamondhead utanför New Orleans högt upp!
-
har bara varit utanför mitt område 1 gång så då måste jag säga The bay course, Costa navarino. Grekland 

- JohanAdministratör
- Site Admin
Tryall Golf Club på Jamaica / St Andrews Old Course / Carnoustie är väl de mäktigaste jag lirat - hittills!
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Sitter på tåget hem från St Andrews och summerar tankarna...
Vi har under vår vecka lirat totalt 10 varv på
The Old Course
The New Course (2 varv)
The Castle Course (3 varv)
The Jubilee Course
The Eden Course
Carnoustie
Kingsbarn
Av dessa gillade jag The Castle Course bäst. Vilka vyer och vilka häftiga hål. Nr 17 måste ju vara ett av de häftigaste hålen som finns men många fler guldkorn finns. Spela den under sen eftermiddag så ni får uppleva den i lågt solljus. Så vackert... Kingsbarn är självklar 2:a och också en mycket häftig upplevelse...
För historien och myten så är det självklart att Old Course är en häftig upplevelse men som bana utan den historien så kan den inte matcha dessa 2...
Vi har under vår vecka lirat totalt 10 varv på
The Old Course
The New Course (2 varv)
The Castle Course (3 varv)
The Jubilee Course
The Eden Course
Carnoustie
Kingsbarn
Av dessa gillade jag The Castle Course bäst. Vilka vyer och vilka häftiga hål. Nr 17 måste ju vara ett av de häftigaste hålen som finns men många fler guldkorn finns. Spela den under sen eftermiddag så ni får uppleva den i lågt solljus. Så vackert... Kingsbarn är självklar 2:a och också en mycket häftig upplevelse...
För historien och myten så är det självklart att Old Course är en häftig upplevelse men som bana utan den historien så kan den inte matcha dessa 2...