Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Tour Velvet är ett klassiskt och bra grepp, svårt att göra fel när man väljer det. Jag själv har likt många andra lirat Golfpride MultiCompound de senaste årent och trivs väldigt bra med lite cord högst upp, speciellt när det är riktigt varmt ute.
Bästa tipset: Och och testa och känn! Bra tumregel är att cordade grepp kan kännas rätt sträva och hårda när det är kallt, medan mjukare grepp likt tour velvet kan kännas lite mosiga och hala när det är varmt.
WITB 2021 TaylorMade SIM 9°
Titleist 917F3 13,5°
TaylorMade P790 UDI J2
Srixon Z 585 J3-J4, Z 785 J5, Z Forged J6-PW
Cleveland RTX 4 Raw 50, 54, 58
Scotty Cameron Studio Style Newport 2 / TM Spider X
Hcp: Scratch
Klubb: PGA Sweden National
joakim.pekkari skrev:Tour Velvet är ett klassiskt och bra grepp, svårt att göra fel när man väljer det. Jag själv har likt många andra lirat Golfpride MultiCompound de senaste årent och trivs väldigt bra med lite cord högst upp, speciellt när det är riktigt varmt ute.
Bästa tipset: Och och testa och känn! Bra tumregel är att cordade grepp kan kännas rätt sträva och hårda när det är kallt, medan mjukare grepp likt tour velvet kan kännas lite mosiga och hala när det är varmt.
Håller helt med Joakim. Jag använder själv Tour Velvet och har inga planer på att byta. Spelar 99% av mina rundor på svensk mark där det tyvärr är mer kalla dagar än varma.
Tips: beställ från England. Adore golfgrips bla. Mycket billigare. Tacki-mac itomic är sjuuuukt trevliga grepp om du inte kan bestämma dig för golfpride.