Det här med keps

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4706
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Mode kommer och går. De här kepsarna (bild nedan) blir allt vanligare på banorna. Det är inte så konstigt när stora namn bär kepsarna. Varumärkesambassadörer är bland det mest kraftfulla marknadsföringsverktyget som finns.

Bland svenskarna tror jag enbart det är Kotte Broberg som bär den här varianten. Han är också en yngre generation av proffs.

Förstå vilken miss det skulle vara att sätta på Stenson en sån här kepa.

Mina frågor.

Vad tycker du om nämda baseboll-keps.
Vilken är din egna favoritmodell? Ladda gärna upp bild.

Bild


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Användarens profilbild
Burner
Inlägg: 85
Blev medlem: 09 sep 2014, 10:58

Herr Nilsson föredrar vanlig, det andra ser ut som kidsens skateboardkeps..
// I never claimed that I could play guitar.. but I look like a RockStar //
King Cobra Pro CB - Ping i-Series 1/2 Moon - Cobra AMP Driver Special Edition Orange
Anders
Inlägg: 225
Blev medlem: 11 maj 2014, 10:54
Kontakt:

Har en skock kepsar, oftast använder jag en svart reebook av gammalt klassiskt snitt. Varma dagar har jag en enormt ful gråvit joggingkeps, men med väldigt smart ventilation.
Hur ett äpple klarar en vinter i bagen med mera
http://andersgolf.blogspot.se/
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Älskar kepsar och har säkert 20 olika golfmodeller hemma. Dock är alla av den vanliga sorten och inte de fula jag-är-14-bast-modellen som Ricki använder.

Eftersom jag inte har något hår på huvudet drar kepsarna i sig alla svett och de blir rätt äckliga efter ett par rundor. Brukar tvätta dem för hand ett par gånger sen slänger jag dem.
Ottekrall
Inlägg: 6
Blev medlem: 12 maj 2014, 19:28
Ort: Gävle

Kan tycka att det ser lite "muppigt ut" med t.ex. Rickie-keps som har det där platta, jätte brättet.

Kör själv med "gubbkeps" då det är min personliga preferens som skönt och vad jag passar i (solglasögon tar han om de få stunder då solen faktiskt blir jobbig).
Är det varmare än 18-20 grader åker en skärm på istället.
kimlidberg
Inlägg: 112
Blev medlem: 25 maj 2014, 10:36
Ort: Gävle

Jag gillar flatcapen som modellen heter hos Nike. Har 7 olika tror jag. Men på senaste tiden har jag fått några klassiska också som jag trivs bra med! Är helt beroende på vilket humör jag är på!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Driver: Nike Vapor Pro 9.5°
FW: Nike Vapor Flex 15°
Järn: Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper X Stiff
Wedgar: Nike VR Forged 52° / 56°
Putter: Nike Method Mod-30 SuperStroke Slim 3.0

#teamnike #motscratch
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Jag kan tyvärr sällan använda keps, jag har ett alldeles för stort huvud och ser bara mer ut som en clown om jag skulle försöka. Hittar jag ibland en keps med storlek XL så tycker jag det mest bara ser konstigt ut. Av erfarenheten av kepsarna jag säljer så talar den ganska så mycket för sig själv. Damer älskar så kallade militärkepsar i olika färger, herrar föredrar en gammal hederlig keps. De flesta 50+ vill inte ens ha en med resor utan helst ska det vara egen spänning. Är du under 25 kan intresset finnas för Fowler-kepsen men det är inte många såna som går på en säsong.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4706
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Blommigt kanske?
I alla fall om man får tro Golf Digest USA...

http://www.golfdigest.com/blogs/the-loo ... ral-t.html
Skriv svar