En vänsterspelares golfresa

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
Lefty
Inlägg: 4
Blev medlem: 31 jan 2024, 21:02

Hallå!

Följt forumet under ett tag och blev sugen på att dela med mig av min egen golfresa, så passade på att skapa en egen tråd för att dokumentera mitt golfspelande.

Har just nu 9 i HCP, på grund av att jag hade ett par fantastiska rundor under sensommaren som ligger kvar bland topp 8. Gjorde personbästa med 79 slag på tävling bland annat. Spelar på en (enligt mig) alldeles förträfflig hemmabana i form av Skövde GK. En spännande bana som har en väldigt annorlunda bandesign jämfört med övriga banor i närområdet. Finns ett par till fina banor inom 3 mils radie, så nog hinner man med ett par rundor där också.

Vänsterspelare som har problem med en ganska kraftig slice i mina värsta stunder. Har börjat ta lite lektioner för att vässa till lite delar av spelet som inte sitter. Just träklubborna har jag dessvärre haft problem med och lägger mycket tid på att fixa till det här under vintern. Hoppas på fina resultat framöver, även om det lär ta sin tid att fixa detta. Sett en liten förbättring sen jag började ta lektioner och träna målmedvetet för att minska slicen.

Siktar på att ta mig ner till 5-strecket när jag summerar säsong 2024.

Klubbor
Driver: Epic Speed
FW3: Epic Flash
3H: Callaway Apex
J5-PW: Callaway X-Forged
GW-SW-LW: Callaway MD5 Jaws
Pkgolf
Inlägg: 258
Blev medlem: 07 jun 2019, 23:33

Välkommen!

Kul men någon från Skövde GK. Är själv från stan, men huserar i skåne numer.

Lycka till med dina mål för året.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4705
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Kul att du hittat hit! Skövde GK, sicken toppanläggning du är medlem på!
Jag har spelat den en gång efter renoveringen och den var riktigt riktigt häftig.
Lefty
Inlägg: 4
Blev medlem: 31 jan 2024, 21:02

Pkgolf skrev: 02 feb 2024, 19:34 Välkommen!

Kul men någon från Skövde GK. Är själv från stan, men huserar i skåne numer.

Lycka till med dina mål för året. Bild


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Kul med en till Skaraborgare :)
JohanAdministratör skrev: 05 feb 2024, 10:40 Kul att du hittat hit! Skövde GK, sicken toppanläggning du är medlem på!
Jag har spelat den en gång efter renoveringen och den var riktigt riktigt häftig.
Ja, verkligen en fantastisk bana! Enda man saknar är ett ännu bättre träningsområde, men det duger.
Lefty
Inlägg: 4
Blev medlem: 31 jan 2024, 21:02

Håller på för fullt att förfina de tekniska bitarna med hjälp av simulatorträning. Väldigt förmånliga priser för simulatorgolf på golfklubben vilket gör att det blir ca 3-4 timmar i veckan. Under den första lektionen jag hade arbetade jag med att öppna upp höften för att skapa mer plats i nedsvingen och ett stärkt grepp. Jobbat med detta under senaste veckorna och bollflykten börjar räta till sig. Har en naturlig vänsterskruv, vilket varit problematiskt eftersom jag ofta startar bollen väl mycket till vänster.

Har tidigare haft ett blad som varit ca 5-6 grader öppet. Senaste träningspassen har jag snittat runt 0,5-1 grad öppet vilket gett resultat i form av att jag kan starta bollen där jag vill. Svingar relativt neutralt till lite utifrån. Otroligt kul att se att lektion ger så pass bra resultat. Ska försöka boka in några fler i framtiden för att fortsätta bli bättre i det långa spelet.

Dessutom otroligt skönt att snön börjar försvinna och man känner hur utesäsongen sakta närmar sig. Hoppas det håller i sig :)
Lefty
Inlägg: 4
Blev medlem: 31 jan 2024, 21:02

Idag bokades en resa till London i maj. I första hand för fotboll, men golfklubborna åker självklart med. Däremot har jag dålig koll på golf London. Någon som kan rekommendera en eller två banor som man inte får missa? Kikar på London GC. Någon som spelat?
Skriv svar