TGL Golf League

Här snackar vi allt som har med svenska tourer och världstourer att göra.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4705
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Så här beskrivs den nya golftouren.

The season will include a total of 24 players with four players assigned to each of the six teams. Each TGL match will feature three players competing for each team in a modern match-play format in a two-hour team golf competition, offering a fresh approach to the sport with a focus on technology, innovation, and fan engagement.

Hittills har 3 lag annonserats.
Atlanta med JT
Boston
Los Angeles med Colin Morikawa https://instagram.com/wearelagc?igshid=OGQ5ZDc2ODk2ZA==

Allt spel är alltså inomhus på simulatorer så det är väl det första stoets satsningen inom simulatorgolf på TV.

Vad tror du? Birdie eller bogey?
Vad behövs för att det ska bli intressant?






Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Användarens profilbild
hericson
Inlägg: 351
Blev medlem: 21 maj 2017, 19:59

Ska bli intressant att se hur upplägget kommer vara och hur det fungerar.

Självklart ingen vanlig simulatorhall. Läste någonstans att de slår de långa slagen från riktigt gräs i simulatorn och vid inspel och puttning använder de en konstgjord green som de kan justera lutningen på.

Bra att de inte kör vanligt slagspel, hade de gjort det hade det nog inte varit så roligt att följa.

Svårt att gissa i förväg om det blir intressant att följa eller inte. Är lite skeptisk då det inte är på riktigt men ligger säkert helt rätt i tiden då det är inne med simulatorgolf.
/ HE
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4705
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Har någon svensk kanal köpt rättigheterna att visa?
Pkgolf
Inlägg: 258
Blev medlem: 07 jun 2019, 23:33

Jag tror inte på den här grejen. Bra för dom som har inomhushallar dock. Luktar som det kan bli lite Padel-hysteri om simulatorgolfen.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4705
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Pkgolf skrev:Jag tror inte på den här grejen. Bra för dom som har inomhushallar dock. Luktar som det kan bli lite Padel-hysteri om simulatorgolfen.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum

100% hysteri. När det har lugnat sig kommer bara någon enstaka aktör stå kvar. Många har ju redan fallit..


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Pkgolf
Inlägg: 258
Blev medlem: 07 jun 2019, 23:33

JohanAdministratör skrev:
Pkgolf skrev:Jag tror inte på den här grejen. Bra för dom som har inomhushallar dock. Luktar som det kan bli lite Padel-hysteri om simulatorgolfen.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum

100% hysteri. När det har lugnat sig kommer bara någon enstaka aktör stå kvar. Många har ju redan fallit..


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Hoppas det går snabbt och priser/medlemstyper förändras.
Skriv svar