UNIPEG

Här snackar vi allmänt om golf...
magnusberglund
Inlägg: 3
Blev medlem: 18 maj 2014, 08:27

Hallå.

Har ni varit och testat Unipeg golfcenter på Sveavägen 52 (Riviera). Det är 6 simulatorer som är av toppkvalitet, samt att de just nu har ett erbjudande att det endast kostar 100 kr för 1 h!


Hör av er om någon vill lira:D!

/ Magnus
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Aldrig varit där, simulatorer intresserar mig däremot.
Har du koll på vad de drivs av? Vad är det som läser bollen? Är det något som läser klubban?
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4705
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Jag var där och slog och om jag minns rätt så var det flightscope?
Jag kunde iaf se alla värden som Mark Crossfield brukar prata om i sina videos...
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

JohanAdministratör skrev:Jag var där och slog och om jag minns rätt så var det flightscope?
Jag kunde iaf se alla värden som Mark Crossfield brukar prata om i sina videos...
Var det en maskin bakom er som mätte allting? Eller lästes det av framme vid duken?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4705
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Hmm... Tror inte det satt en maskin på golvet men det satt en maskin som såg ut som massa små glödlampor ovanför i taket cirka en meter framför utslaget och tre meter innan duken...


Skickas från min iPhone via Tapatalk
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Ok. En vanlig simulatorlösning med andra ord som endast mäter av bollen. Lite tråkigt att det inte investeras i maskiner som tar klubba också för betydligt bättre och pålitligare data!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4705
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Fast det mättes angle of attack med mera... så jag kanske missade något.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Intressant, kan ju ha hänt mer i simulatorvärlden än jag hänger med på. Kändes längderna och så verklighetstroget?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4705
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Jag måste säga att Unipeg är en bra anläggning för oss Stockholmare som håller till i centrala stan. Anläggningen Riviera har det mesta. Bra shop, trevlig personal och kul koncept. När jag var där spelade jag 18 hål på Abu Dahbi Golf Club samtidigt som Europatouren var där så det var lite extra kul att lira samma hål som jag såg på TV dagen innan.

Upplevelsen var helt OK enligt mig. Golf på skärm är ju aldrig detsamma som vanlig golf, men det är kul att lira ändå. Min tjej som aldrig lirat simulatorgolf tidigare tyckte det var riktigt kul. Det finns möjlighet att använda Flightscope för att få riktigt bra data vid spelet.
Jag skulle gärna komma tillbaka en gång för att bara mata på "rangen" och få ner massor av data kring sving och bollträff.

Unipeg har verkligen något nytt och stort på gång inom golfsverige. Med så många anläggningar inom samma koncern tror jag de kommer bli en maktfaktor inom svensk golf. För er som inte har koll på Unipeg är det alltså en koncern som tar över driften av klubbar och använder sig av stordriftsfördelar, t.ex samma IT-system, samma ekonomiansvarige, VD, med mera. På så sätt kan de driva anläggningarna mer effektivt.

Det var intressant att höra att de även planerar lite av en egen Tour på sina anläggningar i Stockholmstrakten. Det tyckte jag lät riktigt kul.


Här är lite bilder från mitt senaste besök på Unipeg.

BildBildBildBild

Bild


Skickas från min iPhone via Tapatalk
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Tror precis som du Johan att de är inne på något stort och något som kanske blir framtiden. Finns idag så pass många golfklubbar som drivs på ett så fantastiskt dåligt sätt. Att det dyker upp fler som driver klubbarna mer professionellt är ju bara positivt. Det ser ljust och fräscht ut där inne och shopen var fin. Säljer de klubbor och så också? Custom fitting?
Skriv svar