Getinthehole skrev:MaxP skrev:Getinthehole skrev:Om du inte sett filmen om Seve Ballesteros så rekommenderar jag den starkt.
Seve the movie.
Sen finns det en på youtube med där Gary Lineker är värd och den är väl värd att se med.
Sen finns det en på Netflix som heter "The short game". Man följer unga golfare som är rejäla talanger. Inte sett hela, tyckte det var lite väl mycket press på ungarna. Men har bra betyg så är säkert sevärd.
Finns det någon mer bra dokumentär om golf än Seve the Movie?
Jag har sett otaliga känns det som och det är svårt att bli intresserad. The Short Game trodde jag ärligt talat mer om, men det kändes som den föll lite platt.
Har inte så bra koll mer än på dom jag skrev.
Vilka har du sett? Verkar inte finnas så mycket dokumentärer/filmer om golf. Förutom typ happy gilmore, tin cup och dom.
Konstigt med tanke på hur populär sporten är. Borde gå att göra filmer/dokumentärer om typ Ben Hogan. Film om dom tre...nicklaus, palmer och player.
Jag har sett ett par försök men inget jag lagt på minnet. Jag tror att golfen gör sig ganska dålig som dokumentärmaterial. Jämför vi känslorna med hockey eller fotboll så är det ju annorlunda.
Mycket härligare med vi mot dom, eller vi mot alla. Än som det blir i golfen, hen mot hen, hen, hen, hen och hen. Ja ni kanske förstår.
Med det sagt håller jag med om att TW, Hogan och Sörenstam alla hade gjort sig bra som material för en ordentlig dokumentär.
Sent from my iPhone using Tapatalk