Byta till större grepp

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
trippelhej
Inlägg: 532
Blev medlem: 19 maj 2014, 14:16

Hallå,

Jag har alltid varit en som hållit i klubban otroligt hårt, testade för ett tag sen polarens klubbor med mid size grepp och tyckte direkt att dessa passade. Har alltid haft standard grepp och tycker jag har svårt att svinga utan att klubban vrids/ändras men funderar nu på att köpa mid size grepp.

Kan tjockare grepp göra så att jag håller i klubban bättre med mindre grepptryck?.

Är det någon här som bytt från mindre till större?. Tar gärna emot fördelar/nackdelar
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Vad har ni för handskstorlek?


Sent from my iPhone using Tapatalk
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Är inte händerna större skulle jag säga att du e börja med ett par extra lager tejp bara. Kan skriva mer utförligt när jag inte sitter på telefon!


Sent from my iPhone using Tapatalk
trippelhej
Inlägg: 532
Blev medlem: 19 maj 2014, 14:16

Jag har också medium/large, tycker inte jag har stora händer, Byter man grepp om man lägger på tejp eller kan man använda nuvarande grepp?.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Skulle rekommendera nya grepp samt utbildad klubbmakare att göra jobbet.


Sent from my iPhone using Tapatalk
trippelhej
Inlägg: 532
Blev medlem: 19 maj 2014, 14:16

När jag ändå gjort en tråd fortsätter jag här.

Vad är det för tejp som används om man väljer att lägga på flera lager. Är det dubbelhäftat tejp två på varandra?.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

trippelhej skrev:När jag ändå gjort en tråd fortsätter jag här.

Vad är det för tejp som används om man väljer att lägga på flera lager. Är det dubbelhäftat tejp två på varandra?.
Vanlig grepptejp i flera lager, yes.


Sent from my iPhone using Tapatalk
trippelhej
Inlägg: 532
Blev medlem: 19 maj 2014, 14:16

MaxP skrev:
trippelhej skrev:När jag ändå gjort en tråd fortsätter jag här.

Vad är det för tejp som används om man väljer att lägga på flera lager. Är det dubbelhäftat tejp två på varandra?.
Vanlig grepptejp i flera lager, yes.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Alltså två lager dubbelhäftande tejp?. läst att flera använt vanlig mattejp. Det är ju två olika tejper.

Tar även och frågar, varför har vissa mer tejp högre eller längre ner på greppet?.
donballe
Inlägg: 240
Blev medlem: 26 mar 2015, 08:32

trippelhej skrev:
MaxP skrev:
trippelhej skrev:När jag ändå gjort en tråd fortsätter jag här.

Vad är det för tejp som används om man väljer att lägga på flera lager. Är det dubbelhäftat tejp två på varandra?.
Vanlig grepptejp i flera lager, yes.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Alltså två lager dubbelhäftande tejp?. läst att flera använt vanlig mattejp. Det är ju två olika tejper.

Tar även och frågar, varför har vissa mer tejp högre eller längre ner på greppet?.
Man bygger upp med vanlig maskeringstejp under grepptejpen. Ta av greppen, värm lite försiktigt med en gasbrännare eller varmluftspistol så får du loss den gamla tejpen lättare. Slabba dit några lager 2" bred maskeringstejp och när du är nöjd så lägger du på ett lager grepptejp ovanför det. Testa dig fram på en klubba, när du är nöjd med den upprepar du det på resten av spakarna.
Wolfsheim
Inlägg: 843
Blev medlem: 14 maj 2014, 17:51

Gick upp till midsize 2015 å vete fan om det hjälper eller stjälper mig, men satans så mycket skönare känsla. Jag har M i FJhandskar. Då sitter de som ett extra skinn. Så jag kanske egentligen enligt "mallen" ha standard men känns bättre med midsize helt klart.
Instagram kewinsfoto och rawphotographygbg
Hemmaklubb Albatross Gk
Skriv svar