Länk?
Vad för skaft är det?
Lite av ett lotteri att köpa från kina, speciellt när det kommer till saker som behöver ha en viss nivå för att vara ok.
Test - Varför man inte ska köpa kopior från Kina
-
Vem har sagt något om reklam?.
Jag vill kolla vad/om det står något om skaftet.
Vad står det om skaftet ?.
Kan skaftet vara dam flex, alltså vara helt dugligt för någon med låg svinghastighet?.
Vad har säljaren för feedback %?.
Vad har säljaren för feedback på just denna produkt?.
Hur många sålda wedgar?.
Du köper alltså en klubba för 300kr, dessa ligger väl runt 1k+ nya. Du förväntar dig top kvalité. Just detta borde ringa varningsklockor men ändå börjar folk gråta när det inte är som de vill. köpa grejer från Kina kan vara fruktansvärt prisvärt samtidigt som det kan vara tvärtom. Du ska ALLTID förvänta dig det sämsta eftersom det är stor chans att det är det.
Ännu viktigare är det när det gäller märkes produkter och produkter som måste vara bra tillverkade för att använda.
Jag förstår att du är besviken men samtidigt tycker jag att du inte borde vara förvånad.
Jag vill kolla vad/om det står något om skaftet.
Vad står det om skaftet ?.
Kan skaftet vara dam flex, alltså vara helt dugligt för någon med låg svinghastighet?.
Vad har säljaren för feedback %?.
Vad har säljaren för feedback på just denna produkt?.
Hur många sålda wedgar?.
Du köper alltså en klubba för 300kr, dessa ligger väl runt 1k+ nya. Du förväntar dig top kvalité. Just detta borde ringa varningsklockor men ändå börjar folk gråta när det inte är som de vill. köpa grejer från Kina kan vara fruktansvärt prisvärt samtidigt som det kan vara tvärtom. Du ska ALLTID förvänta dig det sämsta eftersom det är stor chans att det är det.
Ännu viktigare är det när det gäller märkes produkter och produkter som måste vara bra tillverkade för att använda.
Jag förstår att du är besviken men samtidigt tycker jag att du inte borde vara förvånad.
-
Något du köpt?. Köpte själv några för test, borde få de snart.Getinthehole skrev:Kan tipsa om någon sneglat på billiga nya golfpride grepp på Tradera, så är dom till 99% kopior från Kina med. Köpta från samma ställe jag köpte denna wedgen.
Finns oerhört många auktioner på Tradera har jag sett det senaste med golfpride kopior...
-
Då har jag fått greppen och även grepptejp. Lade på greppen igår. Har inte riktigt möjlighet att testa slå slag än.
Lade på 3 lager tejp + grepptejpen, känner inte så jättestor skillnad. Tänker testa midsize också.
Vad jag kan säga såhär långt är att de ser riktigt bra ut och känns även bra. Håller de ett halvår så är det en riktigt bra deal.
Lade på 3 lager tejp + grepptejpen, känner inte så jättestor skillnad. Tänker testa midsize också.
Vad jag kan säga såhär långt är att de ser riktigt bra ut och känns även bra. Håller de ett halvår så är det en riktigt bra deal.
-
Har nu spelat endel och det känns bra, med tanke på priset så är det absolut värt det.
Så är du ute efter nya grepp så testa dessa, man kan alltid börja med 3 grepp, för att sedan köpa 3 till eller 10 om man tycker de är bra.
Så är du ute efter nya grepp så testa dessa, man kan alltid börja med 3 grepp, för att sedan köpa 3 till eller 10 om man tycker de är bra.
Har du jämfört med riktiga, dyrare grepp?trippelhej skrev:Har nu spelat endel och det känns bra, med tanke på priset så är det absolut värt det.
-
inte sida vid sida, kör däremot original grepp på alla klubbor förutom den jag bytt på.MaxP skrev:Har du jämfört med riktiga, dyrare grepp?trippelhej skrev:Har nu spelat endel och det känns bra, med tanke på priset så är det absolut värt det.
-
Då har jag bytt grepp på runt 6-7 stycken av mina klubbor, det blev midsize i lite olika färger. Har även 1 grepp som är av standard på pitchen.
Lite roligt är det att jag köpte en klubba av polaren som har riktigt midsize golf pride grepp. Ser eller känner ingen skillnad över huvudtaget. Skillnaden i pris blir runt 13 euro/130kr styck!!!
Totala kostnaden för 9 grepp blev runt 25-27 euro, motsvarar ungefär 2 stycken riktiga grepp. Spelat ungefär en månad med dessa(inte i regn dock).
man börjar ju undra hur mycket överpris de tar för detta grepp om man kan få ett i princip exakt kopia för några euro.
Lite roligt är det att jag köpte en klubba av polaren som har riktigt midsize golf pride grepp. Ser eller känner ingen skillnad över huvudtaget. Skillnaden i pris blir runt 13 euro/130kr styck!!!

Totala kostnaden för 9 grepp blev runt 25-27 euro, motsvarar ungefär 2 stycken riktiga grepp. Spelat ungefär en månad med dessa(inte i regn dock).
man börjar ju undra hur mycket överpris de tar för detta grepp om man kan få ett i princip exakt kopia för några euro.
Om du ser kostnadskalkylerna så är det inte så mycket överpris sett till hur de driver sin verksamhet. Sen är ju frågan om det är rimligt.trippelhej skrev:Då har jag bytt grepp på runt 6-7 stycken av mina klubbor, det blev midsize i lite olika färger. Har även 1 grepp som är av standard på pitchen.
Lite roligt är det att jag köpte en klubba av polaren som har riktigt midsize golf pride grepp. Ser eller känner ingen skillnad över huvudtaget. Skillnaden i pris blir runt 13 euro/130kr styck!!!![]()
Allt en ska betala när det köps märkeskläder är ju för det mesta marknadsföring. Sponsrade spelare, reklam och andra kampanjer. Sen har du ju mellanhänder och deras kostnader frakt och allt vad det är.
Men i stort handlar ju själva produkten av en materialblandning som inte kan vara jättesvår att kopiera.
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa
https://magolfblogg.wordpress.com/
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa
https://magolfblogg.wordpress.com/
Ska bli intressant att se hur det ser ut efter en säsong, personligen tror jag att det är där skillnaden kommer synas!trippelhej skrev:Då har jag bytt grepp på runt 6-7 stycken av mina klubbor, det blev midsize i lite olika färger. Har även 1 grepp som är av standard på pitchen.
Lite roligt är det att jag köpte en klubba av polaren som har riktigt midsize golf pride grepp. Ser eller känner ingen skillnad över huvudtaget. Skillnaden i pris blir runt 13 euro/130kr styck!!!![]()