Hundar på golfbanan.

Här snackar vi allmänt om golf...
Christel Prinsen
Inlägg: 1
Blev medlem: 29 aug 2014, 08:51

Fler och fler godkänner att man får ha med sig hundar på golfbanan. Jag tycker att det är en bra ide för de som vill kombinera golfen och att kunna ha med sig hunden. Idag fick jag åter sällskap av ett par som hade med sig hunden. Tyvärr var hunden inte tränad att sköta sig så jag fick ta mig igenom 9 hål av konstant skällande och gnällande från denna hund. Ett ganska stort störningsmoment som förstörde hela min upplevelse och gjorde golfen till en stress. Detta är inte första gången jag upplever hundar som inte är tränade av husse och/eller matte så det ylas konstant från första utslaget till man är framme. Som hundägare är man säkert van vid gnället men som ickehundägare så förtar det min upplevelse och jag kan inte koncentrera mig. Passar hundar in på golfbanan? Kommer det att bli vanligare? Vad gör man när hunden oavbrutet ylar och gnäller?
Användarens profilbild
Burner
Inlägg: 85
Blev medlem: 09 sep 2014, 10:58

Har man koll på hunden är det ju lugnt, annars inte.
Jag hade talat om för vederbörande att det inte accepteras, troligtvis även brutit rundan i förtid.
// I never claimed that I could play guitar.. but I look like a RockStar //
King Cobra Pro CB - Ping i-Series 1/2 Moon - Cobra AMP Driver Special Edition Orange
Wolfsheim
Inlägg: 843
Blev medlem: 14 maj 2014, 17:51

Spelat 2ggr med folk som har med hunden med två helt skillda upplevelser.

Första ggn var på Bredareds gk å det var en av de trevligsste rundorna jag spelat. Gullig liten hund som va tyst å fin. Dessutom en jäkel på hitta mina bollar som hamnat i skogen.

Andra tillfället var på St Jötgen gk. En svart best modell stor som en björn. Redan på 1sta tee började den få damp. Skällde å ylade å hade sig. Bad ägaren att iaf försöka men efter hål två redan fick jag nog. Sa som de var. Ska du ha hunden med dig så får di försäkra dig om att den ej stör andra spelare. Å slog it på trean å sa att han får vänta i fem minuter för nu ska jag spela själv. Han dåg lite butter ut men accepterade det.

Summan e att sålänge det ej stör någon annan e de ok annars får de spela utan voven eller stanna hemma.
Instagram kewinsfoto och rawphotographygbg
Hemmaklubb Albatross Gk
H.T
Inlägg: 7
Blev medlem: 06 aug 2014, 15:16

Jag har själv hund som jag har med mig på golfbanan väldigt ofta. Hon är extremt lugn och säger inte ett pip samt att hon tycker det är väldigt kul att vara med när vi spelar.

Men jag tycker det är ett krav att hunden ska vara uppfostrad när man tar med den ut, inte bara för medspelarens skull utan även för hunden. Även som hundvan skulle jag bli störd av en hund som piper eller far runt.

Jag brukar fundera på hur det skulle kännas för en hundrädd person att spela med mig och min hund, någon med erfarenhet? Även att man knappt märker av henne kan det ju vara stressande om man är rädd?
alex54
Inlägg: 5
Blev medlem: 22 maj 2014, 17:30

Det är ju inte Tax-free på banan så fram för mer hundar där ute
och vi har ju dog-leg att erbjuda om någon jycke skulle bli hungrig. :D
Erikxson
Inlägg: 1061
Blev medlem: 16 maj 2014, 22:49
Ort: Golf Uppsala

alex54 skrev:Det är ju inte Tax-free på banan så fram för mer hundar där ute
och vi har ju dog-leg att erbjuda om någon jycke skulle bli hungrig. :D

En göteborgare på forumet? ;)
Driver: TM M4 10.5° HZRDS BLACK X 75g
Metalwood: Titleist 915F 16.5° Tour AD DI-6s 41"
Järn: Mizuno MP-5 3-PW Project X 6.0
Wedgar: Titleist Vokey SM5/6 50/08F 54/10M 58/08M
Putter: SC Newport Selected 2.6 34" 1ˢᵗ of 500
HCP: 3-ish :roll:
alex54
Inlägg: 5
Blev medlem: 22 maj 2014, 17:30

Det finns fler än Göteborgare som har humor.
Så jag kan bjuda på en ifrån Götet:
-Vad kallas Avenyn på vintern?
-Brodd-way :lol:
Albatross
Inlägg: 152
Blev medlem: 11 maj 2014, 18:05

Har nästan alltid med hunden på banan. Hon har väl gått en sisådär 200 rundor och börjar kunna det här med golf.
Har aldrig varit problem. Varken kopplad eller ej. Kopplar så klart när man går med okända i bollen.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skriv svar