Bra bärbag?

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Nikke
Inlägg: 1
Blev medlem: 22 apr 2024, 12:36

Hej!

Tänkte se om man kan få bra tips på en snygg, lätt men framförallt kvalitativ bärbag som kan hålla i några år...

Sonen har en 1 år gammal Titleist bärbag (billigare variant, kanske Players 4) men benen börjar redan ge vika.

Nu kikar vi på en Titleist Premium StaDry som är ganska mycket dyrare - men får man bättre ben på köpet?
Andra bra alternativ?

TIA
Användarens profilbild
Äpplet
Inlägg: 1
Blev medlem: 26 jun 2024, 06:21

Håller med om att Titleist benställning är för dålig och säckar ihop allt för tidigt. Tyvärr har de samma konstruktion på alla sina bagar vad jag förstått. (Även på Links Legend vilket verkar helt idiotiskt med tanke på att den bagen rimligtvis väger mer än tex en Player 4, vilket borde påverka benen än mer negativt).

Bäst kvalitet får du enligt min erfarenhet med en bag från Sun Mountain. Deras bagar har såklart också sina nackdelar men de är robusta och funktionella. Sen tycker jag Pings bagar är riktigt bra också. Inte minst deras benställning som jag skulle våga kalla ”bäst i klassen”. Hade ”Ping Hoofer Lite” varit helt vattentät skulle jag nog tycka det är det perfekta bagen sett till utrymme, ergonomi och bekvämlighet att bära. Olika golfare uppskattar olika funktioner såklart, men skulle jag köpa ny bag denna veckan är det någon utav dessa två märken jag hade valt att kika på.


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Egon
Inlägg: 960
Blev medlem: 19 mar 2018, 14:26

Har en Sun Mountain h2no som säkert är 15 år. Allt funkar fortfarande och totalt sett har den väl använts i 1000 rundor.

Funderade på en ny nu när hybrid-modeller och 14-fack är tillgängligt. Satan så dyra!
Köpte en big max dry lite istället för halva pengen. Få se om den funkar. Bär bara på höst/vinter så i den aspekten behöver den inte vara perfekt.

Egon
Användarens profilbild
manget
Inlägg: 268
Blev medlem: 12 aug 2015, 14:49

Har också en H2NO Lite som är äldre än 15 år och håller fortfarande.
Den bagen jag använder mest är dock min Titleist Players 4 Carbon och personligen har jag inte märkt några problem med benen på den. Gillar främst att den bara väger 1.3kg och har just ben.
WITB
Driver: TSi3
Spoon: Cobra F6
Järn 3: Titleist U500
Järn 4-7: Titleist 620 CB
Järn 8-P: Titleist 620 MB
Wedgar: Vokey SM8 (50/54/60)
Putter: SIK
Egon
Inlägg: 960
Blev medlem: 19 mar 2018, 14:26

Fick min dry lite hybrid bag idag.
Ser lovande ut.
Lite längre än en h2no så den sitter nog bättre på vagn. Lite annorlunda fickplacering men det vänjer man sig nog vid.

Egon
Sohlberg
Inlägg: 266
Blev medlem: 26 feb 2016, 08:40
Ort: Örebro

Har idag blivit med en ny bag pga den gamla Big Max hybrid bärbagen fällde inte ut benen som den skulle och var väldigt vinglig.
Så det blev en Titleist player 4+ StaDry…. Får vi hoppas den fungerar bättre än den gamla
Driver: Cobra AeroJet 10.5
Spoon: Callaway Epic Max
FW5: Callaway Epic Max
Järn: Titleist 716 AP2 4-P
Wedge: Titleist 52-56-60
Putter: Odyssey White Hot OG One Wide
HCP: 15.6
Mikaelanstad
Inlägg: 453
Blev medlem: 03 aug 2020, 09:06

Sohlberg skrev:Har idag blivit med en ny bag pga den gamla Big Max hybrid bärbagen fällde inte ut benen som den skulle och var väldigt vinglig.
Så det blev en Titleist player 4+ StaDry…. Får vi hoppas den fungerar bättre än den gamla
Haft min i 1,5 säsonger och går 100 + rundor per säsong. Inga problem och väldigt skön att bära.

Ja har inte massa onödigt i bagen så håller den relativt lätt


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Driver: Callaway Rogue ST Max LS 9°
Spoon Cobra LTDx 15°
7-Wood Taylormade Sim 2 Max 21°
Järn: Taylormade P770
Wedgar: Titleist SM8 50/54/58°
Putter: Taylormade Del Monte
Sohlberg
Inlägg: 266
Blev medlem: 26 feb 2016, 08:40
Ort: Örebro

Mikaelanstad skrev: 15 aug 2024, 13:08
Sohlberg skrev:Har idag blivit med en ny bag pga den gamla Big Max hybrid bärbagen fällde inte ut benen som den skulle och var väldigt vinglig.
Så det blev en Titleist player 4+ StaDry…. Får vi hoppas den fungerar bättre än den gamla
Haft min i 1,5 säsonger och går 100 + rundor per säsong. Inga problem och väldigt skön att bära.

Ja har inte massa onödigt i bagen så håller den relativt lätt


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum

Spontant så känns den stabilare. Och jag har haft 2 vagnbagar och så bytte jag förra året till en mindre bag och nu är denna Player 4+ ännu mindre. Nästa bag är en ”vanlig” ryggsäck 😂😂😂😂
Driver: Cobra AeroJet 10.5
Spoon: Callaway Epic Max
FW5: Callaway Epic Max
Järn: Titleist 716 AP2 4-P
Wedge: Titleist 52-56-60
Putter: Odyssey White Hot OG One Wide
HCP: 15.6
Skriv svar