Golfbyxor?

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Niklas
Inlägg: 1114
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Hej,

var hittar man bra golfbyxor där man inte behöver betala en massa för ett märke? Eftersom jag inte får betalt av något klädmärke är jag ointresserad av att betala bara för att det står något på byxorna.

Mina krav är chinos med stretch, två bakfickor (scorekort+banguide), två framfickor (såklart), och någon annan färg än svart (på tok för varmt när solen lyser på). Dormy har bara ett par byxor och de är svarta. Helst är jag ute efter ljusgrå.

Har enorma problem med att hitta byxor och har stora lår för min kropp så behöver verkligen stretch, så det är byxor jag behöver till vardags också.
Hcp: ~12
Användarens profilbild
StefanL
Inlägg: 755
Blev medlem: 17 feb 2016, 20:26
Ort: Ludvika
Kontakt:

Kolla Four D på Stadium, dom har rätt bra priser
Vänsterspelare
Hemmabana: Hagge GK
BanHcp: 12,6
RangeHcp: 2
SvingHcp: +1(enligt Stevvee)
Gamebook: Stefan Lundgren
Instagram: StefanLundgren
Instagram: StefanzGolf Tillsammas med Stevvee
https://www.youtube.com/c/StefanLundgren
Det är kul, men framförallt roligt!
Niklas
Inlägg: 1114
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

StefanL skrev:Kolla Four D på Stadium, dom har rätt bra priser
Ja, det hade de verkligen, bästa priset jag sett. Så pass bra att de enda golfbyxorna de hade var svarta och till och med är slut. Börjar bli lite löjligt nu. Har bara ett par byxor och ett par jeans. Får väl gå utan byxor tvättdagar :P. Har växt ut många byxor så fort man gymmar lite.

Får prova att åka till Barkarby och kolla igenom allt. De har trots allt Stadium outlet, Dormy och Golf Outlet.
Hcp: ~12
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Niklas skrev:
StefanL skrev:Kolla Four D på Stadium, dom har rätt bra priser
Ja, det hade de verkligen, bästa priset jag sett. Så pass bra att de enda golfbyxorna de hade var svarta och till och med är slut. Börjar bli lite löjligt nu. Har bara ett par byxor och ett par jeans. Får väl gå utan byxor tvättdagar :P. Har växt ut många byxor så fort man gymmar lite.

Får prova att åka till Barkarby och kolla igenom allt. De har trots allt Stadium outlet, Dormy och Golf Outlet.

Är ju lite fel säsong ännu tror kläder börjar dyka upp i mars/april och då har ex Four D väldigt bra utbud. Annars finns det rätt så schyssta kläder att beställa från England.
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Niklas
Inlägg: 1114
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

stevvee skrev:
Niklas skrev:
StefanL skrev:Kolla Four D på Stadium, dom har rätt bra priser
Ja, det hade de verkligen, bästa priset jag sett. Så pass bra att de enda golfbyxorna de hade var svarta och till och med är slut. Börjar bli lite löjligt nu. Har bara ett par byxor och ett par jeans. Får väl gå utan byxor tvättdagar :P. Har växt ut många byxor så fort man gymmar lite.

Får prova att åka till Barkarby och kolla igenom allt. De har trots allt Stadium outlet, Dormy och Golf Outlet.

Är ju lite fel säsong ännu tror kläder börjar dyka upp i mars/april och då har ex Four D väldigt bra utbud. Annars finns det rätt så schyssta kläder att beställa från England.
Ok, bra tips. Kan ju köpa ett par svarta nu för vardags och vänta till våren för ett större utbud. Men ska kolla lite engelska sidor, tänkte inte ens på. Byxor är så knepigt med passform för mig så måste egentligen prova innan, så får se om jag hittar någon sida med bra returpolicy isf.
Hcp: ~12
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Är ju lite fel säsong ännu tror kläder börjar dyka upp i mars/april och då har ex Four D väldigt bra utbud. Annars finns det rätt så schyssta kläder att beställa från England.[/quote]

Ok, bra tips. Kan ju köpa ett par svarta nu för vardags och vänta till våren för ett större utbud. Men ska kolla lite engelska sidor, tänkte inte ens på. Byxor är så knepigt med passform för mig så måste egentligen prova innan, så får se om jag hittar någon sida med bra returpolicy isf.[/quote]

Sportsdirect är en sida där jag tycker dom är rätt tydliga med passformen.
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Niklas
Inlägg: 1114
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

stevvee skrev:Är ju lite fel säsong ännu tror kläder börjar dyka upp i mars/april och då har ex Four D väldigt bra utbud. Annars finns det rätt så schyssta kläder att beställa från England.
Ok, bra tips. Kan ju köpa ett par svarta nu för vardags och vänta till våren för ett större utbud. Men ska kolla lite engelska sidor, tänkte inte ens på. Byxor är så knepigt med passform för mig så måste egentligen prova innan, så får se om jag hittar någon sida med bra returpolicy isf.[/quote]

Sportsdirect är en sida där jag tycker dom är rätt tydliga med passformen.[/quote]

Oj, äntligen ett vettigt utbud och extremt bra priser. Bästa tipset. Tack så mycket!
Hcp: ~12
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Niklas skrev:
stevvee skrev:
Oj, äntligen ett vettigt utbud och extremt bra priser. Bästa tipset. Tack så mycket!
Visa dock inte den där för någon utav det motsatta könet, finns risk att det springer iväg då :D
Bra frakt därifrån med. Men Dunlop kläder får man ta för vad det där helt enkelt, det är billiga kläder av en anledning (nu säger jag inte att man skall avstå från att köpa det men så man vet bara, jag har ex deras pikéer och en väst) . Men man kan ju köpa mycket märkeskläder med bra kvalite för billig peng med.
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Niklas
Inlägg: 1114
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

stevvee skrev:
Niklas skrev:
stevvee skrev:
Oj, äntligen ett vettigt utbud och extremt bra priser. Bästa tipset. Tack så mycket!
Visa dock inte den där för någon utav det motsatta könet, finns risk att det springer iväg då :D
Bra frakt därifrån med. Men Dunlop kläder får man ta för vad det där helt enkelt, det är billiga kläder av en anledning (nu säger jag inte att man skall avstå från att köpa det men så man vet bara, jag har ex deras pikéer och en väst) . Men man kan ju köpa mycket märkeskläder med bra kvalite för billig peng med.
Ja, när märkeskläderna var så billiga har jag inget problem med det. Var mer Ralph Lauren för 1500 kronor jag syftade på i början av tråden :).
Hcp: ~12
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Och kedjan är en jättestor kedja i Europa som tilläggsinfo :)
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Skriv svar