Ok, bakgrund så blir det enklare: 4-5 år sedan och tidigare så gick jag ibland till tränare ett. Därför kan han min sving bra vilket ger bra resultat. 2-4 år sedan, ingen träning, mindre golf. För 2 år sedan (2014) gick jag 4-5 lektioner hos tränare 2 här i min stad. Hon var duktig men efter lektionspaketet tyckte jag att det var både sämre och bättre med svingen. Successivt gick det lite bättre senare och det började sakta ordna upp sig. 2015 gick jag en timme hos tränare 1 i studio på hans range, alltså vi filmade, mätte i trackman och jag kunde se bollbanor. Jag upplevde
mycket bättre resultat efter den video/mät-lektionen än med tränare 2. Säkert mkt pga. att se på film och utgångsläget var klart bättre; så jämförelsen är nog inte rättvis.
Det finns ingen långsiktig plan ännu, jag har inte kommit till att köra någon lektion än i år. Planen börjar formas i skallen nu.

Därför börjar jag fundera på att gå till tränare 2 och köra kanske 5x25 min. Hon har troligen tillgång till att filma och mäta nu så det lär hjälpa.
Du har rätt i att jag måste vara tydlig mot båda vad jag har och ska träna på. Jag tror, särskilt om tränare 2 kan filma, att det kan funka rätt bra att få lite fler lektioner med henne och så kör jag en rejäl genomkörare med tränare 1 vid tillfälle för att stämma av. Tack för tipset!