Vad skulle du betala för obegränsat med lektioner?

Här snackar vi allmänt om golf...
trippelhej
Inlägg: 532
Blev medlem: 19 maj 2014, 14:16

MaxP skrev:Kul diskussion detta.

Johan, förstår att det beror på flera faktorer. Det blir svårt att avgöra för en annan samtidigt. Vad hade ni tyckt - bättre att betala i månaden eller en klumpsumma?

Angående 10 personer så menar jag totalt 10 personer som kan köpa dessa paket. Alltså inte alla samtidigt utan att det endast är tio personer som kan ha obegränsat, med andra ord tio personer som får mitt fulla fokus.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jaha, då förstår jag. Det låter vettigt.
MaxP skrev:Spelare som satsar, oavsett nivå egentligen har väldig tillgång till sina tränare. Som redan nämnts är rätt och riktig feedback enormt viktig och det är ofta vad tränarrollen innebär hos bättre spelare..


Sent from my iPhone using Tapatalk
Finns det bra alternativ redan så behövs väl inte detta?. Det är ju dom som skulle vara intresserade.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Visst finns oftast möjligheten och det är inte ovanligt att man hittar en lösning tillsammans med satsande spelare. Men med denna diskussion vill jag lyfta vad ni hade tyckt det varit värt. Det finns ju massor av spelare som satsar på sin golf för att de älskar det, oavsett nivå. Som du själv säger ser man lektioner som sista utväg och inte som utveckling då förstår jag att inte obegränsat med lektioner inte lockar.


Sent from my iPhone using Tapatalk
ricky
Inlägg: 161
Blev medlem: 03 jul 2014, 19:34

Jag skulle lätt kunna tänka mig att betala 2000 i månaden, för säg tre träningstillfällen i veckan.
En usel dag på Golfbanan är i alla fall bättre än en kanondag på jobbet!
trippelhej
Inlägg: 532
Blev medlem: 19 maj 2014, 14:16

ricky skrev:Jag skulle lätt kunna tänka mig att betala 2000 i månaden, för säg tre träningstillfällen i veckan.
Låter bra, däremot var detta tänkt för 9 månader lägg därefter till gymavgift.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Det verkar ju helt klart som att de flesta skulle föredra en månads prenumerationslilnande lösning.


Sent from my iPhone using Tapatalk
trippelhej
Inlägg: 532
Blev medlem: 19 maj 2014, 14:16

MaxP skrev:Det verkar ju helt klart som att de flesta skulle föredra en månads prenumerationslilnande lösning.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ja, 9 månader är en lång tid och får man för sig att sluta med golf eller bara lektioner så tappar man mycket pengar på ingenting. Sedan ska man få en tränare som är bra och som man kommer överens med.

Det är betydligt lättare att gå med på någon månad.
kimlidberg
Inlägg: 112
Blev medlem: 25 maj 2014, 10:36
Ort: Gävle

trippelhej skrev:
MaxP skrev:Det verkar ju helt klart som att de flesta skulle föredra en månads prenumerationslilnande lösning.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ja, 9 månader är en lång tid och får man för sig att sluta med golf eller bara lektioner så tappar man mycket pengar på ingenting. Sedan ska man få en tränare som är bra och som man kommer överens med.

Det är betydligt lättare att gå med på någon månad.

LOL "... sluta med golf..." finns väll ingen vettig människa som skulle sluta med golf? :lol: ;)

Jag skulle föredra ett månadsbetalning istället för att betala en klumpsumma direkt av den enkla anledningen - konstant finanskris. :roll:
Skämt å sido, skulle kunna lägga 10000:- för 1 säsongsträning med golftränare, kostupplägg & PT på gymmet. Alla timmar jag lägger ner på att göra saker själv som det är idag kommer förmodligen kostar mig ännu mer i slutändan om man inte gör det rätt direkt från början.

Konstant feedback varje vecka och att man verkligen jobbar på rätt saker vecka in och ut tror jag är avgörande för att bli en riktigt vass golfspelare!

Sign me up!
Driver: Nike Vapor Pro 9.5°
FW: Nike Vapor Flex 15°
Järn: Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper X Stiff
Wedgar: Nike VR Forged 52° / 56°
Putter: Nike Method Mod-30 SuperStroke Slim 3.0

#teamnike #motscratch
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Intressant tråd!
kimlidberg skrev:Konstant feedback varje vecka och att man verkligen jobbar på rätt saker vecka in och ut tror jag är avgörande för att bli en riktigt vass golfspelare!
Det tror jag också!

En träning per vecka enbart inriktad på golfen, inget gymmande etc, skulle jag vara intresserad av som "kund".
I dag betalar jag ca 650:-/lektion och de är då på 50 minuter men blir nästan alltid 60 min. Det skulle innebära ca 3000:-/mån för en lektion i veckan och med lite rabatt skulle jag vara beredd att betala 2500:-/mån.

Tror jag ska komma med ett sånt förslag till min tränare! :)

PS. Du är lite för långt bort Max ;)
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4705
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Nu erbjuder min hemmaklubb obegränsat med gruppträning för 1500 spänn.
Max cirka 70 tillfällen.

CLUB PROFESSIONAL
Patric Otterström-Löfgren
Golfstore Kungsängen GC
Träningskortet 2015
Passa på att köpa TRÄNINGSKORTET 2015! Anmäl här!

Du köper träningskortet till ett fast pris 1 500 kr och sen får du välja hur många pass du vill.

Med träningskortet har du möjlighet till en kontinuerlig träning i grupp under April – September.
Varje vecka har du tillgång till en mängd olika gruppträningspass i de olika delarna av golfspelet.
Varje pass kommer att ha ett tydligt tema och ett visst antal bokningsbara platser som du enkelt bokar.
Träningskortet är för alla nivåer av golfspelare som vill träna och utvecklas.

Följande ingår:
- Träning April – September
- Ca 70 bokningsbara pass där vi bla går igenom alla typer av slag
- Regelkväll
- Fysträning anpassat till golf
- Gästpass
- Spelstrategi
- Träningstips
- Utrustningskunskap
- Videoanalys

Det kommer att finnas ett antal pass ca 4-5 i veckan (Under semestern drar vi ner lite på antal pass)
med olika tider att välja på. Varje pass är 60 minuter och max 8 pers.
ricky
Inlägg: 161
Blev medlem: 03 jul 2014, 19:34

Jäklar Johan! Det där låter som ett kanonerbjudande! :)
En usel dag på Golfbanan är i alla fall bättre än en kanondag på jobbet!
Skriv svar