Crowdfunda hit drömspelaren till Nordea Masters

Här snackar vi allmänt om golf...
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4710
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Jag läste nyss en artikel om att det har börjat dyka upp plattformar för att crowdfunda konserter.

I kort går det ut på att artist X tar 500.000 sek för en konsert. Via plattformen kan alla som gillar artisten lägga en slant för att artisten ska komma och spela i deras hemstad. När man når 500.000 bokar man artisten.

Det här fick mig att tänka i golfbanor såklart!
OM du fick välja en spelare som VI tillsammans skulle skramla ihop för att få se på Nordea Masters. VEM skulle det då vara?
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

JohanAdministratör skrev:Jag läste nyss en artikel om att det har börjat dyka upp plattformar för att crowdfunda konserter.

I kort går det ut på att artist X tar 500.000 sek för en konsert. Via plattformen kan alla som gillar artisten lägga en slant för att artisten ska komma och spela i deras hemstad. När man når 500.000 bokar man artisten.

Det här fick mig att tänka i golfbanor såklart!
OM du fick välja en spelare som VI tillsammans skulle skramla ihop för att få se på Nordea Masters. VEM skulle det då vara?
Men är det inte så många konsertarrangörer redan gör? Det är väl inget ovanligt att X ställer in en konsert om inte antalet biljetter är tillräckliga?

Kul vore det iallafall och Nordea Masters skulle behöva det. Frågan är ju om det verkligen skulle fungera i dagens golfvärld däremot? Med deras tajta schema handlar det väl nuförtiden oftare om rankingpoäng än pengar för de heta namnen?

2016 hade jag nog tagit mig till tävlingen om vi crowdfundat ihop till Spieth och McIlroy alternativt för underhållning (och mer ekonomiskt) är ju John Daly och Robert Allenby?
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4710
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Undrar vad Rory eller Spieth skulle ha för att dyka upp..?


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

JohanAdministratör skrev:Undrar vad Rory eller Spieth skulle ha för att dyka upp..?
Har hört belopp runt 5 miljoner för Ricky och DJ när de var med på Masters så kanske 10 för Rory eller Jordan. Men jag tror beloppet saknar betydelse, tävlingen måste ligga rätt.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Sandstream skrev:
JohanAdministratör skrev:Undrar vad Rory eller Spieth skulle ha för att dyka upp..?
Har hört belopp runt 5 miljoner för Ricky och DJ när de var med på Masters så kanske 10 för Rory eller Jordan. Men jag tror beloppet saknar betydelse, tävlingen måste ligga rätt.
Jag vill minnas att Tiger var upp emot 20 miljoner när det begav sig, ibland var det väl så att han tjänade det dubbla på att delta mot att vinna tävlingen.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4710
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Greg Norman känner jag för idag! Eller Nick Faldo.


Skickas från min iPhone via Tapatalk
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

JohanAdministratör skrev:Greg Norman känner jag för idag! Eller Nick Faldo.


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Vad skulle det kosta att få in en repris på Masters "Ceremonial Tee Shot" tros? Det hade jag betalt för att uppleva!
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Getinthehole skrev:Men det är en god idé annars. Tror dock inte det är genomförtbart pga detta. Det är Henrik Stenson t ex som är en stor profil som får göra reklam och prata gott om tävlingen för dom andra spelarna. Nog bästa sättet för att få dom att fundera på att komma hit.
Så är det nog och Rory lyckas ju bra med att få spelare till "sin" tävling på Irland.

Trist att inte HM-familjen, Notch, Nicklas Zennström eller Kamprad verkar så förtjusta i golf. Hade jag ett par miljarder skulle jag fixa en tävling i Sverige med det 40-50 bästa i världen bara för att det vore kul :)

Svenska miljardärer är helt enkelt tråkiga :(
Användarens profilbild
Hollowind
Inlägg: 792
Blev medlem: 18 jan 2015, 14:09
Ort: Göteborg (St Jörgen)

Sandstream skrev:Svenska miljardärer är helt enkelt tråkiga :(
Åtminstone inte lika golfintresserade som oss kanske :D
Dr: TaylorMade M4 Fujikura Red 60
Fw3: TaylorMade M1 2017
Järn: Callaway Apex CF16 Modus 105S
Wedgar: Titleist SM7 48, 54, 60
Putter: Piretti Cottonwood II
HCP: 15,2
Skriv svar