Rory och hans uttalande

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
hericson
Inlägg: 351
Blev medlem: 21 maj 2017, 19:59

Säga vad man vill om Rory men han är en imponerande duktig golfare. Men nu börjar jag tröttna på hans uttalande och skitsnack om hans gamla kompisar som gått till LIV. För något år sedan hatade han alla som gick dit. Nu säger han att det bästa som händer under Ryder Cup 2023 var att Stenson inte blev kapten. Och det senaste jag hörde var att han inte saknade någon LIV spelare i Ryder Cup. Men samtidigt vill han ändra reglerna så att John Rahm får vara med!
/ HE
långryggen
Inlägg: 915
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

hericson skrev: 11 dec 2023, 07:12 Säga vad man vill om Rory men han är en imponerande duktig golfare. Men nu börjar jag tröttna på hans uttalande och skitsnack om hans gamla kompisar som gått till LIV. För något år sedan hatade han alla som gick dit. Nu säger han att det bästa som händer under Ryder Cup 2023 var att Stenson inte blev kapten. Och det senaste jag hörde var att han inte saknade någon LIV spelare i Ryder Cup. Men samtidigt vill han ändra reglerna så att John Rahm får vara med!
Kan på sätt och vis hålla med. Så otroligt onödigt. Han borde släppa det där nu, alla vet var han står och han behöver inte gå på personangrepp för att få ut sin ståndpunkt.

uttalandet om Stenson hoppas jag jag är skrivet i affekt. För Nu effekten blev att Luke Donald blev kapten, och han måste ha gjort något bra med gruppen och det är egentligen det som jag hoppas att RM ville få ut.
Att han inte saknade någon LIV spelare, visst, men egentligen, vilken LIV spelare skulle ha tagit en plats, och på bekostnad av vem?
Och det var reglerna 2023, frågan är hur reglerna ser ut 2025. USA hade ju redan i år släppt på LIV bromsen, så min gissning är att även EUR kommer att få använda LIV spelare 2025.
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Skriv svar