Varför drar/bär du?

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Jag har dragit vagn sen jag började golfa 2011 och det har känts helt naturligt. Att gå runt med en bag på ryggen verkade både jobbigt och obekvämt.

I år bestämde jag mig för att testa bärbag och har inte ångrat det en sekund.
- Det går fortare att packa i och ur bilen.
- Man kan ställa baggen närmare tee.
- Man kan gå raka vägen över tees, greener osv och slipper omvägar.
- Det är inte speciellt tungt.
- Man får lite extra motion/styrka.

(Känner mig lite ungdomligare också då kidsen bär för det mesta :lol: )

Kör med Ogio Silencer eftersom jag hatar skramlet från vanliga bärbaggar:
http://ogio.com/media/catalog/product/c ... _clubs.jpg

Varför drar/bär du?
BTB
Inlägg: 100
Blev medlem: 14 maj 2014, 18:54

Jag vill nog helst bära, men en axelskada gör det hopplöst att gå 18 hål utan att totalt köra slut på axeln, så det fick bli vagn! Kan bära 9-10 hål men sen är det kört. Så svaret på min anledning är enkel! Har två bagar en vagn och en bärbag då det är få klubbor i bagen och jag går 9 eller 12 så funkar bärbag utmärkt!
Driver: Cobra King F6 11° Skaft: Aerotech Regular/stiff
3W: Mizuno JPX 850 15°
Järn: Mizuno MP-54 5-PW
Hybrid: Mizuno MP-H4 4, JPX 850 19°
Wedge: SCOR 4161 50°, 54° 58°
Putter: Mizuno MP-A302
Boll: Bridgestone B330 RXS
Hcp: 9,1
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

BTB skrev:Jag vill nog helst bära, men en axelskada gör det hopplöst att gå 18 hål utan att totalt köra slut på axeln, så det fick bli vagn! Kan bära 9-10 hål men sen är det kört. Så svaret på min anledning är enkel! Har två bagar en vagn och en bärbag då det är få klubbor i bagen och jag går 9 eller 12 så funkar bärbag utmärkt!
Är man skadad kan jag förstå att man kör vagn istället.

Men i övrigt kan jag inte komma på någon bra orsak till att använda vagn om man inte är 75+.
Zorro
Inlägg: 51
Blev medlem: 18 aug 2014, 10:28

Det är ju bra med vagn att ha paraplyet på när det regnar, finns ju ingen paraplyhållare på bärbagar :)

/zorro
obe
Inlägg: 133
Blev medlem: 04 jul 2014, 09:39

Jag har aldrig ägt en vagn. Dock så har man väl lånat eller hyrt när man har spelat tävling i regn och rusk med fullpackad bag.

Det kan ju vara skönt att köra vagn ibland men samtidigt är det ju jättejobbigt när man behöver köra vagnen runt green och liknande fast bollen ligger åt ett annat håll.
Nytt på bloggen: Slå 20 meter längre på en vinter

Ping G25 10.5 TFC 189D Tour S
Callaway X Hot 3Deep 14.5 PX 6.0
Taylor Made 11 Hybrid 3-18 Aldila RIP 65 S
Mizuno JPX EZ Forged XP105 S
Cleveland CG15 50, 54, 58
Odyssey White Hot Pro #2
obe
Inlägg: 133
Blev medlem: 04 jul 2014, 09:39

Zorro skrev:Det är ju bra med vagn att ha paraplyet på när det regnar, finns ju ingen paraplyhållare på bärbagar :)

/zorro
Tryck i den bland klubborna.
Nytt på bloggen: Slå 20 meter längre på en vinter

Ping G25 10.5 TFC 189D Tour S
Callaway X Hot 3Deep 14.5 PX 6.0
Taylor Made 11 Hybrid 3-18 Aldila RIP 65 S
Mizuno JPX EZ Forged XP105 S
Cleveland CG15 50, 54, 58
Odyssey White Hot Pro #2
trippelhej
Inlägg: 532
Blev medlem: 19 maj 2014, 14:16

Jag har alltid haft vagn, har inte ens testat bära. Det känns jobbigt att bära och jobbigt att sätta ner bagen varje slag. Jag är dock en av få som vägrar vagn med fler än 2 hjul.
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Zorro skrev:Det är ju bra med vagn att ha paraplyet på när det regnar, finns ju ingen paraplyhållare på bärbagar :)

/zorro
Om du med hållare menar en som håller upp paraplyet så är det ju så. Däremot kan man ju hålla paraplyet i handen, funkar ju annars ganska bra när man går på stan :D

Har en plats för paraply på min bag men jag glömmer hela tiden bort att stoppa i paraplyet :(
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

trippelhej skrev:Jag har alltid haft vagn, har inte ens testat bära. Det känns jobbigt att bära och jobbigt att sätta ner bagen varje slag. Jag är dock en av få som vägrar vagn med fler än 2 hjul.
Testa någon runda. Tror du kommer att bli positivt överraskad :)
Zorro
Inlägg: 51
Blev medlem: 18 aug 2014, 10:28

Sandstream skrev:
Zorro skrev:Det är ju bra med vagn att ha paraplyet på när det regnar, finns ju ingen paraplyhållare på bärbagar :)

/zorro
Om du med hållare menar en som håller upp paraplyet så är det ju så. Däremot kan man ju hålla paraplyet i handen, funkar ju annars ganska bra när man går på stan :D

Har en plats för paraply på min bag men jag glömmer hela tiden bort att stoppa i paraplyet :(
Det är rätt skönt att ha paraplyet uppfällt och fastsatt på vagnen så man kan stå där under med händerna fria och förbereda slaget, sen bara fram till bollen, slå iväg den och tillbaka i skydd igen.
Blir lite bökigare med bärbag när paraplyet ska fällas ihop och läggas undan när man ska slå, för hålla i det samtidigt jag slår fixar jag inte ;) Att bara lägga ner det uppfällt funkar dåligt det också, antingen blåser det iväg eller så blir det som ett fågelbad.

Annars är det ju skönt att bära för man kan gå mer fritt och händerna är lediga för att föra score o.s.v.

En bra bärbag som funkar på vagn när det regnar kanske är det optimala.


/zorro
Skriv svar