Jag vet inte hur bekanta ni är med Musikhjälpen som varje år anordans av Sveriges radio för att samla in pengar till välgörande ändamål.
Hur som så har Jesper Parnevik bidragit med en wedge som vi kan lägga bud på. I skrivande stund är budet uppe i 6800kr för denna.
Som ni ser på länken nedan så har dem beskrivit annonsen såhär:
"För en riktigt golfnörd kan det här vara den ultimata julklappen! Det svenska superproffset Jesper Parnevik vann golfklubban år 2000 på Byron Nelson Classic-tävlingen. Han besegrade Phil Mickelson samt Davis Love III under Play-Off fasen."
Jag kan inte annat än hålla med dem om att detta vore den ultimata julklappen för golfnörden...jag tror att samtliga av oss här på forumet känner oss träffade av det

Dock en liten fundering innan vi blir allt för exalterade. Dem har formulerat det som att han VANN klubban under tävlingen, inte att han vann MED klubban. Någon som har koll på vad Jesper lirade för klubbor under Byron Nelson år 2000? Jag kanske blottar min okunskap här, men varför skulle han vinna en klubba? Vinna klubbor gör man i min värld på företagstävlingar och annat dylikt, inte på PGA-touren?
Hur det än är så skulle det vara jäkligt ballt att ha den hemma på väggen...om sambon nu mot förmodan skulle tillåta det

http://www.tradera.com/item/280404/2476 ... golfklubba