Jag kan personligen tycka att det skulle vara lite "enklare" att komma igång med golfen, tycker hela grönt kort grejen är ett stort steg att ta för någon som inte ens vet om man tycker det är roligt. Golfens dag var ett kul initiativ med klubbar som kör information och instruktioner till totala nybörjare. Det känns som ett steg i rätt riktning.
Som Max & Johan var inne på i podden så är ju inte alla golftokiga som vi på detta forum

Pay and play med låneklubbor eller något liknande koncept borde vara välkommet. Minns för mig i början (Fortfarande lite nu) att man var livrädd att göra "fel" ute på banan, när man fick boken med regler/etik och även skulle köra onlineprov för att klara det så var det lite uppförsbacke, tror att det är lätt att många lägger av som inte är 100%-iga. Men det är så svårt för utan reglerna/etiken så blir ju inte golfen så fin och bra som den är idag. Tror att ändringarna 2020-21 om lite lättnader i regler kommer att hjälpa mycket.
Det borde helt enkelt vara lite mer lättillgängligt kan jag tycka. För mig personligen skulle jag inte vilja ha det på något annat sätt då jag är så inne i det, men minns ju själv hur det var innan man tog steget att boka in sig på kurs, då åkte man ju inte till golfklubben i onödan direkt..